محاکمه قاتلان «فرشاد معصومی موبایل فروش اسلامشهری»

0

محاکمه قاتلان فرشاد معصومی موبایل فروش اسلامشهری

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ اولین دادگاه محاکمه قاتلان “فرشاد معصومی موبایل فروش اسلامشهری، در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد

.

اولین دادگاه قاتلان فرشاد معصومی موبایل فروش اسلامشهری + جزئیات با عکس

جزئیات محاکمه قاتلان فرشاد معصومی

به گزارش حرف تازه از میزان: رییس دادگاه ضمن اعلام رسمیت جلسه به تفهیم مفاد مواد ۱۹۳، ۱۹۴، ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری بیان کرد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری جلسه شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به تصدی بنده و حضور مستشاران آقایان جواهری و ترابی تشکیل و نماینده دادستان اسلامشهر آقای سید حسین حسینی نیز در جلسه حضور دارند.

 

اولین دادگاه قاتلان فرشاد معصومی

سه متهم قتل فرساد معصومی ،صبح روز ۲۸ اردیبهشت ۹۹ در شعبه اول دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی باقری پای میز محاکمه ایستادند و از خود دفاع کردند. در آغاز این جلسه حسینیان، نماینده دادستان اسلامشهر ضمن قرائت کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول به نام فردین ۲۲ ساله ساکن پرند متهم به قتل عمدی و تشکیل باند سرقت مسلحانه است. متهم ردیف دوم به نام ابوالفضل ۲۰ ساله متهم به مشارکت در سرقت مسلحانه و عضویت در این باند بوده و متهم ردیف سوم نیز با همین اتهام محاکمه خواهند شد.

اولیای دم آقایان فرشاد و سالار معصومی و حاجیه دژخیم ماسوله و خدیجه معصومی در دادگاه حضور دارند.

 

فردین متهم ردیف اول قتل موبایل فروش اسلامشهری

نماینده دادستان ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: اتهام متهم ردیف اول فرزند غلامرضا، متولد ۱۳۷۷ دایر بر مشارکت در قتل عمدی، حمل سلاح سرد، سردستگی و تشکیل باند و مشارکت در سرقت مسلحانه است.

فردین پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت: «من اتهام قتل را قبول دارم اما درباره اتهام تشکیل باند سرقت مسلحانه باید بگویم من قصدم تشکیل باند نبود. فقط به قصد سرقت به مغازه فرشاد رفتیم. روز حادثه طبق قرار قبلی با دوستانم وارد مغازه شدیم.

اما مقتول کرکره مغازه را پایین کشید و گفت به خاطر بیماری کرونا ما نباید مغازه را باز کنیم. اگر اماکن ببیند، من را جریمه می‌کند. به همین خاطر مجبورم کرکره را پایین بکشم. بعد شروع کرد به نگاه کردن دوربین‌های مداربسته که چشمش به پژمان- دوستم- افتاد که بیرون مغازه ایستاده بود. انگار همان موقع به ما شک کرد و رفت سمت گاو صندوق مغازه.

من فکر کردم می‌خواهد گاز اشک آور بیاورد که ترسیدم و اولین ضربه را به او زدم. بعد هم داد زدم و گفتم ما با تو کاری نداریم. فقط می‌خواهیم گوشی‌ها را سرقت کنیم. مقاومت نکن. اما در همین موقع شوکر را بیرون آورد که من دیگر نفهمیدم چه کار می‌کنم و ضربه دوم را به گردنش زدم. من تنها با انگیزه سرقت به این مغازه رفتم و از قبل این مغازه را می‌شناختم.»

فردین ادامه داد: «من یک برادر و سه خواهر دارم که همگی ازدواج کرده‌اند و خودم با مادرم در خانه‌ای در پرند زندگی می‌کنیم. واقعاً قصد کشتن این پسر را نداشتم. یک لحظه نفهمیدم چه کار می‌کنم.»

جزئیات محاکمه فرشاد معصومی موبایل فروش اسلامشهری

ابوالفضل متهم ردیف دوم

نماینده دادستان بیان کرد: متهم ردیف دوم متهم است به مشارکت در تشکیل باند و مشارکت در سرقت مسلحانه

ابوالفضل، متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من و فردین سال ها با هم دوست بودیم. او را خوب می‌شناختم. مدتی همخانه بودیم و واقعاً روزی که برای سرقت رفتیم و وقتی فردین ضربه اول را به فروشنده زد، من شوکه شدم.

