۸ قدم مهم که برای چیدمان یک خانه جدید باید به آن‌ها توجه کرد

0

وقتی صحبت از اسباب کشی می‌شود، باید به نکات زیادی توجه کرد؛ اینکه آیا وسایل فعلی به در خانه بعدی می‌خورند؟ چطور باید خانه جدید را به یک فضای دلنشین تبدیل کرد؟ از چه طریق می‌شود با کمترین هزینه بیشترین زیبایی را به دکوراسیون و چیدمان خانه تازه منتقل کرد؟ اگر شما هم قصد جا به جایی هستید و دوست دارید خانه جدید را زیباتر از خانه قدیمی درست کنید، این مقاله با هفت نکته طلایی به شما کمک خواهد کرد.

  چیدمان خانه

  1. بعضی از وسایل به کارتان نمی‌آیند

یکی از اتفاقات مهمی که در طول اسباب کشی می‌افتد، تشخیص این نکته است که مقدار وسایل‎‌تان خیلی بیشتر از چیزی است که قبلا تصورش را می‌کردید. واقعیت این است که بسیاری از این وسایل دیگر برایتان کارکردی نخواهند داشت. بنابراین فهرستی از وسایلی که مدت‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، تهیه کنید و سعی کنید قبل از جا به جایی آن‌ها را به فروش برسانید یا به کسانی بدهید که به این وسایل نیاز دارند. این کار باعث می‌شود در خانه جدید وسایل ضروری کمتری داشته باشید و هزینه بیهوده‌ای برای جا به جایی وسایلی که به آن‌ها نیاز ندارید، پرداخت نکنید.

  • به خاطر داشته باشید پروسه جمع کردن وسایل و پاکسازی آن‌ها دو مقوله کاملا متفاوت است و اولویت با پاکسازی است. پاکسازی را می‌توانید حداقل دو ماه قبل از اسباب کشی انجام دهید و جمع کردن وسایل را به هفته آخر موکول کنید.

 

  1. هر خانه استایل خاص خودش را دارد

واقعیت این است که بسیاری از وسایل خانه قبلی ممکن است به خانه جدید نیایند. اینجاست که به جای عوض کردن وسایل خانه که هزینه زیادی روی دست‌تان خواهد گذاشت می‌توانید سراغ اکسسوری‌ها بروید. برای مثال ممکن است خانه قدیمی شما دیوارهای رنگ شده داشته باشد؛ اما در خانه جدید از کاغذ دیواری های مدرن و پوستری برای پذیرایی، سقف یا پشت تلویزیون استفاده کنید، که باعث می‌شود مبلمان‌تان به پذیرایی یا اتاق خواب نیاید. در چنین شرایطی سعی کنید با استفاده از کوسن‌های هماهنگ با طرح کاغذ دیواری‌ها یا انواع تابلو، ظروف و حتی رویه مبل، سنخیت بیشتری در فضای خانه جدید ایجاد کنید. استفاده از انواع مدرن و ارزان پارچه مبلمان و پرده‌ها روش دیگری است که اگر روش قبلی جواب نداد، می‌توانید به سراغ آن بروید.

  • سعی کنید لوازم اصلی منزل را از میان مدل‌های ساده که به مرور زمان قدیمی نمی‌شوند، جمع و جور هستند و رنگ‌های خنثی دارند، انتخاب کنید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که این وسایل برای هر فضایی با هر رنگی مناسب خواهد بود.

 

  1. توجه به وزن وسایل

اگر قصد دارید برای خانه جدیدتان وسایل تازه‌ای بخرید، حتما به وزن آن‌ها توجه داشته باشید. واقعیت این است که هر چقدر وزن یک وسیله بیشتر باشد، امکان جا به جایی آن در اسباب کشی سخت‌تر می‌شود و بعد از جا به جایی هم امکان تغییر دکور مناسب را به شما نخواهد داد. هر چقدر وسایل سبک‌تر باشند، می‌توانید راحتتر حرکتشان دهید و فرم‌های جدیدی را روی خانه‌تان پیاده کنید تا از بین‌شان بهترین‌ها را انتخاب کنید.

