عکسها و بیوگرافی ترانه علیدوستی بازیگر و همسرش

0

عکسها و بیوگرافی ترانه علیدوستی بازیگر و همسرش

ترانه علیدوستی از بازیگران خوب و توانمند در سینما و تئاتر در ایران است. وی غیر از بازیگری در عرصه دوبلوری نیز فعالیت دارد. علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است.

ترانه علیدوستی

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیـدوستی متولد ۲۲ دی ماه سال ۱۳۶۲ در تهران است. ترانه فرزند حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد.و مادر وی نادره حکیم الهی سنگتراش و مجسمه‌ ساز است. دارای مدرک بازیگری دیپلم عکاسی است و دوره بازیگری را در کلاسهای آزاد بازیگری زیر نظر حسین محجوب، امین تارخ، آتیلا پسیانی و مهدی فتحی گذرانده است. در سال ۱۳۸۳ در روز چهارشنبه سوری برادرش را از دست داد. این اتفاق ناگوار دقیقا در روزهایی افتاد که تارنه علیدوستی در حال بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود.

ترانه علیدوستی

همسر ترانه علیدوستی

ترانه علیـدوستی در تابستان سال ۱۳۹۰ با علی منصور ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دخترش حنا منصور است که در سال ۱۳۹۲ به دنیا آمد. بسیاری در شبکه های اجتماعی شایعه کردند که همسر ترانه علیـدوستی یک تاجر ثروتمند ونیزی است که در شهر لندن زندگی می کند. ترانه علیدوستی به این شایعه واکنش نشان داد و گفت : برداشته اند تیتر زده اند ترانه علیدوستی با یک تاجر انگلیسی ازدواج کرده است. و در حال حاضر هم در لندن زندگی می کند. دوستان خانوادگی مان سر به سر همسرم می گذارند و به شوخی به او می گویند تاجر ونیزی ! من و همسرم همسن هستیم و او تا مدتی قبل دانشجو بوده و تازه درسش را تمام کرده است.

ترانه علیدوستی

شروع فعالیت ترانه علیدوستی

ترانه علیـدوستی در دورهٔ دبیرستان مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود که در کلاس‌های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد. سال ۱۳۷۹ از طریق همین کلاس‌ها برای بازی نقش «ترانه پرنیان» در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد. با اولین فیلم دوران زندگی اش خوش درخشید و موفق شد در کمتر از یک ماه چند جایزه مطرح سینمایی به خود اختصاص دهدبا بازی در دومین فیلمش ̎شهر زیبا ̎ ثابت کرد که دارای استعداد فوق العاده ای است .

آثار ترانه علیدوستی

دوبله و صداپیشگی

ترانه علیـدوستی در انیمیشن جمشید و خورشید صداپیشه نقش «خورشید» بود.

نمایش خانگی

ترانه علیـدوستی در سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی اولین سریال خود را تجربه کرد.

سینما

۱۳۹۴ فروشنده
۱۳۹۳ استراحت مطلق
مادر قلب اتمی
۱۳۹۱ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
آسمان زرد کم عمق
۱۳۹۰ پذیرایی ساده
انتهای خیابان هشتم
۱۳۸۹ هر چی خدا بخواد
۱۳۸۸ راز دشت تاران
زندگی با چشمان بسته
۱۳۸۷ درباره الی
تردید
شیرین
۱۳۸۶ کنعان
۱۳۸۴ چهارشنبه سوری
۱۳۸۲ شهر زیبا
۱۳۸۰ من ترانه ۱۵ سال دارم

وی در داوری جشنواره , تئاتر و ترجمه‌ نیز فعالیت هایی داشته است.

عکسهای ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

حمید علیـدوستی پدر ترانه علیـدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

نظرات