چون فکر می‌کردم قصدش فقط سرقت باشد. اما وقتی ضربه دوم را زد، من از ترس فقط گوشی‌ها را برداشتم و فرار کردم. فکر می‌کردم آمبولانس از راه می‌رسد و او را نجات می‌دهد.

 

پژمان متهم ردیف سوم

متهم ردیف سوم، متهم به معاونت در سرقت مسلحانه از طریق تسهیل در وقوع جرم و عضویت در تشکیل باند است.

پژمان، متهم ردیف سوم هم در جایگاه ایستاد و گفت: وقتی جلوی در مغازه ایستاده بودم، صدای فریادهایی شنیدم که خیلی ترسیدم. فکر کردم درگیر شده‌اند. من فرار کردم اما روز بعد به خاطر عذاب وجدان خودم را معرفی کردم.

وی در ادامه با اشاره به مستندات موجود در پرونده گفت: بزه انتسابی به هر سه متهم محرز است و تقاضای حکم مجازات نامبردگان را دارم.

سالار معصومی پدر موبایل فروش اسلامشهری

رییس دادگاه در این بخش از جلسه از پدر مقتول خواست تا به عنوان اولیای دم در جایگاه قرار گیرد و شکایت خود را شرح دهد.

پدر مقتول عنوان کرد: این‌ افراد را قصاص کنید بچه مرا بی گناه کشتند. اگر بچه من سر این‌ها چنین بلایی را می‌آورد خانواده اینها چه می‌کردند، ما به چارچوب قانون احترام می‌گذاریم. متهم ردیف اول قاتل فرزند من است و تقاضای مجازات سایر متهمان را نیز دارم.

 

حاجیه دژخیم ماسوله مادر فرشاد معصومی

قاضی باقری در ادمه از مادر مقتول خواست تا ضمن قرار گیری در جایگاه شکایت خود را شرح دهد.

مادر مقتول بیان کرد: بچه من بی گناه کشته شد و می‌خواهم که خون او پایمال نشود. بچه من در خون غلطید و قصاص در ملاءعام هر سه متهم را می‌خواهم من فیلم این جنایت را دیده‌ام.

 

خدیجه معصومی همسر فرشاد معصومی

در ادامه قاضی باقری از خدیجه معصومی همسر مقتول خواست در جایگاه قرار گیرد و اظهارات خود را ارائه دهد.

همسر مقتول ضمن قرارگیری در جایگاه، گفت: کاری که این سه نفر انجام دادند کاری بود که از داعش بر می‌آید. در روز روشن گردن همسر مرا زدند می‌توانستند کاری کنند تا همسر من نمیرد، اما مانند داعش گردن همسر مرا زدند.

من ۵۱ روز است که نخوابیده‌ام و هر روز سر خاک وی گریه می‌کنم. دو هفته پیش از این ماجرا پدرم را از دست داده بودم.

وکیل اولیای دم ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: با توجه به کیفرخواست و اقرار متهمان نسبت به متهم ردیف اول تقاضای قصاص و نسبت به سایر متهمان تقاضای اشد مجازات را دارم.

وکیل متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و موضوع جنون آنی را مطرح کرد و گفت: این پسر در بازجویی‌های اولیه مدعی شده به خاطر بیماری قلبی مادرش به ۲۰ میلیون تومان پول نیاز داشته و به همین خاطر دست به سرقت زده است اما خواهران متهم در مراحل بعدی تحقیقات اظهار داشتند که مادرشان بیماری نداشته و با وجود اینکه سن زیادی دارد، تمام مدت کار می‌کند و فقط یک شب در هفته به خانه می‌آمده است و نمی‌دانند چرا برادرشان چنین ادعایی را مطرح کرده است.

گفتنی است که این جنایت صبح روز هشتم فروردین امسال در خیابان آیت‌الله کاشانی اسلامشهر رخ داد و پسری به نام فرشاد ۲۸ ساله که یک مغازه موبایل فروشی داشت، از سوی سه پسر جوان که به بهانه خرید تلفن همراه وارد مغازه‌اش شده بودند، به طرز فجیعی با ضربه‌های چاقو به قتل رسید.

نظرات