نحوه باز کردن قفل آیفون با ماسک صورت

0

نحوه باز کردن قفل آیفون با ماسک صورت

برخی کاربران آیفون برای بازگشایی و قفل گوشی،فیس آیدی و چهره خود را تنظیم کردند که با زدن ماسک به علت کرونا و یا هر دلیل دیگری، عملا دچار مشکل شدند . ما در این بخش نحوه بازگشایی قفل گوشی آیفون و باز کردن و رفع مشکل Face ID را با تصویر آمزش میدهیم.

نحوه باز کردن قفل آیفون با ماسک + آموزش فعالسازی فیس آیدی آیفون با ماسک

آموزش قفل گشایی آیفون با ماسک

قبل از بروزرسانی جدید در نسخه بتای سیستم عامل iOS، برخی کاربران مجبور بودند برای قفل گشایی آیفون با ماسک از طریق Face ID، ماسک را از صورت خود بردارند. حال سوال اینجاست که چگونه بودن برداشتن ماسک صورت قفل آیفون را بازگشایی کنیم؟

مراحل باز کردن قفل آیفون با ماسک

۱- در گوشی آیفون خود به قسمت تنظیمات به قسمت Face ID بروید و رمز عبور را وارد کنید.
۲- می توانید گزینه Reset Face ID یا Alternate Appearance را انتخاب کنید، اما باید از مرحله اول شروع کنید.
۳- ماسک صورت خود را به صورت نصف در امتداد صفحه عمودی تا کنید و آن را نگه دارید تا نیمی از صورت شما را بپوشاند.

۴- توجه: ماسک پلیسه ای را تنظیم کنید تا فقط نوک بینی شما را بپوشاند.
۵- برای اولین اسکن تنظیم چهره خود، سر خود را مطابق دستورالعمل های روی صفحه بچرخانید. صبر کنید تا نشانگر سبز نشان دهد که اولین اسکن را انجام داده اید.

۶- ماسک خود را برای پوشاندن نیمه دیگر صورت خود قرار دهید و اسکن تنظیم دوم Face ID را انجام دهید، سپس مراحل ۳ و ۴ را تکرار کنید.
۷- بعد از اسکن دوم، Face ID را با پوشیدن ماسک بطور معمول برای قفل گشایی آیفون با ماسک تست کنید.
۸- اگر گوشیتان موفق به تشخیص چهره شما نشد، گزینه Alternate Appearance را امتحان کنید و مراحل را تکرار کنید.

۹- در صورت عدم موفقیت، به گزینه Reset Face ID بازگردید و دوباره شروع کنید.
۱۰- یا کافیست به طرف بالا سوایپ کرد. با این کار صفحه فیس آیدی Skip یا رد می‌شود و می‌توان برای باز کردن قفل گوشی پسورد را وارد کرد.

توجه کنید: اینکار گاهی شش بار طول میکشد و شما تکرار کنید . توجه کنید که باید از نوک بینی خود ماسک خود را بپوشید تا Face ID پس از تنظیم موفقیت آمیز با این ترفند، شما را تشخیص دهد. قفل گشایی آیفون با ماسک را با ماسک صورت پارچه ای دولتی و ماسک صورت یک بار مصرف می توانید انجام دهید که برای هر دو مورد جواب می دهد.

رفع مشکل فیس آیدی با پوشیدن ماسک

نحوه بازگشایی قفل آیفون با ماسک

در حال حاضر اگر کاربر ماسک به صورت زده باشد، برای آنلاک کردن آیفون از طریق فیس آیدی باید آن را از روی صورت خود بردارد. در غیر این صورت گوشی با تأخیری تقریباً آزاردهنده کاربر را به صفحه وارد کردن پسورد راهنمایی می‌کند. می‌توان بیرون از خانه و هنگام داشتن ماسک، فیس آیدی را غیرفعال کرد ولی در این صورت باید هر بار پس از رسیدن به منزل فیس آیدی را دوباره فعال کرد.

نسخه بتای جدید iOS 13.5

در نسخه بتای جدید iOS 13.5  ،اپل فرایند باز کردن قفل آیفون را برای کاربرانی که ماسک می‌زنند ساده کرده و Passcode را به صفحه اصلی آورده است.

به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند قفل آیفون خود را حین انجام کارهایی مثل پرداخت با موبایل در فروشگاه به راحتی باز کنند و دیگر نیازی به کلنجار رفتن با ماسک و یا صبر کردن برای ظاهر شدن صفحه پسورد نیست.

گرداوری در مجله حرف تازه

منبع: مینویسم

نظرات