نحوه خرید و فروش و مالکیت سهام عدالت بعد از آزادسازی

0

نحوه خرید و فروش و مالکیت سهام عدالت بعد از آزادسازی

بعد از واگذاری سهام عدالت، مردم امکان معامله و خرید و فروش آن را نداشتند، اما اکنون با آزادسازی سهام عدالت میتواند آن را خرید و فروش و معامله کنند

 آزادسازی سهام عدالت و نحوه خرید و فروش و مالکیت سهام عدالت + سامانه samanese.ir

آزادسازی سهام عدالت چیست؟

آزادسازی سهام عدالت چیست؟ این اقدام به معنی امکان پذیر بودن خرید و فروش سهام عدالت است که مالکان میتوان سهام خود را خرید و فروش کنند، در صورتیکه قبل از آزادسازی ،امکان خرید و فروش آن تاکنون وجود نداشت.
در واقع یعنی این سهام از حالت بلوکه خارج می شود و مالک آن مختار است هر تصمیمی می خواهد برای آن اتخاذ کند. کسانی که به سود آوری آن امیدوارند می توانند کماکان سهامدار آن بمانند اما کسانی که نیاز مالی و مشکل مالی دارند ، با عرضه در بازار سرمایه امکان فروش و دریافت وجه این سهام را دارند.

سامانه samanese.ir

نحوه خرید و فروش و معامله سهام عدالت

خبر تکمیلی درباره جزئیات و نحوه خرید و فروش و معامله سهام عدالت و ارزش آن سهام منتشر نشده و بعد اطلاعات از جزئیات آن به اطلاع شما خواهیم رساند

سامانه سهام عدالت samanese.ir

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از راه اندازی سامانه سهام عدالت از چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه، برای اعلام مالکیت مشمولان این سهام خبر داد.

از روز “چهارشنبه ۱۰ اریبهشت ۱۳۹۹” مشمولان می‌توانند به سامانه سهام عدالت www.samanese.ir مراجعه و سهام شرکت‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند. این افراد می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه شوند.

نحوه به نام زدن و مالکیت سهام عدالت

به تناسب سهام مشمولان به بورس اعلام و سهام به نام خود مردم می‌شود. اما از مردم می‌خواهیم همگی ورود نکنند تا ترافیک در سامانه رخ ندهد.

علیرضا صالحی گفت: توصیه به فروش سهام نمی‌کنیم چرا که بازده وضعیت بورس بسیار مطلوب است. اما این اجازه را با برنامه‌ریزی و تعیین سازوکار توسط شورای عالی بورس به دارندگان سهام‌ها می‌دهیم که سهام خود را بفروشند.

بعد از ورود مردم برای اعلام آمادگی ظرف مدت یک ماه سهام‌ها را به نام مردم خواهیم کرد و مابقی افرادی که مالکیت را به نام خود نزدند سهام‌دار شرکت‌های دارای سهام عدالت خواهند بود

فرمان رهبر انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت با موافقت مقام معظم رهبری کلید خورد
علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره موافقت رهبر انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد: اولین دستاورد آزادسازی سهام عدالت با ابلاغ مقام معظم رهبری این است که مردم ۲ گروه تقسیم می‌شوند.

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی تصمیم واگذاری درصدی از سهام اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب سهام عدالت با هدف گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد، انتظار این بود که توسط مسئولین مربوط در دولت‌های مختلف با اجرای دقیق مواد ۸ گانه ابلاغی ۱۳۸۵/۴/۱۲ هرچه سریع‌تر مقدمات لازم برای آزادسازی سهام عدالت و واگذاری تعیین قیمت آن به بورس فراهم گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی تهیه و به اجرا درآید. در هر صورت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و عزم دولت برای عمل به تکالیفی که به عهده اوست، با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت می‌شود:

دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.

مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورایعالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذی‌ربط هرچه زودتر زمینه‌ی ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.

با توجه به تاخیری که در طول زمان نسبت به تحقق اهداف واگذاری این سهام پیش آمده است، و به دلیل ضرورت بهره‌مندی هرچه سریعتر مردم از منافع سهام خود، لازم است دولت محترم هرچه زودتر اقدامات مقتضی در جهت تحقق موارد مذکور در بندهای سه‌گانه فوق را به‌عمل آورد.

سیّد علی خامنه‌ای

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات