بیوگرافی و عکسهای جوانی اردشیر زاهدی + عکس و حواشی درگذشت

1

بیوگرافی و عکسهای جوانی اردشیر زاهدی و همسرش شهناز پهلوی و فرزندانش + عکس درگذشت

اردشیر زاهدی متولد ۱۳۰۷ در تهران، داماد محمدرضا شاه و همسر سابق شهناز پهلوی و سیاستمدار ایرانی است که بعد از انقلاب ساکن لوزان سوئیس که در ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در سن ۹۳ سالگی در سوئیس درگذشت. علت مرگ و فوت اردشیر زاهدی توسط رسانه ها مشخص شد و او بر اثر بیماری درگذشت. در ادامه بیوگرافی اردشیر زاهدی و همسرش و فرزندان همراه با زندگینامه اردشیر زاهدی از نظام تا ازدواج با شهناز پهلوی تا فرار از ایران و همه ازدواج ها و ماجرا و علت فوت و درگذشت اردشیر زاهدی و مراسم خاکسپاری و تشییع وی را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی و عکسهای جوانی اردشیر زاهدی و همسر سابقش شهناز پهلوی + جنجالها

به همین مناسبت بیوگرافی کامل از زندگی شخصی او و همسرش شهناز پهلوی و فرزندان و سرگذشت زندگی از ورود به نظام تا فرار از ایران را با تصاویر جوانی تا امروز او در مجله حرف تازه و فوت و درگذشت در ۲۷ آبان ۱۴۰۰ همراه باشید

بیوگرافی اردشیر زاهدی

اردشیر زاهدی متولد ۲۴ مهر ۱۳۰۷ در تهران، دانش‌آموخته مهندسی کشاورزی دانشگاه ایالتی یوتا می باشد که در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ نوامبیر ۲۰۲۱ درگذشت
او در رژیم گذشته ،وزیر خارجه ایران و آخرین سفیر ایران در آمریکا بود که بعد از پیروزی انقلاب به آمریکا گریخت و ساکن انگلستان و هم اکنون ساکن لوزان سوئیس است

زندگینامه اردشیر زاهدی داماد شاه و همسرش شهناز پهلوی

علت فوت و درگذشت اردشیر زاهدی

اردشیر زاهدی داماد سابق پهلوی دوم و وزیر خارجه و سفیر سابق ایران در انگلیس و آمریکا، زاده ۱۳۰۷ در تهران، در سن ۹۳ سالگی پس از یک دوره بیماری در سوئیس درگذشت.

خانواده و شجره نامه اردشیر زاهدی

وی فرزند فضل‌الله زاهدی ارتشبد رژیم پهلوی و همسر سابق شهناز پهلوی و داماد محمدرضا شاه است که هم‌اکنون در انگلستان زندگی می‌کند.
هما زاهدی خواهرش و نام مادرش خدیجه الملوک بود

سخنان اردشیر زاهدی درباره شهید سلیمانی

وی در سخنانش درباره شهید سلیمانی گفته: سلیمانی سرباز وطن پرستی بود که و شرافتمند و بچه‌ی ایران بود،ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آن‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند. من به او [ قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.

عکسهای جوانی اردشیر زاهدی

سوابق سیاسی و سمت ها

از سال ۱۳۴۵ به عنوان وزیر امور خارجه ایران در رژیم گذشته تا سال ۱۳۵۰ فعالیت کرد و پس از آن به سمت سفیر ایران در آمریکا از سال ۵۱ تا ۵۷ گماشته شد و آخرین دیپلمات رژیم پهلوی قبل از انقلاب بود .او همچنین سفیر ایران در بریتانیا نیز بود‌.

