هزینه تعمیرات خودروهای رنو گیربکس تکنیک

0

یافتن یک تعمیرگاه مطمئن برای خودروهای رنو در شهرهای بزرگی نظیر تهران کار چندان دشواری نیست. تعمیرکاران متعددی در زمینه تعمیر رنو فعالیت می‌کنند اما پیدا کردن یک متخصص با توانمندی بالا در عیب‌یابی و تعمیر این مدل خودروها، که هزینه دریافتی آن به اندازه مهارت وی در برطرف کردن مشکل رنو و کیفیت قطعات استفاده شده برای این کار است، اندکی چالش‌برانگیز خواهد بود.

گیربکس تکنیک یک تعمیرگاه تخصصی در تهران است که علاوه بر بهرمندی از کادری مجرب و کارآزموده، مطابق با میزان خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه تعمیرات خودروهای رنو را دریافت می‌کنند. این مجموعه از قطعات و تجهیزات باکیفیت برای تعمیر انواع خودروی رنو استفاده کرده و بهترین خدمات و امکانات را در اختیار مراجعین خود قرار می‌دهد.

 تعمیرات خودروهای رنو

هزینه تعمیرات خودروهای رنو

هزینه تعمیرات خودروهای رنو به عوامل متعددی بستگی داشته که مطابق با آن‌ها میزان این مخارج تعیین می‌شود. در این بخش برخی از عوام موثر در میزان هزینه تعمیر رنو را ذکر می‌کنیم.

  • نوع خرابی: نوع خرابی در خودرو رنو یکی از عوامل مهم در تعیین میزان هزینه تعمیر است. به‌عنوان مثال ممکن است قطعه خراب شده در این خودرو یک قطعه کوچک باشد که قطعا هزینه کمتری دارد. ولی گاهی نوع خرابی به حدی گسترده است که نیاز به تعویض کل سیستم خراب شده خواهد داشت.
  • سن خودرو: سن خودرو نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در مخارج تعمیر رنو محسوب می‌شود. خودروهای جدید به دلیل دسترسی آسان به قطعات آن‌ها از هزینه تعمیر کمتری برخوردار هستند، در حالیکه خودروهای قدیمی‌تر، قطعات خاص و پرهزینه‌ای داشته و درنتیجه مخارج تعمیر آن‌ها افزایش می‌یابد.
  • محل تعمیر: اینکه شما کدام تعمیرگاه را برای رفع مشکل اتومبیل خود انتخاب کنید نیز در هزینه‌ها بی‌تاثیر نیست. معمولا در شهرهای بزرگ نظیر تهران که رقابت بالاست، هزینه‌ها نیز ممکن است از شهرهای کوچک بیشتر باشد.
  • مدل خودرو: مدل خودرو نیز یکی از عوامل مهم تعیین کننده مخارج تعمیر آن است. برخی از خودروهای رنو از سیستم موتوری پیچیده برخوردار هستند و قطعات آن‌ها نیز به مراتب قیمت بیشتری دارند، همین موضوع باعث می‌شود که تعمیر پرهزینه‌ای داشته باشند.

در کل می‌توان هزینه تعمیرات خودروهای رنو رو در بازه ۳ تا ۷۰ میلیون تومان برآورد کرد که تمام عوامل ذکر شده در این برآورد هزینه دخیل هستند. اگر تمایل دارید از هزینه دقیق تعمیر خودروی رنوی خود مطلع شوید و به دنبال تعمیرگاه اسکالا می‌گردید، با کارشناسان مجموعه گیربکس تکنیک در ارتباط باشید.

این مرکز یک تعمیرگاه رنو اسکالا کاملا تخصصی و مجهز است که از مراجعه به سایر تعمیرگاه‌های بی‌نیازتان می‌کند. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصین این تعمیرگاه تخصصی رنو، تصمیم بهتری برای انتخاب محل تعمیر خودروی خود اتخاذ کنید.

برخی از مشکلات خودروی رنو

همانطور که ذکر شد هزینه تعمیرات خودروهای رنو باتوجه به میزان خراب و نوع خودرو تعیین می‌شود و بر اساس اینکه کدام قطعه نیاز به تعمیر دارد، این مخارج افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند. در این بخش قصد داریم در مورد خرابی گیربکس رنو و هزینه تعمیر آن بحث کنیم. همانطور که می‌دانید گیربکس رنو در دو سیستم دستی و اتوماتیک با توجه به نوع خودرو طراحی می‌شود، ولی در کل خراب شدن این بخش از موتور دلایل مشابهی داشته که در ادامه ذکر شده‌اند.

