زمان واریز وام یک میلیونی کرونا +نحوه پرداخت و مبلغ قسط و انصراف

0

۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر، اعتبار و وام یک میلیونی کرونا دریافت می‌کنند، رئیس جمهور درباره مصوبه اعتباری که به خانوارها تعلق می‌گیرد، گفت: ۲۳ میلیون خانوار یارانه ماهانه دریافت می‌کنند، یک اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که به تدریج و البته از ماه‌های بعد از یارانه ماهانه آنها در طول ۲۴ ماه کسر می‌شود.

زمان واریز وام یک میلیونی کرونا +نحوه پرداخت قسط و انصراف

چند میلیون خانوار وام یک میلیون تومان میگیرند؟

به گزارش حرف تازه، حسن روحانی رئیس جمهور، دوشنبه ۱۸ فروردین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر، اعتبار و وام یک میلیونی کرونا دریافت می‌کنند. حدود ۲۳ میلیون خانوار یارانه ماهانه دریافت می‌کنند، یک اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که به تدریج و البته از ماه‌های بعد از یارانه ماهانه آنها در طول ۲۴ ماه کسر می‌شود.

سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزار تومان وازیر میکنیم که مرحله اول پرداخت شده است و مرحله دوم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دو ماه بعد هم به همان صورت در ماه‌های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این رقمی را به عنوان وام یک میلیون تا ۲ میلیون برای ۴ میلیون تومان خانواده‌ای که جزو اقشار کم درآمد هستند قرار دادیم که نرخ آن ۴ درصد است که به زودی شرایط آن اعلام می‌شود.

نحوه پرداخت قسط وام یک میلیونی کرونا

روحانی: اگر هماهنگی ایجاد شود اعتبار یک میلیون تومانی کمک به خانوارها در فروردین ماه، در غیر این صورت از اردیبهشت سامان‌دهی و به خانوارها پرداخت می‌شود که تقریبا ۲۵هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است

آیا میتوان از دریافت وام ۱ میلون تومان کرونا انصراف داد؟

هنوز خبری مبنی بر انصراف از دریافت این وام منتشر نشده و ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر از سوی دولت و مسئولان ذیربط بطور خودکار انتخاب شدند که شامل گروه های خاصی مانند کارگردان فصلی و رانندگان تاکسی و مشاغل آسیب دیده از این کرونا هستند. در این مطلب بطور کامل مشمولین دریافت بسته حمایتی خانوار و وام یک میلیونی کرونا را بخوانید

وام یک میلیونی کرونا بیمه بیکاری

رئیس جمهور : تقریبا حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان برای بحث کرونا مصوب شده است این بخش به تولیداتی پرداخت می شود که وزارت بهداشت اعلام و نیاز آن را تامین می‌کند. بخشی از این مبلغ به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و بخش اعظم آن برای دانشگاه‌هایی که برای رفع نیاز های وزارت بهداشت وام گرفتند، پرداخت می شود.

تسهیلات جدید در دوران بیکاری کرونایی

رئیس جمهور: ۷۵ هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم، مورد بررسی قرار گرفت. ۱۰ رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند. بعضی‌ها کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها درآمدشان پایین بوده است. این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و متوسط هستند و بعضی‌ها بنگاه کار یک نفره، چندنفره و بعضی‌ها ۵۰ نفر به بالا هستند.

روحانی گفت: تقریبا اشتغال سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وابسته به این گونه موارد است که زندگی آنها تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه این‌ها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی مشخص شده است و اعلام خواهد شد که چه مقدار به آنها پرداخت می‌شود.

یارانه و وام کرونایی به کسب و کار از مهر ۹۹

روحانی با اشاره به تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی درباره کسب و کارهایی که از شیوع بیماری کرونا تحت فشار قرار گرفتند، گفت: برای همه کسب و کارهایی که در این دوران یا تعطیل شده و یا فعالیت آنها کساد شده است، تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته ایم که مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه (دو سال) است و چند ماه هم تنفس داده می شود و آنها بازپرداخت را از مهر ماه ۹۹ شروع خواهند کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: تسهیلات اعطایی هم زمان دار است و هم تنفس دارد که یک کمکی به کسب و کارها است. البته این تسهیلات مشروط به عدم تعدیل و اخراج کارگران در این واحدهای اقتصادی و تولیدی است؛ این تسهیلات هم کمک به بنگاه‌ها است و هم کمک به اشتغال و کارگران است.

نظرات