همسر اردشیر زاهدی کیست؟

او با شهناز پهلوی دختر محمدرضا شاه ازدواج کرد که این ازدواج به علت اختلافات زیاد به جدایی انجامید که حاصل این ازدواج یک دختر به نام مهناز زاهدی است
زاهدی با ازدواج با شهناز پهلوی بیش از پیش به محمدرضا شاه نزدیک شد اما به دلیل اختلافات پس از مدتی به خواست شهناز از او جدا شد اما همچنان از افراد نزدیک به شاه بو د. او از شهناز پهلوی دختری به نام مهناز دارد و بعد از جدائی از شهناز دیگر ازدواج نکرد.

تاریخ ازدواج با شهناز پهلوی

سال ۱۳۳۶ با شهناز پهلوی، دختر فوزیه و محمدرضا ازدواج کرد و از همان سال به‌عنوان نماینده شاه در امور دانشجویان خارج از کشور به اروپا رفت

بیوگرافی شهناز پهلوی همسر اردشیر زاهدی

بیوگرافی شهناز پهلوی

شهناز پهلوی زاده ۵ آبان ۱۳۱۹ در تهران نخستین فرزند محمدرضا شاه پهلوی، و همسر اول او فوزیه، شاهزادهٔ مصر است. پدربزرگ مادری او ملک فؤاد اول، شاه مصر است. همچنین دایی وی، ملک فاروق آخرین پادشاه مصر بود.

بیوگرافی شهناز پهلوی

کتاب خاطرات اردشیر زاهدی

او پس از ترک ایران کتاب خاطراتش را به رشته تحریر درآورد که بیانگر خاطراتش از دوران کودکی تا زمان استعفای فضل‌الله زاهدی از نخست‌وزیری توسط نشر کتابسرا در ایران چاپ و انتشار یافت. اردشیر زاهدی هم‌اکنون بازنشسته است و در شهر لوزان سوییس زندگی می‌کند

داماد شاه الان کجاست

سوابق تحصیلی

تحصیلات مقدماتی را در تهران و اصفهان به پایان برد و سال ۱۳۲۳ مدتی در دبیرستان اسلامیه بیروت درس خواند. یک‌سال بعد عازم آمریکا شد. سال ۱۳۲۹ در رشته مهندسی کشاورزی و علوم اقتصادی از دانشگاه یوتا فارغ‌التحصیل شد و در این مدت زبان‌های انگلیسی و فرانسه را آموخت.

کارمند وزارت کشاورزی

زاهدی پس از بازگشت به ایران، به استخدام وزارت کشاورزی درآمد و مسئول خزانه‌داری کمیسیون مشترک ایران و آمریکا (اصل ۴ ترومن) شد. همچنین به‌عنوان دستیار ویژه فرانکلین اس. هاریس، رئیس هیأت اجرایی امریکا و رئیس دانشگاه یوتا، مسئول کمیسیون توسعه روستایی به فعالیت پرداخت. سال ۱۳۳۱ برای فراگیری آموزش فنون جدید کشاورزی به آمریکا فرستاده شد.

مهناز دختر شهناز پهلوی

کودتای ۲۸ مرداد

او در جریان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به همراه پدرش فضل‌الله زاهدی نقش فعالی در بازگرداندن شاه مخلوع زه سلطنت ایفا کرد. زاهدی پس از نخست‌وزیری پدرش، مدال نشان درجه یک تاج و نشان درجه یک رستاخیز را به مناسبت حضور در کودتا دریافت کرد.

یک‌سال بعد کتاب «قیام ملی ۲۸ مرداد» را پیرامون وقایع ۲۸ مرداد منتشر کرد. او در این کتاب از کودتای ۲۸ مرداد به‌عنوان قیام ملی نام برد

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکسهای جوانی اردشیر زاهدی + عکس و حواشی درگذشت

  1. کوروش گفت:

    انچه مربوط به گذشته او بود از مشخصات اکثر دولتمردان زمان شاه بود اما به هرحال او هم درگذشت اما روحش شاد که با شجاعت و بدن ترس از هم قطارانش حرف خود را زد و ثابت کرد میهن پرست مستقل و غیر وابسته است.

نظرات