همه چیز درباره چای بلومینگ و دمنوش گل چای شکوفنده

0

همه چیز درباره چای بلومینگ و دمنوش گل چای شکوفنده

چای بلومینگ یا چای شکوفنده و چای سفید توپی، یکی از انواع دمنوش های خاص است که ریشه در تاریخ چین دارد و از گل های داوودی، سوسن، یاسمن، گل ختمی و گل تکمه ای و ..‌. همراه با برگ های چای سبز و چای سفید تولید میشود. در ادامه نحوه دم کردن و طبع و خواص و فواید و عوارض چای بلومینگ با همراه فیلم چای شکوفنده و خرید آن را میخوانید. با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

چای بلومینگ و دمنوش شکوفنده چیست و چه خاصیتی دارد؟ +نحوه دم کردن چای بلومینگ و شکوفنده

چای بلومینگ یا چای شکوفنده چیست

منشا اصلی دمنوش بلومینگ یا چای شکوفنده ریشه در تاریخ چین دارد و این کشور مرسوم بوده که اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا طرفدار پیدا کرده است

این نوع چای در واقع حاصل پیچیدن برگ های گیاه چای به دور یکی از گل های با خاصیت دارویی است که به صورت توپ های گردی پیچیده می شوند. این توپ ها به آرامی خشک می شوند. برگ های این چای در زمان دم کردن این توپ های گیاهی در آب جوش باز می شوند و شکل گل باز شده و تازه ای را به خود میگیرند.

فواید چای بلومینگ برای سلامتی

چای دمنوش بلومینگ، علاوه بر شکل زیبایی که به چایی میدهد ، دارای خواص درمانی و پزشکی زیادی برای سلامتی بدن می باشد.
خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان بودن، تسهیل کاهش وزن و آرامبخشی، مقدار زیاد کاتچین ها ، فلاونوئیدها ، اسیدهای آمینه و سایر آنتی اکسیدان ها ،از فواید مشترک تمامی دمنوش های گل چای است.

خواص و فواید چای بلومینگ و دمنوش شکوفنده برای لاغری و پوست و بدن

انواع دمنوش چای سفید

«دمنوش گل چای» انواع مختلفی دارد و بسته به نوع گل و برگ های چای انتخاب شده برای پیچیدن، می توانند خواص متنوعی داشته باشند. در تهیه دمنوش گل چای از گل های داوودی، سوسن، یاسمن، گل ختمی و گل تکمه ای و ..‌. همراه با برگ های چای سبز و چای سفید استفاده می شود.

خواص چای شکوفنده

عبارتند از:

• خاصیت آنتی اکسیدانی
• ضد سرطان
• بهبود عملکرد دستگاه گوارش
• بهبود سیستم گردش خون
• آرامبخش و کاهش دهنده استرس
• موثر در کاهش وزن
• بهبود قلب و عروق
• کاهش فشار خون
• کاهش چربی خون
• تقویت سوخت و ساز بدن
• محافظت از پوست
• کاهش التهاب
• معالجه بیماری تنفسی
• تقویت بینایی
• هضم غذا

طبع دمنوش سفید توپی بلومینگ

نحوه دم کردن دمنوش چای بلومینگ

دم كردن چای شكوفنده یا به قولی چای بلومینگ بسیار تماشاییه و شما میبینید که یک غنچه بسته، بعد از ریختن آب داغ در فنجان بشكفد و باز شود، حتی لذت نوشیدن چای را هم بیشتر خواهد كرد.

مواد لازم:

چای بلومینگ

قوری شیشه ای شفاف و شیشه ای که شکوفه گل را ببینید

۴ فنجان آب

۱ قاشق غذاخوری عسل یا شکر

برای تهیه دمنوش گل چای نیوشا به این ترتیب عمل کنید:

غنچه و یا توپک دمنوش گل چای را در ظرف آب جوش قرار دهید. ظرف را بر روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد.
حتما برای دم کردن چای شکوفنده از قوری و یا لیوان های شفاف استفاده کنید تا شکفتن آن را ببینید و در نظر داشته باشید که طولانی تر شدن زمان دم کشیدن این چای باعث افزایش رنگ آن می شود.
اما توجه کنید که زمان دم کشیدن را بیش از حد طولانی نکنید زیرا این کار باعث از بین رفتن آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید و سبز آن می شود.

