بیوگرافی و عکس های جیسون رضاییان + پرونده جاسوسی جیسون رضاییان

0

بیوگرافی و عکس های جیسون رضاییان + پرونده جاسوسی جیسون رضاییان

جیسون رضاییان جاسوس آمریکایی و روزنامه نگار و خبرنگار ایرانی آمریکایی را در بیوگرافی کامل و عکس های شخصی و بیوگرافی همسرش یگانه صالحی را به همراه آدرس اینستاگرام و همه فعالیت ها رادر سایت حرف تازه بطور کامل بخوانید.

بیوگرافی جیسون رضاییان

خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشینگتن‌ پست در ۲۵ اسفند ۱۳۵۴ در مارین، کالیفرنیا به دنیا آمده و دارای تابعیت ایرانی-آمریکایی می باشد و پدرش ایرانی و مادرس اهل شیکاکو است.

جیسون رضاییان

پدر و مادر و مهاجرت به آمریکا

پدر او، تقی رضائیان، در سال ۱۹۵۹ از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و مادرش مری اهل شیکاگو است.
او یک برادر به نام علی دارد.

همسر جیسون رضاییان

در سالهای ابتدایی ورود به ایران با خانمی به نام «یگانه صالحی» آشنا می‌شود که همین آشنایی به ازدواج این دو نفر در سال ۱۳۹۲ منجر شد.

جیسون رضاییان

پس ازاین ازدواج، یگانه صالحی ابتدا به استخدام خبرگزاری «بلومبرگ» و سپس روزنامه «نشنال امارات» درمی‌آید.

بیوگرافی یگانه صالحی

یگانه صالحی همسر جیسون است که عکاس خبری روزنامه انگلیسی‌ زبان «نشنال» است و در ابوظبی کار میکرد و بعد از ازدواج با جیسون اکنون در آمریکا زندگی میکنند

جیسون رضاییان

جیسون رضایی در سریال گاندو

در سال ۱۳۹۸ سریال گاندو با موضوع فعالیت ها و دستگیری وی از شبکه ۳ تلوزیون ایران پخش شد و با واکنش های تند مخاطبان این سریال قرار گرفت ، تا جایی که به پیج شخصی جیسون حمله کرده و با الفاظ جاسوس و وطن فروش به او حمله کردند که مجبور شد صفحه اینستاگرامش را شخصی و خصوصی کند .

آنچه درباره جیسون رضاییان و با نام «مایکل هاشمیان» پخش شده، سبب شده است بخشی از مردم به صفحه اینستاگرامی او بروند و با الفاظی مانند «خائن»، «جاسوس»، «گاندورو ببین»، «جیسون شبکه سه رو ببین» و… از او استقبال کنند!

مایکل هاشمیان نقش جیسون رضاییان

در این سریال وی مایکل هاشمیان نامیده شده و نقش او را پیام دهکردی ایفا می کند.
جیسون رضاییان خبرنگار سابق واشنگتن‌پست در تهران که در سریال به مایکل هاشمیان معادل‌سازی شده است.
او به اتهام جاسوسی برای آمریکا و تبلیغ علیه نظام در ایران محاکمه شد، ولی در نهایت در دی سال ۹۴ آزاد و به آمریکا بازگشت..

جیسون رضاییان

پرونده جاسوسی جیسون رضاییان

زمانی که رضاییان به عنوان خبرنگار واشنگتن پست در دفتر تهران این روزنامه مشغول به کار بود به همراه همسرش یگانه صالحی در سال بازداشت شد
اما مدتی بعد همسر جیسون رضاییان، یگانه صالحی، به قید کفالت آزاد شد.

رضائیان از سال ۸۳ در ایران مشغول به کار می‌شود و سال ۸۸ پس از نا آرامی‌ها کشور را ترک و به آمریکا می‌رود و سال ۱۳۹۱ بار دیگر به ایران بازمی گردد،
اما این‌بار با پوشش خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که نامی آشنا و معتبر در عرصه رسانه‌ای جهان به‌شمار می‌رود.
اسناد موجود نشان می‌دهد که وی پیش از عزیمت به تهران با «جان لیمبرت» (از دیپلمات‌های آمریکایی به گروگان گرفته‌شده در لانه جاسوسی است) دیدار و گفتگو می‌کند و سپس عازم ایران می شود

جاسوس آمریکایی تباری که در پوشش یک خبرنگار وارد دستگاه دیپلماسی کشور می‌شود که در نهایت با تیزبینی ماموران اطلاعات سپاه دستگیر می‌شود.
او آنقدر برای آمریکایی‌ها اهمیت داشت که برای آزادی او حاضر شدند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند و علاوه بر این تحریم‌های بانک سپه را نیز لغو کردند.

جیسون رضاییان

بازداشت

رضائیان به همراه همسرش، یگانه صالحی در تابستان ۱۳۹۳ دستگیر شد.
غلامحسین اسماعیلی، رئیس وقت دادگستری استان تهران، چند روز پس از بازداشت رضائیان اعلام می‌کند که او برای پاسخ به برخی سؤالات بازداشت شده است و پس از تحقیقات فنی، دادگستری جزئیات بیشتری درباره این مسئله منتشر خواهد کرد.

مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضاییان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضد تحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران و جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشوری در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی است.

مادر و همسر جیسون رضاییان

جیسون رضاییان

 

مبادله با ایرانیان در بند زندان‌های آمریکا

در ۲۶ دی ۱۳۹۴ و همزمان با حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین به‌منظور قرائت بیانیه اجرایی شدن برجام، دادستان تهران اعلام می‌کند که چهار زندانی ایرانی در چارچوب مبادله زندانیان با جیسون آزاد شدند.
جیسون رضاییان در تابستان ۹۳ بازداشت و در ۲۶ دی ۹۴ مبادله و آزاد شد.

تصاویر واقعی مبادله جیسون رضاییان

جیسون رضاییان

عکس های جیسون رضاییان

در ادامه چند تصویر را مشاهده کنید

جیسون رضاییان

جیسون رضاییان

جیسون رضاییان

 

نظرات