بیوگرافی مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی + جنجالها و حکم بازداشت

0

بیوگرافی مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی + جنجالها و حکم بازداشت

مرتضی کهنسال کیست؟ روحانی مدعی طب اسلامی و از شاگردان تبریزیان چند روز پیش بدون لباس و دستکش و ماسک به ملاقات بیماران کرونایی رفته که باعث واکنشهای یادی شده . محسن شریفی جوان مورد ملاقات وی نیز فوت کرده و حالا نیز حکم بازداشت وی صادر شده است . در ادامه بیوگرافی و فعالیت و مدرک تحصیلی و عکسهای وی را در مجله اینترنتی حرف تازه میخوانید

بیوگرافی مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی + جنجالها و حکم بازداشت

بیوگرافی مرتضی کهنسال

مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی شاگردان شیخ عباس تبریزیان و اهل لنگرود است که مانند استادش در زمینه طب اسلامی و داروی منتسب به داروی امام کاظم فعالیت دارد و نحصیل کرده حوزه علمیه می باشد که به تازگی حواشی و جنجال های زیادی درباره بیماران کرونایی داشته است درباره تحصیلات و مدرک تحصیلی درباره پزشکی وی خبری منتشر نشده است

جنجال ملاقات با بیماران کرونایی

چند روز پیش کلیپی از وی منتشر شد که او بدون لباس و دستکش و ماسک به ملاقات بیماران کرونایی رفته و طبق این کلیپها وی وارد بیمارستان شهید بهشتی انزلی شده و بدون لباس و دستکش و ماسک، وارد بخش بستری بیماران کرونا شده بود.در آنجا وی ماسک بیماران را کنار زده و ماده ای مبهم عطر مانند که (اکنون استادش ،تبریزیان گفته گلاب بوده است) را با دست خودش به دهان و لب آنها زده و از آنها می خواهد آن را استنشاق کنند! و با بغل کردن چند بیمار، عکس و فیلم می گیرد تا به نوعی پروتکل های بهداشتی را به سخره بگیرد.

وی در فیلم منتشر شده توسط خودش در شبکه های اجتماعی، با انگشت غیربهداشتی خود در ظرفی می زند که شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده است سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی دفاع کشیده همین انگشت پر از عفونت را مجددا به اطراف دهان و بینی بیمار دیگری می کشید و پزشکان را ناتوان از درمان عنوان کرده و به سخره گرفته بود.

مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی کیست؟

فوت محسن شریفی فرد مورد ملاقات مرتضی کهنسال

یک روز بعد، یکی از بیماران که جوانی حدودا ۳۰ ساله به نام محسن شریفی بوده و به لب و بینی وی آن ماده زده شده بود، در شرایطی که حال عمومی مساعدی داشته، دچار تنگی نفس شدید شده و با وخامت حال به icu منتقل ،که متاسفانه در نهایت وی فوت می کند!

حکم بازداشت مرتضی کهنسال

به گزارش حرف تازه از ایرنا: در پی مرگ یکی از بیماران عیادت شده توسط یک فرد معمم مدعی طب اسلامی به نام مرتضی کهنسال که با ادعای درمان بیماران کرونایی وارد بخش قرنطینه بیمارستان انزلی شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی صورت بیماران را با عطر آغشته کرده بود، حکم جلب این فرد متخلف از سوی مقام قضایی استان گیلان صادر شد.

دادستان انزلی دوشنبه شب گفت : با توجه به بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اظهارات ریاست قوه قضائیه در این زمینه، حکم جلب فرد معلوم الحالی که با ادعای درمان با طب اسلامی وارد بیمارستان انزلی شده و مقررات را زیرپاگذاشته بود، صادر شد.

حاشیه های جنجالی فرد مدعی طب اسلامی

سید رحمان سید زاده اظهار داشت: این فرد متخلف با وجود ممنوع الملاقات بودن بیماران کرونایی، با همکاری فردی که به طور موقت در آن مجموعه در زمینه تیمم افراد فوت شده همکاری داشت با استفاده از غفلت ماموران حراست بیمارستان وارد بخش شده و بر بالین بیماران حاضر و از اقدام خلاف اصول بهداشتی خود مبنی بر آغشته کردن صورت بیماران با محلولی فیلم تهیه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن این امر بلافاصله با ارسال مستندات و مدارک برای دادسرای ویژه روحانیت و دادستان استان گیلان این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و دستور جلب نامبرده توسط مقام قضایی صادر شد.

