بیوگرافی و عکس های غلامرضا منصوری قاضی و همسرش

0

غلامرضا منصوری, متولد ۱۳۴۵ در بجنورد, قاضی دستگاه قضایی ایران بود. با اخبار حواشی و فساد و رشوه گیری ۵۰۰ هزار یورویی و اتهامات و مرگ و خودکشی وی در رومانی، برای آشنایی بیشتر او با بیوگرافی و زندگینامه شخصی و خانواده و اصالت و سوابق کاری و سیاسی و همسر و تعداد فرزندانش و برادرش محمدرضا منصوری در مجله حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی و عکس های غلامرضا منصوری قاضی و همسرش + زندگینامه و سوابق تا مرگ

بیوگرافی قاضی غلامرضا منصوری

غلامرضا منصوری متولد سال ۱۳۴۵ در بجنورد، سیاستمدار و قاضی بازنشسته و دارای تحصیلات حوزوی و آخوند و ملبس به لباس روحانیت است.

اصالت و خانواده

محمدرضا منصوری برادرش است و از اعضای خانواده وی می باشد. اصالتا اهل بجنورد، اما ساکن تهران و سابقه کار در اجراییات بخش لواسانات را در کارنامه خود دارد.

قاضی منصوری کیست

منصوری سابقه قضاوت در اجراییات بخش لواسانات دارد ، همچنین بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه است.

زندگینامه غلامرضا منصوری قاضی از تولد تا مرگ

اتهام رشوه ۵۰۰ هزار یورویی

غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده قضایی اکبر طبری است. منصوری در سال ۹۸ به علت مداوا و درمان بیماری از کشور خارج و متواری شده بود. او به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم شد. و به هنگام برگزاری دادگاه حضور نداشته و به آلمان گریخته است. طبری در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه مدیر کل امور مالی این نهاد بود و در دوره صادق لاریجانی با حفظ این سمت به عنوان معاون اجرایی حوزه ریاست دستگاه قضائی منصوب شد. منصوری نیز یکی از مقام های ارشد قضائی در دوره لاریجانی بود.

همسر قاضی غلامرضا منصوری کیست

از زندگی خصوصی و همسر و تعداد فرزندانش و خانواده قاضی منصوری هیچ اطلاعی در دست نیست.

دستگیری در رومانی

در ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ غلامحسین اسماعیلی (سخنگوی قوه قضائیه ایران) اعلام کرد منصوری در رومانی بازداشت شده و در اختیار اینترپُل قرار دارد ، اما به علت محدودیت های ناشی از کرونا ، انتقال او به ایران فعلاً ممکن نیست.

غلامرضا منصوری متهم پرونده اکبر طبری

نخستین جلسه دادگاه بررسی این پرونده در ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شده است. در این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست متهمان را به «تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا» متهم کرد. دستکم چهار نفر از متهمان این پرونده حسن نجفی (متهم ردیف دوم) ، مصطفی نیاز آذری (متهم ردیف پنجم) ، محمد انوشه (متهم ردیف هفتم) و غلامرضا منصوری (متهم ردیف نهم) در خارج از ایران به سر می برند و به گفته دادستانی متواری اند؛ و دستکم چهارتن از دیگر متهمان این پرونده از جمله رسول دانیال زاده ، متهم ردیف چهارم که چند ماه پیش بازگشتش به ایران خبرساز شده بود و بیژن قاسم زاده ، بازپرس پیشین دادسرای رسانه که قبلاً حکم فیلتر تلگرام و احکامی را علیه امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو صادر کرده بود ، با قرار وثیقه آزاد هستند.

همسر و سوابق غلامرضا منصوری قاضی

دستور توقیف روزنامه ها

در مهر ۱۳۹۱ دستور توقیف روزنامه شرق و بازداشت مدیرمسئول آن را صادر کرد. به گفته ریحانه طباطبایی ، روزنامه نگار در سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ روزنامه نگار طی یک هفته بازداشت شده اند که بازپرس پرونده منصوری بوده است.

آخرین سمت و شغل غلامرضا منصوری

قاضی منصوری، بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه بود.

آخرین ویدئوی زنده از حرفهای قاضی منصوری

وی بعد از انتشار خبر فرار و متواری شدنش از کشور در رسانه های داخلی، با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده بود. چند روز پس از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد.
او گفت: متواری نیست و بنا داشته هر چه سریع‌تر به ایران بازگردد اما به علت محدودیت‌های کرونا موفق به این کار نشده است.

پرت شدن از پنجره علت مرگ غلامرضا منصوری

حدود ساعت ۲:۳۰ جمعه ۳۰ آذر از طرف پذیرش هتلی در کشور رومانی با پلیس تماس گرفته‌اند و گزارش داده‌اند که جسد یکی از مسافران در پیاده روی مقابل هتل افتاده است و در گزارش پلیس به عنوان مردی ۵۲ ساله ایرانی که تحت تعقیب پلیس بوده معرفی شده است.مرگ وی نیز از سوی ایران تایید شده است.

نظرات