صدور حکم اعدام روح الله زم به اتهام مفسد فی الارض

1

صدور حکم اعدام روح الله زم به اتهام مفسد فی الارض

سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام روح الله زم به اعدام خبر داد و موارد اتهامی افساد فی الارض و حکم اعدام نامبرده نیز صادر شده استو در ادامه صدور حکم اعدام روح الله زم به اتهام مفسد فی الارض با جزئیات کامل میخوانید

اعدام روح الله زم به اتهام مفسد فی الارض +جزئیات کامل و زمان اجرای حکم

زمان اجرای حکم اعدام روح الله زم

ایسنا: غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا رای پرونده روح الله زم صادر شده یا خیر؟ گفت: بله. حکم صادر شده است و از آنجا که رسیدگی به اتمام رسیده است، حکم مبنی بر محکومیت زم صادر شده است و گرچه ما در ایام غیرقطعی جزییات آن را نمی گوییم ولی پرونده ای بود که در راستای ماده ۳۵۵ آیین دادرسی کیفری اجازه انتشار جریان دادگاه اخذ شده بود می توانیم جزییات آن را بگوییم‌.

وی افزود: موارد اتهامی را زم داشت و دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز توام را از مصادیق افساد فی الارض دانسته است و حکم اعدام صادر کرده است و در مورد چند مورد اتهامی که افساد فی الارض نبود به مجازات حبس محکوم شده که این حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است و چنانچه از ناحیه ایشان فرجام خواهی شود پرونده به دیوان عالی ارسال می‌شود.

اتهام  زم مدیر آمد نیوز

گفتنی است سپاه پاسداران ایران ۲۲ مهر ۹۸ (۱۴ اکتبر ۲۰۱۹) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روح الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را بازداشت کرده است.

اولین جلسه دادگاه زم ۲۱ بهمن ۹۸ (۱۰ فوریه ۲۰۲۰) به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این دادگاه موارد کیفرخواست که نماینده دادستان قرائت کرد در ۱۷ بند عنوان شد. در این کیفرخواست «افساد فی الارض، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه و همکاری با دولت آمریکا علیه ایران» جزو موارد نامبرده بود.

1 دیدگاه در “صدور حکم اعدام روح الله زم به اتهام مفسد فی الارض

  1. نیمت گفت:

    به نظر من زم باید بخشیده و مورد عفو رهبری بشه اما تحت تا حفظ در یک شهرستان مقلا طربس نگهداری شود.

نظرات