مقایسه خودروی پژو ۲۰۰۸ با خودروی کراس اور جدید k125 ایرانخودرو

0

مقایسه خودروی پژو ۲۰۰۸ با خودروی کراس اور جدید k125 ایرانخودرو

مقایسه ۲۰۰۸ با k125 , تفاوت پژو ۲۰۰۸ با k125 و مشخصات فنی و تجهیزات و آپشن های خودروی پژو ۲۰۰۸ با خودروی کراس اور جدید k125 ایرانخودرو را در مجله حرف تازه با جدیدترین عکسها و تصاویر مشاهده کنید

مقایسه خودروی پژو 2008 با خودروی کراس اور جدید k125 ایرانخودرو

در سال جدید ایرانخودرو با انتشار کلیپی ،از طراحی و تولید محصولی جدید خود بنام k125 خبر داد که ظاهرا بر روی پلفت فرم پژو ۲۰۰۸ طراحی شده که در این مطلب به بررسی و مقایسه و تفاوت های پژو ۲۰۰۸ با k125 ایرانخودرو میپردازیم.

معرفی خودروی کراس اور جدید k125

گروه صنعتی ایران خودرو ، پروژه K125 که مربوط به کراس اوور ملی ایران خودرو است را خبر دادند که بر مبنای پلتفرم PF1 توسعه و تولید شده است.

دو خودرو جدید این شرکت یعنی سدان K132 و کراس‌ اوور K125 به ترتیب براساس پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ توسعه خواهند یافت. هر دو این خودروها بر اساس پلتفرم PF1 پژوسیتروئن ساخته می‌شوند که ایران خودرو آن را در طی پروسه همکاری با پژو بدست آورده است.

این محصول که با کد K125 شناخته می‌شود، در حقیقت همان پژو ۲۰۰۸ است که طراحی ظاهری آن با تغییرات جزئی همراه شده است. با کمی دقت به سبک طراحی چراغ‌ها و نمای عقب این خودرو متوجه شباهت آن به تویوتا راو۴ خواهید شد. ایرانخودرو علاوه بر کراس‌اوور K125، پروژه ساخت یک سدان جدید که با کد K132 شناخته می‌شود را نیز در دست اجرا دارد.

بنا بر شنیده‌ها، قالب‌های فلزی K125 در داخل کشور ساخته شده است و این خودرو برخلاف گمانه‌زنی‌ها نه‌تنها چهره‌ای متفاوت از خودرو ۲۰۰۸ دارد، بلکه تریم‌های آن در بخش‌هایی همچون برق و الکترونیک قابل قیاس با خودرو ۲۰۰۸ نیست. گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ قطعه‌ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری دارند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که K125 با پیشرانه TC7 پلاس و جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک به بازار می آید. پیشرانه TC7 پلاس پیش از این در نمایشگاه پیشرانه‌های درون‌سوز ساپکو توسط شرکت ایپکو معرفی شده بود. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است که قدرت تولیدی آن ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتون‌متر است.

 

خودروی k125 - ایرانخودرو , طراحی داخلی خودروی k125 - ایرانخودرو

مدیران ارشد ایران خودرو در آخرین صحبت های خود اعلام کرده اند که سدان K132 در بهمن ۹۹ به بازار می آید و K125 چند ماه پس از آن عرضه می شود.

به گفته مدیران ایران خودرو، K125 با پیشرانه «TC7 پلاس» و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به بازار می آید. پیشرانه TC7 پلاس چند هفته قبل در نمایشگاه پیشرانه های درون سوز ساپکو توسط شرکت «ایپکو» معرفی شد. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و نمونه ارتقای یافته TC7 یا همان EF7 پلاس است.

