تکلیف سهام عدالت متوفیان در آزادسازی سهام عدالت چیست؟ + نحوه انتقال به ورثه

0

تکلیف سهام عدالت متوفیان در آزادسازی سهام عدالت چیست؟ + نحوه انتقال به ورثه

سهام عدالت متوفیان و مشمولان سهام عدالتی که از دنیا رفتند در طرح آزادسازی سهام عدالت مشخص شد. جزئیات خبر و نحوه انتقال به ورثه و مراحل و مدارک لازم برای انتقال به ورثه متوفی سهام عدالت را بخوانید.

تکلیف سهام عدالت متوفیان در آزادسازی سهام عدالت چیست؟ + نحوه انتقال به ورثه

پس از ابلاغ رسمی سازمان خصوصی سازی مبنی بر آزادسازی سهام عدالت حالا مشمولان با چند سوال مواجه هستند که یکی از آنها متوفیان و افرادی که از دنیا رفتند چیست و ورثه وی چگونه میتوناند آن را به نام ثبت کنند و به نام بزنند. این یکی از، سوالات متعددی درباره ورود در سامانه سهام عدالت است که در ادامه در مجله حرف تازه میخوانید.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفی به ورثه

یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی در این باره اظهار کرد: سهام متوفی به ورثه قانونی می رسد. ورثه بر اساس انحصار وراثت باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و سهام به نامشان می

از روز چهارشنبه ۱۰ اریبهشت ۱۳۹۹ دسترسی مشمولان سهام عدالت برای به مالکیت درآوردن و به نام زدن سهام عدالت امکان پذیر شده که میتوانند به سامانه www.samanese.ir مراجعه کنند و یک ماه فرصت دارند که این کار را انجام دهند و اگر کسی در مدت ۳۰ روز تعیین شده برای تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت، به سامانه این سهام مراجعه نکند، به صورت خودکار گزینه دوم که شرکتهای سرمایه گذاری استانی است، برای آنها لحاظ می شود.

اما در بین تمام سوالات مطرح شد عده ای از تکلیف سهام عدالت متوفیان سوال کردند
در این سوالات عده از شرایط و تکلیف سهامدارانی که سهام عدالت داشته و از دنیا رفته اند، مطرح کرده بودند که در این باره ما به مسئولان مراجعه و به سوال آن ها پاسخ داده ایم.

دفاتر پیشخوان سهام عدالت متوفیان

عده ای هم در ادامه سوالات مختلفی را در خصوص زمانبندی ثبت مالکیت در سامانه سهام عدالت پرسیده اند که صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در این باره می گوید: برای ثبت درخواست ۳۰ روز به افراد فرصت داده‌ایم به همین جهت توصیه می‌کنیم با مطالعه، درخواست خود را ثبت کنند زیرا اگر پشیمان شوند و بخواهند سهام خود را بازگردانند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

نظرات