نحوه دم کردن دمنوش شکوفنده

ترکیبات چای شکوفنده

چای شکوفنده یا گل چای ترکیبی از چای و گل درست میشود که حاوی :چای سفید سوزن نقره ای و چای سبز ، چای اولونگ ، گل، شکوفه ها و یا غنچه های تازه ی یک گل مانند یاس، رز، آمانته، گل لیلی و گل اسمانتوس و … به هم پیچیده میشوند و به شکل توپ در می آیند تا در نهایت وقتی مصرف کننده چای را استفاده کرد توپ به شکل گل باز شود
چای بلومینگ هنگامی که در یک قوری شیشه ای در آب گرم قرار گرفته است ، ته نشین شده و شکوفا می شود

دمنوش بلومینگ برای ​ لاغری

مقدار کافئین موجود در چای سبز ، به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند و به بهینه سازی عملکردهای بدن کمک کند و باعث کاهش وزن می شود

فواید و ترکیبات دمنوش شکوفنده

تقویت سیستم ایمنی با چای بلومینگ

این دمنوش حاوی کاتچین ها و فلاونوئیدهای به دلیل داشتن چای سبز است که به آراد سازی رادیکال های آزاد و خنثی کردن آنها قبل از ایجاد بیماری مزمن ، استرس اکسیداتیو یا التهاب در بدن ، کمک میکند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص چای شکوفنده برای پوست

پلی فنولیک موجود در چای بلومینگ می تواند تا حدودی از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و علائم پیری و آسیب آفتاب را کاهش دهد.

خاصیت ضد سرطان :

این دمنوش به دلیل داشتن چای سبز ، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ و معده را دارد

چای شکوفنده که میگن چی هست

خاصیت آرامبخشی چای بلومینگ

دمنوش گل چای شکوفنده باعث متعادل کردن هورمونهای استرس و آرامبخشی میشود.
کاتچین ها و پلی فنول ها به تعادل مجدد سطح هورمون و القای احساس آرامش کمک می کنند ، در حالی که تجربه زیبایی شناختی تماشای گل چای شکوفنده در حال باز شدن به خودی خود نوعی مراقبه است!

خواص چای بلومینگ برای سلامت قلب

چای بلومینگ با کاهش سطح کلسترول بد ، که در عروق و رگ های خونی رسوب می کند و منجر به تصلب شرایین و سایر عوارض قلبی عروقی می شود به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

خواص چای بلومینگ برای دستگاه تنفس

این دمنوش برای رفع سرفه ، بهبود سرماخوردگی یا احتقان و گرفتگی نفس و تنگی نفس مفید است، چای بلومینگ می تواند به سرعت مخاط را قطع کرده و التهاب موجود در دستگاه تنفسی شما را از بین ببرد . این به سهولت در رفع علائم کمک می کند ، در حالی که خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی چای سبز عامل بیماریزای اساسی ایجاد کننده را هدف قرار می دهد.

فیلم چای بلومینگ

کمک به هضم غذا

چای گل شکوفنده باعث تقویت گوارش و هضم غذا میشود و همچنین به تسکین درد و سفتی در معده و بهبود جذب مواد غذایی و تسکین علائم یبوست ، دل درد، نفخ شکم کمک می کند.

مفید برای تقویت بینایی

دمنوش بلومینگ حاوی ویتامین A و سایر ترکیبات فعال ، برای بینایی مفید است.
این آنتی اکسیدان می تواند با از بین بردن رادیکالهای آزاد اکسیداتیو ناشی از استرس ، از تخریب ماکولا جلوگیری کرده و از شروع آب مروارید پیشگیری کند.

عوارض دمنوش گل شکوفنده توپی

عوارض دمنوش و چای بلومینگ

بسته به نوع گل در ترکیب این دمنوش، ممكن است عوارض جانبی داشته باشد. همچنین ، چای سبز موجود در آن سرشار از کافئین است ممکن است عوارض جانبی خاصی داشته باشد.

عوارض جانبی و احتمالی شایع چای بلومینگ شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • عصبی بودن
  • اضطراب
  • ناراحتی معده
  • اسهال
  • تحریک پذیری
  • نامنظم بودن ضربان قلب

چای سفید توپی نماد عشق و سعادت

هنرمندان چینی که چای بلومینگ درست میکنند معتقدند این چای نماد عشق، سعادت و رفاه است به همین دلیل از تازه ترین و با کیفیت ترین شکوفه ها و چای ها برای درست کردن آن استفاده میکنند.

همه چیز درباره چای بلومینگ یا چای شکوفنده

نظرات