آموزش تصویری به نام زدن و نحوه آزادسازی سود سهام عدالت در samanese.ir

0

آموزش تصویری به نام زدن و نحوه آزادسازی سود سهام عدالت در samanese.ir

با توجه به آزادسازی سهام عدالت و آزادسازی سود سهام عدالت به تشریح کامل جزئیات آن و مراحل و آموزش و راهنمایی نحوه ثبت نام و آزادسازی سهام عدالت و آدرس سامانه سهام عدالت را بیان میکنیم.

آموزش تصویری به نام زدن و نحوه آزادسازی سود سهام عدالت در samanese.ir

از روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ دستور آزادسازی سهام عدالت اجرایی شده و مشمولان سود سهام عدالت با مراجعه به سامانه مربوطه به ثبت نام و انتقال سهام به نام خودشان اقدام کنند.

به گزارش حرف تازه از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، دکتر علیرضا صالح گفت: یکی از اتفاقات مهم در ۱۲ سال گذشته در حوزه سهام عدالت، آزادسازی این سهام است که در دو سال گذشته لایحه آن توسط دولت به مجلس ارسال شده بود

سامانه آزادسازی سهام عدالت

مقدمات آزادسازی این سهام را با درج اطلاعات لازم در سامانه سهام عدالت به نشانی wwwsamanese.ir فراهم کرده ایم.

تعداد مشمولان سهام عدالت

تعداد مشمولان سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند و ارزش سهام عدالت هر یک از مشمولان در حال حاضر حدود ۱۱ برابر شده است

تکلیف کسانی که شماره شبای خود را ثبت نکردند چیست؟

تا کنون ۵ میلیون نفر از مشمولان شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده اند
صالح بیان کرد: سود سهام عدلت این دسته از مشمولان نیز محفوظ است که در صورت ثبت شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت، سود سالهای گذشته به صورت یکجا به حساب آنها واریز خواهد شد.

مهلت یکماهه آزادسازی سود سهام عدالت

وی افزود: اگر هم کسی در مدت ۳۰ روز تعیین شده برای تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت، به سامانه این سهام مراجعه نکند، به صورت خودکار گزینه دوم که شرکتهای سرمایه گذاری استانی است، برای آنها لحاظ می شود.

جزئیات خرید و فروش سهام عدالت

در صورتی که مشمولان سهام عدالت خود را نفروشند و اختیار اداره و مدیریت آنها را به شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت بدهند، سازوکاری فراهم می شود که در آینده مشمولان مالک واحدهای صندوقهای قابل معامله این شرکتها شوند.

وی همچنین با بیان این که مشمولان سهام عدالت به مدت یک ماه فرصت دارند که نسبت به مدیریت و انتخاب هر یک از این دو گزینه اقدام کنند، گفت: بر این اساس به مشمولان توصیه می شود با مشورت این کار را انجام دهند و عجله ای در این رابطه نداشته باشند.

آموزش آزادسازی سود سهام عدالت

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یکی از گزینه های فروش مستقیم و یا اداره سهام توسط شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را انتخاب کنند

۱- اول مشمولان با استفاده از کد ملی خود به سامانه سهام عدالت www.samanese.ir مراجعه کنند و سهام شرکت ‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند.

آموزش آزادسازی سهام عدالت

۲- بر روی گزینه نارنجی رنگ ورود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت صفحه جدیدی باز می‌ شود که قوانین را مطالعه کرده و می ‌پذیرم را انتخاب و بعد بر روی گزینه ادامه کلیک شود.

نحوه به نام زدن سهام عدالت

۳- اینجا باید کد ملی و کد امنیتی را مطابق تصویر وارد کنید و سپس گزینه ادامه را تایید کنید.

نحوه به مالکیت درآوردن سود سهام عدالت

۴- بعد از انتخاب گزینه استعلام سریع نام پدر را وارد کنید.

چگونه سهام عدالتم را به نام بزنم؟

۵- سپس سال تولد سهام دار را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

سامانه آزاد سازی سوم سهام عدالت۶- سپس شماره شناسنامه سهام دار را از بین گزینه های زیر انتخاب کنید.

۷- اگر اطلاعات وارد شده مورد تایید بود تایید کنید در غیر اینصورت گزینه اصلاح را انتخاب کنید.

۸- بعد این صفحه برای شما باز میشود

۹- بعد میتوانید گزینه طرح آزادسازی را انتخاب نموده و ادامه را تایید کنید.

نظرات