بیوگرافی و عکس های صالح سخندان شرکت کننده عصر جدید

0

بیوگرافی و عکس های صالح سخندان شرکت کننده عصر جدید

صالح سخندان نقاش متولد ۱۳۶۹ در تهران، نقاش و هنرمند نقاش و فعال در حوزه هنری خطای دید است که در فصل دوم عصر جدید شرکت کرد. برای آشنایی بیشتر با صالح سخندان، بیوگرافی کامل و زندگینامه شخصی و هنری و تحصیلات و آدرس آموزشگاه و کلاس های آموزشی و عکس های شخصی و آیدی اینستاگرام و همسر و خانواده وی را در مجله حرف تازه مشاهده کنید

بیوگرافی و عکس های صالح سخندان شرکت کننده عصر جدید

بیوگرافی صالح سخندان

صالح سخندان، نقاش خطای دید و گرافیست، متولد ۵ آبان ۱۳۶۹ در تهران و دانشجوی انصرافی رشته مهندسی برق است
او طراح آثار حوزه هنری دیدمانی و خطای دید سه‌بعدی و موسس ویداوین و استودیو صالسو است که به خاطر آثارش به نام آقای خطای دید نیز شناخته می‌شود
آقای سخندان به دلیل علاقه‌اش به حوزه هنری خطای دید از دانشگاه خواجه نصبرالدین طوسی در رشته برق انصراف داد و بطور حرفه ای این هنر را دنبال کرد.
او پیش از آشنایی با خطای دید تجربهٔ کار در زمینه گرافیک را داشت.

زندگینامه صالح سخندان نقاش سه بعدی و خطای دید

شروع فعالیت در زمینه خطای دید

از ۱۳۹۰ تا کنون، بطور حرفه ای نقاشی سه بعدی را دنبال میکند و اکنون با تاسیس آموزشگاه صالسو، به عنوان مدرس هنرجویان زیادی دارد.

او در زمینه خطای دید و جنبش و هنر دیدمانی بسیار تبحر دارد و آثاری چون رؤیا پارک، خانهٔ وارونه را در کارنامه هنری دیده میشود و از جمله آثار شاخص وی محسوب میشود.

گرافیست

سخندان پیش از ورود به حرفه خطای دید، به خاطر علاقهٔ خود به مهندسی، هنر و ریاضیات و تجربهٔ کار در زمینه گرافیک کار کرده و گرافیست بود.

اما در سال ۱۳۹۰، بعد از آشنایی با حوزه هنری خطای دید وارد این هنر شد و به مطالعه و طراحی در زمینه خطای دید پرداخت
او از پیشگامان نقاشی سه بعدی دیجیتال در دنیا است

فیلم اجرای نقاشی خطای دید در عصر جدید

سبک کار و نقاشی صالح سخندان

آثاری که او روی بوم خلق میکند ، در نگاه اول آن چیزی که به نظر می‌رسد، نیستند و حتی بی‌نظم و درهم‌ و برهم دیده میشوند، اما در زاویه ای خاص معنادار می‌شوند. به گفتهٔ وی تحصیلات دانشگاهی مرتبط با خطای دید وجود ندارد و یک موضوع بین رشته‌ای، ترکیبی از پزشکی، هنر، مهندسی و دیگر موضوعات مختلف است که حتی کتاب جامعی که به این موضوع پرداخته باشد، وجود ندارد. برای فعالیت در این زمینه لازم است با نحوه کارکرد مغز و سیستم بینایی و همین‌طور مباحث هندسه، نور و فیزیک آشنا شد.

همسر صالح سخندان نقاش کیست

آثار هنری

آقای خطای دید تاکنون، صدها اثر شخصی و یک صد پروژه از جمله ساخت پارک‌ها، موزه‌های بزرگ، طراحی گرافیکی و مجسمه‌سازی بر اساس خطای دید و چیدمان‌های خاص و نقاشی‌های سه بعدی انجام داده‌ که از نمونه آثار او در شهر تهران می‌توان به رؤیا پارک (واقع در دارآباد)، خانهٔ وارونه (واقع در چیتگر) و ایلوژنا (واقع در ایران مال) می باشد که این هنر به هنرهای خیابانی نیز شهرت دارد.

آدرس آموزشگاه صالح سخندان شرکت کننده عصر جدید

اولین نقاشی سه بعدی

در سال ۱۳۹۰ اولین نقاشی سه بعدی خود را در پارک چیتگر تهران با استفاده از زغال و گچ رنگی در متراژ ۱۷ متر مربع کشید. این اثر بعد از یک روز با بارش باران به علت استفاده از گچ رنگی درکشیدن اثر از روی زمین پاک شد

آقای خطای دید

در فروردین سال ۱۳۹۸ اولین موزه خطای دید ایران به نام رؤیا پارک در مجموعه موزه‌های دارآباد، به سرپرستی صالح سخندان ساخته شد که در بخش‌های مختلف آثاری مانند قالیچه پرنده، آرش کمانگیر، سیمرغ، یوزپلنگ ایرانی و … وجود دارد.

او در زمینه دکوراسیون، تبلیغات، طراحی گرافیک، طراحی محصول، ویدیوی تبلیغاتی و ده‌ها مورد دیگر کار کرده است

آثار سه بعدی صالح سخندان نقش آقای خطای دید

شغل صالح سخندان

در حال حاضر مدیر استودیوی صالسو و مدیر طراحی محصولات ویداوین می باشد و تمام وقت و تمرکز خود را بر روی مطالعه، تحقیق و طراحی آثار خطای دید صرف میکند

اینستاگرام saleh-sokhandan

اجرای صالح سخندان در عصر جدید

او در مسابقه عصر جدید ۲ در روز ۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ با اجرای خطای دید و نقاشی سه بُعدی مخاطبان و بیننده ها و داوران را شگفت زده کرد و توانست رای مثبت داوران را به جز آریا عظیم نژاد را دریافت کند و فینالیست قسمت ۹ فصل دوم عصر جدید شود.

اینستاگرام صالح سخندان

saleh.sokhandan

بیوگرافی شرکت کننده عصر جدید نقاشی خطای دید

علاقه به ریاضی و هندسه

از دوران تحصیل عاشق هنر، نقاشی، هندسه، ریاضی و علوم فیزیک بود و این علاقه او را به سمت رشته های مرتبط با برق و کامپیوتر سوق داد.

نحوه ورود به تکنیک خطای دید

با یک پروژه گرافیک محیطی مسیر زندگی او را تغییر دارد.
این پروژه، همان طراحی و اجرای تابلوهای خطای دید در پارکینگ یکی از مجتمع های تجاری تهران بود.نقاشی‌های سه بعدی (دگرگون) اولین نمود فعالیت هایش بود. نقاشی هایی که بر روی سطحی صاف کشیده می‌شود و سه بعدی به نظر می‌رسد.

نظرات