دادستان انزلی با اشاره به تاکید رییس کل دادگستری استان مبنی بر برخورد سریع و قانونی با شخص متخلف افزود: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه انزلی نیز برخورد قاطع با افرادی که خارج از ضابطه عمل می کنند را خواستار شدند.

عکس ملاقات مرتضی کهنسال با محسن شریفی

بازداشت مرتضی کهنسال روحانی جنجالی مدعی طب اسلامی

حمایت تبریزیان از مرتضی کهنسال!

دفتر آیت‌الله تبریزیان؛ به صدور حکم جلب برای (مرتضی کهنسال) فردِ مدعی طب اسلامی واکنش نشان داد.

دفتر آیت‌الله تبریزیان در بیانیه‌ای مدعی شد:

*یکی از فعالان طب اسلامی جهت اثبات حقانیت تاثیر داروی امام کاظم (ع) در عمل، بدون لوازم پیشگیری واردقرنطینه بیماران کرونایی شده وبه همگان اثبات می کند که با مصرف این دارو می توان از این بیماری در امان بود و ناکارآمدی طب غربی را به رخ همگان کشاند.

* انتظار ما از وزارت بهداشت پس از این ماجرا این بود که حداقل تحقیق و بررسی لازم را جهت اثربخشی این دارو انجام داده تا در صورت اثبات تاثیر آن برای علوم پزشکی، این دارو بصورت عمده تولید ودر میان مردم پخش گردد تا شاهد بازگشت سلامتی و آرامش به جامعه باشیم.

*متاسفانه با خبر شدیم که یکی از بیمارانی که این فعال طب اسلامی ملاقات کرده وکمی گلاب محمدی جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی از ترس ایجاد شده توسط پزشکان از ویروس کرونا به او دادند در بیمارستان وتحت نظر پزشکان فوت نمودند اما این بار پزشکان با شیطنت رسانه‌ای سعی می کنند موضوع را اینگونه القا کنند که فوت این بیمار مبتلا به کرونا به دلیل بوییدن همان حداقل گلاب محمدی است.

ضمن همدردی با خانواده این عزیز متوفی به اطلاع می‌رسانیم :

* جناب آقای کهنسال هیچ دخالت درمانی برای این افراد انجام نداده و هیچ داروی خاصی برای بیماران تجویز نکرده اند زیرا شرایط بیمارستان این اجازه را نمی داد که دارو به ایشان داده شود لذا طبق قانون هیچ جرمی انجام نشده است .

* ایشان صرفا جهت کاهش اضطراب و استرس بیماران به آنها مقداری گلاب جهت بوییدن دادند که در تحقیقات متعدد موثر در کاهش استرس و اضطراب است.

* متاسفانه برخی از پزشکان در این شرایط حساس که همگی باید به دنبال درمان مردم باشیم از فرصت استفاده کرده و به دنبال انتقام‌جویی هستند که قطعا موفق نخواهند بود!

واکنش نظام پزشکی به ورود وی به بیمارستان

سازمان نظام پزشکی در کانال تلگرامی‌‌اش در درباره حضور یکی از روحانیون طب اسلامی در بیمارستان‌های کرونایی کشور نوشته:
*این شخص به اعتبار لباس‌اش به بیمارستان و بر بالین بیماران رفته و کسی هم جلو او را نگرفته‌؛
*بدون حفاظت شخص بوده و بخت گرفتاری‌اش بالا و چه بسا الان ناقل است و در جامعه رفت‌وآمد دارد.
*با انگشت غیربهداشتی در ظرفی می‌زند و شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده‌.
*همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را دوباره به دهان و بینی بیمار دیگر می‌کشد و لابد دیگران را هم!
*از این حرکت‌ فیلم می‌گیرد و پخش می‌کند تا تظاهر کند همه اشتباه می‌کنند و او با طب اسلامی مسوول مداوای بیماران است

نظرات