 

  1. نحوه انتخاب اکسسوری‌های مناسب

چیدمان خانه

اکسسوری‌ها بخش مهمی از وسایلی را تشکیل می‌دهند که قرار است هویت خانه جدید شما را بسازند. بنابراین موقع تهیه کردن و چیدمان‌شان به نکات زیر دقت کنید:

  • سعی کنید به جای پخش کردن تعداد زیادی اکسسوری در سراسر خانه، تعداد محدودتری را کنار هم در یک فضای اختصاصی قرار دهید. برای مثال یک دیوار را به نصب قاب عکس‌های مورد علاقه‌تان قرار دهید ولی قبل از هر چیز نکات حرفه ای را برای چیدمان آنها در نظر بگیرید، یک میز کوچک را برای قرار دادن گلدان‌ها در نظر بگیرید و شمع، گل و بعضی مجلات را داخل یک سینی روی میز داخل هال قرار دهید.
  • در حالی که لازم است رنگ بعضی اکسسوری‌ها از یک خانواده باشد، قرار دادن یک یا چند رنگ متضاد آن‌ها زیبایی بیشتری ایجاد خواهد کرد.
  • از اکسسوری‌هایی با ابعاد و ارتفاع‌های متفاوت برای ایجاد زیبایی هر چه تمام‌تر استفاده کنید. گذاشتن چند وسیله هم سایز کنار هم به اندازه چیدن چند وسیله با سایزهای مختلف زیبا نخواهد بود.

 

  1. فضا را روشن کنید

نور یکی از مهم‌ترین عناصر زندگی روزمره انسان‌هاست که نباید از آن غافل شد. در خانه جدید سعی کنید بیشتر از هر وقت دیگری به این نکته توجه داشته باشید و با استفاده از نور فضایی دل‌باز و دوست داشتنی بسازید.

  • لوستر تاثیر مهمی روی نور پردازی و دیزاین اتاق دارد. لوستر چوبی باعث ایجاد فضایی گرم و دوستانه می‌شود و به همین دلیل در فصل‌های سرد سال عملکرد بهتری دارد؛ در حالی که انواع برنز و کریستالی به فصل خاصی اختصاص ندارند و معمولا هم فضا را روشن‌تر از مدل‌های چوبی می‌کنند. با استفاده از لامپ‌های سقفی، دیواری و همچنین آباژورها نور پردازی خانه را متفاوت خواهید کرد. اگر هم نگران هزینه برق هستید، سراغ ال ای دی های به صرفه و ارزان از نظر اقتصادی بروید. برای مشاهده جدیدترین مدل های لوستر سقفی یا دیواری کلیک کنید.

 

  1. شناسایی مکان‌های بدون کاربرد خانه جدید

یکی دیگر از اقدامات مهمی که برای چیدمان یک خانه جدید باید انجام دهید، شناسایی گوشه‌هایی از خانه است که کاربردی ندارند و اصطلاحا پرت افتاده‌اند. برای این گوشه‌ها می‌توانید سفارش ساخت شلف یا میز بدهید یا آن‌ها را با استفاده از گلدان پر کنید و جلوه تازه‌ای به خانه بدهید. به خاطر داشته باشید وجود گیاهان در هر خانه‌ای محیط خانه را سرزنده و شاد نگه می‌دارد و به ایجاد حس خوب در انسان مدرن که از طبیعت دور مانده کمک خواهد کرد.

 

  1. مناسب‌ترین زمان برای بازسازی

چیدمان خانه

اگر خانه جدیدی که قصد دارید در آن زندگی کنید، نیاز به تعمیر، بازسازی و رنگ شدن دارد، همه این کارهای را قبل از جا به جایی انجام دهید و اگر از نظر زمانی تحت فشار هستید، قبل از باز کردن وسایل و چیدن‌شان سراغ انجام این کارها بروید؛ در غیر این صورت یا هرگز نمی‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید یا کارتان چند برابر خواهد شد و مجبور به تمیزکاری‌های چند باره می‌شوید.

 

  1. اهمیت انتخاب ابعاد فرش

فرش‌ها در ابعاد مختلفی به فروش می‌رسند؛ اما کسانی که مرتب جا به جا می‌شوند بهتر است سراغ فرش‌هایی با سایزهای کوچکتر مثل فرش‌های شش متری و قالیچه‌ها بروند. انتخاب فرش‌های شش متری به جای ۹ متری و ابعاد دیگر به شما امکان تغییر دکوراسیون به شکل دلخواه‌تان را می‌دهد. ضمن اینکه دیگر لازم نیست نگران باشید که فرش‌هایتان اندازه خانه جدید می‌شوند یا نه.

نظرات