ماجرای باران سنگ در قشم روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ + جزئیات

1

ماجرای باران سنگ در قشم روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ + جزئیات

فیلمی در شبکه های اجتماعی و در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان میدهد بارش باران سنگ در قشم همراه با سنگ و تگرگ است که باعث شگفتی و هراس مردم شده است

ماجرای باران سنگ در قشم روز جمعه 23 اسفند 98 + جزئیات

فیلم بارش باران سنگ در قشم

در فیلم بارش باران را نشان میدهد که همراه با تگرگ و سنگریزه است که برخی از کاربران گفتند که سنگ و سنگریزه بوده و برخی نیز اظهار داشتند که تگرگ بوده است و هنوز منبع رسمی و موثقی برای این حادثه در قشم مشخص نشده و هواشناسی نیز واکنشی نشان نداده است.

مشاهده فیلم:

 

ناگفته نماند این رخداد طبیعی سابق بر این در ترکیه نیز اتفاق افتاده که بارش باران با سنگریزه و شن همراه بوده است ،در سال ۲۰۱۵ در شهر سینوپ ترکیه باران شدیدی بارید که همراه با بارش سنگ از آسمان بوده است

عکس باران سنگ در قشم روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸

فیلم باران سنگ در قشم
درباره این رخداد جوی از لحاظ علمی و نجومی باید کارشناسان اظهار نظر کنند که چه علتی ممکن است باعث بروز این رخداد شود.
هواشناسی نیز برای هفته آخر اسفند ۹۸ ورود سامانه بارشی را پیش بینی کرده است و ناگفته نماند که در دی ماه نیز بارش۴۲۰ میلیمتری باران در جزیره قشم باعث آبگرفتگی معابر شده و بالا آمدن آب دریا شد.

جزیره قشم کجاست؟

قِشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز است. این جزیره در دوران ساسانیان ابرکاوان نام داشته است. شهرستان قشم بخشی از استان هرمزگان است که خود جزیره قشم را شامل می‌شود.
شهر قشم در شرقی‌ترین نقطه جزیره واقع شده است و به رغم آنکه این شهر نسبت به کل جزیره مرکزیت هندسی ندارد، اما به علت موقعیت مهم استراتژیک آن (دید گسترده به جنوب، شمال و شرق، دید به تنگه هرمز، نزدیکی به بندرعباس و…) از قدیم واجد اهمیت بوده و عمده‌ترین سکونتگاه جزیره محسوب می‌شده است.

انتخاب شهر قشم به عنوان پایگاه اصلی توسعه منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم نیز بر اهمیت این شهر افزوده است. جمعیت کل جزیره قشم: ۹۸٫۸۲۹ نفر است که این آمار مربوط به سرشماری رسمی سال ۱۳۹۰ است.

1 دیدگاه در “ماجرای باران سنگ در قشم روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ + جزئیات

  1. حمید رضا گفت:

    خیلی ممنونم از اطلاع رسانی خوبتان.

نظرات