بازگشایی مدارس و دانشگاهها از ۱۵ شهریور ۹۹

1

بازگشایی مدارس و دانشگاه از ۱۵ شهریور ۹۹ و جزئیات شروع مدارس از شنبه ۱۵ شهریور ۹۹ و دانشگاهها را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بازگشایی مدارس و دانشگاهها از 15 شهریور 99 + شروع مدارس از شنبه 15 شهریور 99

بازگشایی مدارس و دانشگاهها از ۱۵ شهریور ۹۹

روحانی رییس جمهور در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:

* فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

* همه فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و … با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است.

* فعالیت دانشگاه‌ها طبق ۲ اصل کلاس خلوت و خوابگاه خلوت از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

* دانشجوها باید بتوانند در دانشگاه‌های موطن خودشان ترم را بگذرانند.

* تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز برای مدارس حذف می‌شود.

جزئیات شروع مدارس از شنبه ۱۵ شهریور ۹۹

در این جلسه تصمیم گرفته شد آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ما فعالیت خود را توام با فضای حقیقی و مجازی آغاز کنند. قرار شد تسهیلات لازم را برای کلاس خلوت و خوابگاه خلوت فراهم کنند. این دو برای ما اصل است زیرا کلاس و خوابگاه شلوغ می‌تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

بنابراین اجازه دهند اگر فردی در دانشگاه دیگری جز موطن خود قبول شد، بتوانند ترم آینده را در دانشگاه موطن خود بگذرانند تا بتوانیم ازدحام جمعیت را در خوابگاه ها کنترل کنیم. همین زمان هم برای آموزش و پرورش در سراسر کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: قرار بر این است که آموزش و پرورش از اول تا پانزدهم شهریور ماه به تناسب استان‌ها آغاز فعالیت‌های آموزشی خودش را اعلام کند.

روحانی ادامه داد: شرایط آموزش در نقاط مختلف کشور متفاوت است؛ بخشی در فضای مجازی و بخشی دیگر در فضای حقیقی انجام خواهد شد. همچنین ممکن است در برخی از نقاط کشور تعداد دانش‌آموزان به صورت یک‌ روز در میان تقسیم شوند تا به مدرسه بروند. بر این اساس تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس حذف می‌شود تا مدارس این مسائل را به خوبی مدیریت کنند.

رئیس‌جمهور افزود: پایان کرونا مشخص نیست و معمولاً پیش‌بینی این افراد درباره دوران پساکرونا نادرست است و مردم را مضطرب و نگران می‌کند که لازم است صدا و سیما و بخش‌های دیگر تبلیغاتی ما چارچوبی داشته باشند تا مردم را از این شرایط آگاه کنند.

1 دیدگاه در “بازگشایی مدارس و دانشگاهها از ۱۵ شهریور ۹۹

  1. منصور گفت:

    ادمین دانشگاه ها مگر انلاین نیست از شهریور

نظرات