خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال خورشید شب

0

سریال “خورشید شب″، سریال ایرانی به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم و تهیه کنندگی محمدرضا ذولفقاری و هادی مشکوه است. این سریال در ژانر درام-تاریخی در سال ۷۳ ساخته و برای اولین بار در همان سال از شبکه دوم سیما منتشر شد. حالا قرار است بار دیگر این سریال بر روی آنتن صداوسیما برود. در ادامه مطلب به معرفی سریال “خورشید شب” و بازیگران آن می پردازیم و همچنین زمان پخش آن در تیر ماه را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم. با ما باشید.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال خورشید شب

 

خلاصه داستان

سریال “خورشید شب” روایتی است از زندگی شیخ مفید عالم و فقیه قرن سوم و چهارم هجری که در واپسین روزهای زندگی‌اش، در محل تبعید، خاطرات ۶۹ ساله‌اش را از کودکی تا حال مرور می‌کند. سریال در حال مرور تمام دوران زندگی ۶۹ ساله شیهخ مفید، از دوران اقتدار آل بویه، ضعف و انحلال حکومت عباسی و فتح بغداد به دست آل بویه و رهبری علویان و شیعیان توسط شیخ مفید نشان می‌دهد.

داستان سریال خورشید شب

شیخ با کمک عَضُدالدوله دِیلمی اولین مدرسه طلاب را بنیان گذاشته و به ترویج فقه و الهیات می‌پردازد. در ادامه سریال، مرگ عضدالدوله و سازش عباسیان و غزنویان با آل بویه، کلاس‌ها و مدرسه شیخ را تعطیل می‌کند؛ شیخ ممنوع المنبر و به مکانی به نام عکبری تبعید شده و نقشه قتل شیخ مفید نیز کشیده می‌شود.

 

اسامی بازیگران سریال خورشید شب

بازیگران سریال خورشید شب

 

دیگر عوامل

کارگردان: فریبرز صالح و سیروس مقدم، تهیه کننده: محمدرضا ذولفقاری و هادی مشکوه، موسیقی: کامبیز روشن روان، طراح دکور و لباس: مجید میرفخرایی، طراح چهره: مسعود ولدبیگی، صداگذاری و ترکیب صدا: یورا یوسفی، فیلمبردار: جمشید الوندی، تهیه کننده: زنده یاد مجید اوجی، کارگردانی و تدوین: فریبرز صالح.

 

زمان پخش سریال خورشید شب

سریال “خورشید شب” قرار است از سه شنبه (مصادف با ۳ تیر) راس ساعت ۱۲:۰۰ از شبکه چهارسیما پخش شود. همچنین تکرار آن در ساعات ۱۲:۰۰ و ۱۸:۰۰ روز بعد به نمایش گذاشته می شود.

نظرات