۱- مسافت طی شده زیاد

استفاده طولانی مدت از رنو و طی مسافت بالا یکی از دلایل مهم در فرسایش و آسیب دیدگی قطعات گیربکس محسوب می‌شود.

۲- ساییدگی دنده

برخورد نادرست در هنگام کشیدن دنده در گیربکس‌های دستی موجب ساییدگی و خرابی آن می‌شود.

۳- کیفیت پایین روغن جعبه دنده

یکی از دلایل کاهش عمر مفید گیربکس، بی کیفیت بودن روغن جعبه دنده خواهد بود.

۴- نوع رانندگی

استفاده غیر اصولی از دنده‌ها و کشیدن آن‌ها به‌صورت معکوس موجب می‌شود که گیرها و دنده‌ها تحت فشار بالا قرار بگیرند و دچار آسیب‌دیدگی شوند.

۵- فشار دادن غیر معمول کلاچ

یکی از عواملی که منجر به خرابی گیربکس می‌شود، استفاده نادرست از کلاچ و قرار دادن پا بیش از حد معمول روی آن است. حال که با عوامل خرابی گیربکس آشنا شدید، لازم دانستیم در مورد خرید این قطعه مهم نیز مواردی ذکر کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید گیربکس انواع خودروی رنو

باتوجه به اهمیت هزینه تعمیرات خودروهای رنو و همچنین کارکرد مناسب قطعات در تعمیر آن‌ها، خرید هرکدام از این بخش‌ها از مراکز معتبر و قابل اعتماد یک ضرورت محسوب می‌شود. توصیه می‌شود که برای تعمیر گیربکس حتما به یک تعمیرگاه گیربکس رنو باسابقه و معتبر مراجعه کنید تا نیازی به خرید این قطعه از سایر مراکز نداشته باشید. انواع گیربکس‌های اتومات که برای نصب روی خودروها در دسترس هستند عبارتند از:

  • گیربکس اتوماتیک هیدرولیک
  • گیربکس CVT
  • گیربکس Dual Clutch

شما می‌توانید با اطمینان خاطر به تعمیرگاه گیربکس تکنیک مراجعه کرده و نسبت به تعویض قطعات آسیب‌دیده و تعمیر خودروی رنوی خود اقدام کنید. این مجموعه یک تعیرگاه رنو سفران مجهز و باسابقه است که خدمات باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پس اگر به‌دنبال تعمیرگاه سفران معتبر می‌گردید، با گیربکس تکنیک در ارتباط باشید. هزینه تعمیرات خودروهای رنو مخصوصا هزینه تعمیر گیربکس در این مرکز باتوجه به کیفیت عملکرد و خدماتی که کادر این تعمیرگاه ارائه می‌دهند، کاملا مناسب و به‌صرفه خواهد بود.

تعمیرات خودروهای رنو

سرویس‌های مورد نیاز خودروی رنو

تمام خودروها پس طی یک کیلومتر خاص نیاز به سرویس دوره‌ای داشته که باید در فواصل زمانی معین نسبت به انجام آن اقدام شود. این سرویس‌ها عبارتند از:

سرویس دوره‌ای روغن گیربکس در هر ۵۰ هزار کیلومتر

سرویس روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر

تعویض شمع و همچنین صافی بنزین در هر ۵۰ هزار کیلومتر

در واقع اگر می‌خواهید هزینه تعمیرات خودروهای رنو کاهش یابد، باید هر ۱۰ هزار کیلومتر یک مرتبه برای چکاپ کامل به تعمیرکار نشان دهید.  گیربکس تکنیک یک تعمیرگاه رنو لیتیود معتبر و قابل اعتماد است که با تجربه و مهارت بالا نسبت به عیب‌یابی و تعمیر خودروی شما اقدام می‌کند. تعمیرگاه لیتیود این مرکز تخصصی کاملا مجهز بوده و بهترین قطعات را با گارانتی برای نصب روی خودروی شما استفاده می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد، کیفیت خدمات تعمیرگاه و تخصص تعمیرکار نقش مهمی در تعیین هزینه تعمیرات خودروهای رنو دارد. گاهی یک مجموعه با بی‌دقتی نسبت به تعمیر این خودرو اقدام می‌کند که علاوه بر برطرف نشدن مشکل، هزینه تعمیر مجدد نیز اضافه خواهد شد. پس اگر بخواهیم در کاهش مخارج تعمیر خودرو نقش داشته باشیم، انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی خودروهای خارجی نظیر گیربکس تکنیک بهترین اقدام خواهد بود./۲۷۰۹۸۹

نظرات