یازده راز افرادی که همیشه یخچال تمیز دارند

1

نمی توانید مرغ و ماهی و گوشت و سبزیجات و میوه را همیشه نگه دارید چون خراب شده و ارزش غذایی خود را از دست می دهند. بهترین دوست شما در اینجا یخچال خانه تان است. با برنامه ریزی صحیح و درست می توانید عمر این مواد غذایی را افزایش داده و فقط هفته ای یکبار خرید کنید. یک یخچال مرتب می تواند آشپزی را آسان کند. وقتی از خرید بازمی گردید می توانید مواد غذایی را مرتب توی یخچال بچینید. اغلب مواد غذایی خریداری شده تاریخ انقضا دارند و نمی توانید بیش از حد آن را توی یخچال نگه دارید.

یخچال

نظافت منزل از جمله خدماتی می باشد که توسط برخی از شرکت ها و موسسه ها به مشتریان داده می شود. البته چون امروزه با پیشرفت تکنولوژی روبرو شده ایم و بسیاری از سفارش ها و خدمات را می توانیم آنلاین ثبت و دریافت کنیم میتوان برای گرفتن قیمت نظافت منزل نیز از بازارهای آنلاینی مثل سنجاق استفاده کرد.

اگر شما به هر دلیلی فرصت نمی کنید که خودتان کارهای نظافتی منزل یا محل کارتان را انجام بدهید کافیست که به وب سایت یا اپلیکیشن سنجاق مراجعه کرده و سپس سفارش نظافت منزل خود را ثبت کنید و از هزینه نیروهای خدماتی در شرکت نظافتی مطلع شوید. برای ثبت سفارش نظافت منزل کافی است به چند سوال ساده پاسخ دهید.

شیر را در انتها می گذارند

شیر یکی از موارد پرکاربرد است که باید آن را در جای درست بگذارید و عقب یخچال به دلیل سرد بودن مناسب تر است. می توانید آن را در انتهای قفسه پایین بگذارید. اگر همیشه چند بطری شیر می خرید آن را طبق تاریخ انقضا استفاده کنید.

 

کره را بر اساس تاریخ جاگذاری می کنند

باید حواستان به تاریخ کره باشد و آن را در درب یخچال بگذارد. چون هم لازم نیست بیش از حد سرد باشد و هم در دسترس است. خام و ماست هم باید درپوش داشته و بر اساس تاریخ مصرف شان جاگذاری شوند. آنها را در مکان معرض دید قرار دهید.

 

آنها پنیر و تخم مرغ را در بالا نگه می دارند

پنیر باید در گرم ترین قسمت یخچال و در بالا نگهداری شود. آنها را در ظرف پلاستیکی یا لای فویل بپیچید. از روکش پلاستیکی استفاده نکنید چون مواد شیمیایی آن به خورد پنیر می رود. تخم مرغ باید در جعبه و نزدیک بالای یخچال در کنار پنیر و تخم مرغ نگهداری شود. به تاریخ مصرف تخم مرغ هم توجه کنید.

یخچال

سبزیجات در کشوی سالاد در کف یخچال نگهداری می شوند

سبزیجات تازه باید در کشوی مخصوص سبزیجات در کف یخچال نگهداری شوند. چون در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. این کشوها برچسب “سبزیجات” یا “رطوبت بالا” دارند. اگر جای کافی ندارید می توانید آن را در بسته های پلاستیکی و دور از مواد خام بگذارید. آن را در قسمت فریزر یا انتهای یخچال نگذارید چون یخ میزند و بی استفاده می شوند.

 

میوه ها را در کشویی با رطوبت پایین می گذارند

میوه ها باید در کشویی با رطوبت پایین قرار بگیرند. در برخی از یخچال ها کشوی مخصوص وجود دارد. می توانید آن را در بسته های پلاستیکی هم بپیچید. اما مرکبات را در پلاستیک نگذارید.

 

ماهی را در پشت می گذارند

بهتر از ماهی را به محض خرید مصرف کنید اما در صورت امکان می توانید آن را تمیز و پاک کرده و در ظرف مخصوص و دربسته قرار دهید. سپس آن را در پشت یخچال قرار دهید و حداکثر پس از ۲۴ ساعت مصرف کنید.

 

گوشت قرمز را از غذای پخته دور نگه می دارند

باید گوشت قرمز را به محض خرید در یخچال بگذارید. آنها را در ظرف های دربسته و مخصوص بگذارید. گوشت خام را از غذای پخته دور نگه دارید.

یخچال

گوشت روزانه را از گوشت خام جدا می کنند

گوشت ورقه شده روزانه مانند همبرگر و سالامی باید از گوشت خام جدا شود. این گوشت ها پس از باز شدن تا چند روز بعد باید استفاده شوند.

 

مراقب برنج پخته در یخچال هستند

برنج غذای سالمی است اما اگر پخته شده باشد با یکی دو روز ماندن در یخچال به باکتری دچار می شود.

 

غذاهای کنسروی را در ظروف پلاستیکی می گذارند

کنسرو در یخچال زنگ میزند، بنابراین غذای کنسرو باز شده را در ظرف پلاستیکی ریخته و در یخچال بگذارید. سس شیشه و بطری (مایونز، پستو، کاری، ترب کوهی، رب و سس سیر) باید پیش از باز شدن در کابینت نگه داشته شوند و به تاریخ آن هم توجه کنید.

 

می دانند چه زمانی از یخچال استفاده نکنند

برخی از مواد غذایی باید در دمای اتاق نگهداری شوند: تا گوجه فرنگی طعم خود را حفظ کند، آووکادو رسیده شود، پیاز، سیب زمینی و سبزیجات ریشه ای و میوه ها سالم بمانند (موز در یخچال سیاه می شود).

 

1 دیدگاه در “یازده راز افرادی که همیشه یخچال تمیز دارند

  1. خرید تلویزیون 55اینچ گفت:

    سایتتون محشرههههه ❤️❤️❤️

نظرات