تغییر کلی در سامانه توربو، تجهیز پیشرانه به زمان بندی هوشمند سوپاپ های دوگانه، تقویت ضرایب امنیت و… باعث شده تا این پیشرانه حداکثر توان استاندارد ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید کند. البته که ایران خودرو برنامه دارد تا نمونه بنزینی TC7 پلاس را با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بر روی خودروهایی چون «دنا پلاس توربو اسپرت»، «ایران خودرو K132»، «سورن پلاس توربو» و کراس اوور K125 نصب نماید

مشخصات فنی ایران خودرو K125

دارای پیشرانه TC7 پلاس

۱۶۴۶دارای  سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ

امکان ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار

دارای فرمان کمکی برقی

دارای جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE

مجهز به حالت اسپرت، برفی و عادی

تیپ ترونیک

۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور

دیفرانسیل جلو

امکانات و تجهیزات و ایمنی کراس اور جدید k125

تهویه بسیار عالی هوای الکتریکی

حاوی کروز کنترل

دارای دوربین عقب

با سقف شیشه ای

دارای آینه های تاشو برقی

دارای صندلی های برقی جلو

آپشن سامانه کنترل پایداری الکتریکی

دارای کامپیوتر سفر

دارای نمایشگر لمسی

مجهز به چراغ روشنایی روز

مجهز به سنسور نور

دارای سنسور پارک عقب

مجهز بع کنترل شروع حرکت در سربالائی

دارای کنترل حرکت در سراشیبی

دارای چهار  کیسه هوا

معرفی خودروی ۲۰۰۸ – پژو

پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ به شمار می رود که در سال ۲۰۰۸ در ایران عرضه می شود. این پیشرانه که در سیتروئن سی ۳، دی اس ۵ و ۶ نیز مشترک است، قوی ترین پیشرانه ی پژو ۲۰۰۸ در میان ۷ موتوری است که ۲۰۰۸ با آن در بازار های جهانی عرضه می شود.

کد کلاس(های) خودرو ۳۰۰۰۱

نوع موتور توربو شارژ THP165

حجم موتور (cc) 1600

حداکثر توان موتور (hp) 163 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه

حداكثر گشتاور (Nm) 240 نيوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقيقه

تعداد سوپاپ ۱۶

نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب

سيستم انژكتوري پاشش مستقيم

استاندارد حد آلايندگي يورو ۵

حداکثر سرعت (km/h) 217

شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۸٫۲

سيستم انتقال قدرت EAT6 اتوماتیک

مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) 9/8

مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) 4/9

مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km) 6/7

طول خودرو (mm) 4159

عرض خودرو(mm) 1739

ارتفاع خودرو (mm) 1556

فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2537

وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg) 1280

گنجايش مخزن سوخت (Lit) 50

اتاق خودروی ۲۰۰۸ – پژو

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ به دو دسته‌ی بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند. ۳ نسخه از پژو ۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ی دیگر بنزینی هستند. نسخه‌های دیزلی پژو ۲۰۰۸ توان خروجی ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار دارند

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی استفاده می‌کند که عبارتند از کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی ال‌ای‌دی‌ کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز.

ایمنی پژو ۲۰۰۸

نسخه‌ی قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۳ توانست ۵ ستاره ایمنی از این مؤسسه دریافت کند. کراس‌اوور پژو ۲۰۰۸ در تجهیزات ایمنی از سیستم‌های کمکی راننده ABS، EBFD،EBA استفاده کرده است و می‌توان در این بخش به فقدان TCS اشاره کرد که می‌تواند از نقاط ضعف یک کراس اوور به شمار برود.

نابر اعلام مسئولان ایران خودرو، طرح‌ها و تصاویر منتشر شده تنها نمونه‌های اولیه از این خودرو هستند و کراس اوور K125 با ظاهری متفاوت بدست مشتریان خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود در اواخر امسال شاهد رونمایی از این کراس اوور ملی باشیم و تولید آن نیز در سال ۱۴۰۰ آغاز شود. هنوز زمان زیادی تا عرضه این خودرو باقی مانده و نمی‌توان برآورد دقیقی از قیمت این خودرو داشت اما با توجه به قیمت چهارصد میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر، انتظار می‌رود ایران خودرو کراس اوور K125‌ را با برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه نماید.

منابع: دیجی کالا و عصر ایران

نظرات