آیا داروی امام کاظم (ع) از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند؟!

0

با گسترش ویروس کرونا در کشور و روند رو به رشد مبتلایان، روز به روز نگرانی مردم برای مبتلا شدن به کرونا بیشتر می شود. از همین رو، روزانه بسیاری نسخه های مختلف برای پیگشیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از ابتلا شدن به آن برای مردم نگران پیچیده می شود. بعد از خواص روغن بنفشه و ادعای خاصیت پیشگیرانه برای ابتلا به کرونا، حالا بازار داروی عجیبی موسوم به امام کاظم (ع) داغ شده است. در ادامه بررسی این سئوال که “آیا داروی امام کاظم (ع) از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند یا خیر؟!” می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا داروی امام کاظم (ع) از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند؟!

 

آیا داروی امام کاظم (ع) از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند؟!

به گزارش حرف تازه، به نقل از ایرنا، دکتر سعید اسکندری (رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی) گفت: “اخیرا موادی با نامهای “امام کاظم و روغن بنفشه” از سوی برخی افراد فاقدتخصص علمی و حتی منع شده از دخالت در امور طبابت، به عنوان داروی پیشگیری از بیماری کرونا تجویز شده که از اساس فاقد بنیان علمی بوده و بی‌تاثیر در این زمینه است.”

درمان کرونا
وی ادامه داد: “این مواد ادعایی با حک نام ائمه اطهار (ع) بر روی بسته‌های آن، در حالی بین مردم تبلیغ و توزیع می‌شود که به هیچ وجه فرایند علمی آکادمیک مورد پذیرش مجامع تخصصی داروسازی، پزشکی و حداقل استانداردهای دارویی را نیز طی نکرده‌اند.”

پیشگیری از کرونا

رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: “از دیدگاه شرع و قانون، هیچ فرد و نهادی حق ندارد خارج از چارچوب فرایندهای علمی، موادی را به عنوان دارو در سطح عام معرفی و تجویز نماید. این قاعده حتی شامل همه افرادی است که از دانش مورد تایید این کار هم برخوردارند و بطور تخصصی در حوزه داروسازی و طبابت فعالیت دارند. از همه هموطنان عزیز تقاضا داریم در شرایط فعلی، خود را درگیر اینگونه ادعاها نکنند و برای پیشگیری از ابتلا به بیماریکرونا فقط و فقط پروتکلها و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه و عمل قرار دهند.”

داروی امام کاظم

 

اول اثابت ادعا

دکتر سعید اسکندری در پایان گفت: “شایسته آن است که فرد یا افرادی که مدعی تاثیر ماده‌ای با عنوان “داروی امام کاظم” برای درمان کرونا هستند پیش از هر اقدام تجویزی، نسبت به قراردادن ادعای خود در چرخه آزمونهای استاندارد، فرایند علمی، اخذ مجوز و تاییدیه مراجع ذیصلاح پزشکی و داروسازی اقدام کنند.”

نظرات