خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم تفریق با نقش + دانلود نسخه اصلی

0

فیلم “تفریق”، فیلمی ایرانی به کارگردانی مانی حقیقی و تهیه کنندگی مجید مطلبی است. این فیلم در ژانر اجتمعی با موضوع فراذهنی با زمینه‌های روانشناسانه و فلسفی ساخته شده است. قرار بود فیلم “تفریق” در جشنواره فیلم فجر قرار بود در بهمن ۱۴۰۰ برگزار شود. اما به دلیل ناتکمیل بودن مراحل فنی فیلم، حضور در این جشنواره به تأخیر افتاد. فیلم “تفریق” نخستین بار در بخش مسابقه پلتفرم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ نمایش داده شد.

”تفریق” فیلمی متفاوت و جذاب است که در آن چندین بازیگر حرفه ای و نام آشنا هنرنمایی می کنند. در ادامه این بخش به معرفی کامل این فیلم تفریق از جمله: خلاصه داستان، لیست کامل اسامی بازیگران و نقد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

در ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، نسخه‌ای با کیفیت از این فیلم در کانال‌های تلگرامی منتشر شد. بعد از انتشار نسخه قاچاق فیلم “تفریق” در ایران، هنوز عوامل قاچاق و پخش غیر قانونی این اثر مشخص نشده است.

معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم تفریق

داستان فیلم تفریق درباره چیست

با توجه به بازیگران حرفه ای این فیلم و کارهای موفق مانی حقیقی پیش بینی می شود با استقبال گسترده ای از سمت مردم و منتقدین رو به رو شود.

داستان فیلم درباره وقتی ترانه علیدوستی سوار اتوبوس شهری می‌شود، یک مرد را می‌بیند که به شدت شبیه همسرش است. او تصمیم می‌گیرد او را تعقیب کند و در این تعقیب به یک ساختمان ناآشنا می‌رسد.

در آنجا متوجه می‌شود که با ساکنان آشنایی دارد و به وضوح او را می‌شناسند. در حالی که از خیابان نگاه می‌کنند، او را می‌بیند که به یک آپارتمان وارد می‌شود و با زنی دیگر دیدار می‌کند.

ترانه درحال حاضر باردار است و به شغل مربی رانندگی مشغول است. او مانند رویایی مطمئن است که جلال در یک رابطه عاشقانه گرفتار شده است. وقتی درباره این موضوع صحبت می‌کنند، او با قاطعیت به او یادآوری می‌کند که آن زمان او دیگر در کیلومترها دورتر است. ترانه آهنگ جدایی می‌زند، اما سوگند می‌خورد که او را دیده است و به علت اینکه نمی‌تواند از او فرار کند، تصمیم می‌گیرد قبل از کشف ناخوشایندی که ممکن است مردی که در اتوبوس است ببیند، تلاش کند رابطه‌اش با جلال را ادامه دهد و تلاش کند تا مشکلات را حل کند.

داستان فیلم تفریق

پیش از این مانی حقیقی ساخت فیلم‌هایی چون “پنجاه کیلو آلبالو”، “پذیرایی ساده” و “اژد‌ها وارد می‌شود” را در کارنامه دارد و با دو فیلم آخرش در بخش مسابقه جشنواره برلین حضور داشت.

قرار بود فیلم “تفریق” در جشنواره فیلم فجر قرار بود در بهمن ۱۴۰۰ برگزار شود. اما به دلیل ناتکمیل بودن مراحل فنی فیلم، حضور در این جشنواره به تأخیر افتاد. فیلم “تفریق” نخستین بار در بخش مسابقه پلتفرم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ نمایش داده شد.

اسامی بازیگران فیلم تفریق

اسامی بازیگران فیلم تفریق

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم “تفریق” خواهند بود. این اولین همکاری نوید محمدزاده با مانی حقیقی و ترانه علیدوستی و دومین همکاری پریناز ایزدیار با این کارگردان بعد از فیلم “خوک” است.

ترانه علی دوستی

ترانه علیدوستی (زاده ۱۲ ژانویه ۱۹۸۴) بازیگر ایرانی است. او بیشتر به خاطر نقشش در فیلم فروشنده (۲۰۱۶) شناخته می‌شود که در مراسم جایزه پرستیژ آکادمی ۸۹، جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی سال را به دست آورد.

در یک نظرسنجی که توسط ۱۳۰ منتقد فیلم توسط مجله ی سینمای صنعت تهران انجام شد، ترانه علیدوستی به عنوان بهترین بازیگر فیلم ایرانی دهه شناخته شد.

گیلدا ویشکی

گیلدا ویشکی در سال ۷۰ در تهران به دنیا آمد. حرفه‌ی او با شروع بازی در تئاتر آغاز شد و سپس در چند فیلم نیز حضور داشت.

او به عنوان یکی از بازیگران سریال معروف “خانه امن” شناخته می‌شود. گیلدا ویشکی مدرک دیپلم بازیگری خود را در تئاتر ملی یونان و مدارک بازیگری و ارشد بازیگری خود را به ترتیب از موسسات کارنامه و مدرسه گارچنیدزه لهستان دریافت کرده است.

او کار حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۹۳ با بازی در یک فیلم کوتاه آغاز کرد. به علاوه، فیلم‌های “نیمه بلند همدیگر”، “بازیگر”، “پیلوت”، “ما همه با هم هستیم” و… در فهرست آثار او قرار دارند.

نظرات