خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سه کام حبس با نقش + بیوگرافی بازیگران و عکس

0

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سه کام حبس با نقش + بیوگرافی بازیگران و عکس

اسامی بازیگران فیلم سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور با نقش عبارتنداز:

  • پریناز ایزدیار بازیگر نقش نسیم
  • محسن تنابنده بازیگر نقش مجتبی
  • سمیرا حسن پور بازیگر نقش فریبا
  • متین ستوده
  • مریم بوبانی
  • یدالله شادمانی
  • محمود نظرعلیان
  • علیرضا مهران
  • محمد اشکان فر

در این مطلب، درباره فیلم سینمایی ” سه کام حبس ” به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان سالور و همچنین بازیگران فیلم سه کام حبس توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. فیلم سینمایی ” سه کام حبس ” به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان سالور محصول سال ۱۳۹۸ شمسی می باشد.

بد نیست بدانید فیلم سینمایی ” سه کام حبس ” به عنوان اولین فیلم در سینمای رسانه های جشنواره فجر به نمایش درخواهد آمد! هفتمین فیلم سینمایی سامان سالور به تهیه کنندگی ساسان سالور و با بازی بازیگرانی چون محسن تنابنده ، پری ناز ایزدیار ، سمیرا حسن پور ، متین ستوده ، امین میری ، یدالله شادمانی ، مریم بوبانی ، محمود نظرعلیان و… مراحل فیلمبرداری خود را پاییز امسال به پایان رساند و به عنوان یکی از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم معرفی شد.

سامان سالور پیش از این فیلم های سینمایی ” تمشک ” ، ” سیزده ۵۹ ” ، ” آمین خواهیم گفت ” ، ” چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ” و… را جلوی دوربین برده بود. بد نیست بدانید ستار اورکی که سابقه همکاری با کارگردان های مطرحی چون اصغر فرهادی و پرویز شهبازی را در کارنامه دارد، موسیقی فیلم جدید سامان سالور را ساخته است.

معرفی کامل و نقد فیلم سه کام حبس

خلاصه داستان فیلم سینمایی سه کام حبس

ساخته جدید سامان سالور که طبق شنیده ها با رای بالای هیئت انتخاب به جشنواره فیلم فجر رسیده است، به یک موضوع ملتهب اجتماعی می پردازد! این فیلم با محدودیت سنی مواجه شده است و پیش بینی می شود با توجه به داستان و ترکیب بازیگران آن مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گیرد!

این فیلم قصه زندان و زندانی را به تصویر می‌کشد. فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که شوهرش را بسیار دوست دارد اما پس از مدتی متوجه رفتارهای عجیب شوهرش می‌شود. شخصیت اصلی فیلم تلاش دارد با فروش مواد مخدر زندگیش را از این رو به آن رو کند و راه صد ساله را یک شبه طی کند اما در ادامه فیلم، شرایطی اتفاق می افتد که در مدت ۵ و ۶ روز آن فرد زندگی‌اش به قهقرا و فروپاشی می‌رود.

خلاصه داستان

همچنین سه کام حبس سعی می‌کند روایتی از سرپرست‌های خانوار داشته باشد کسانی که نهایت تلاش شان را می‌کنند زندگی آبرومندی برای خانواده شان فراهم کنند و در بزنگاه‌های روزگار باید دست به انتخاب بزنند.

نقد فیلم سه کام حبس

«سه کام حبس» میدان مین است. هر سکانس، یک انفجار. کلکسیون آسیب های اجتماعی است و ملغمه ای از تلخی ها و تباهی ها. مصالح فیلمساز برای روایت زندگی سخت یک زن و شوهر، مجموعه ای از سیاهی ها و زشتی هاست که بیش از هر صفتی، «شدت» دارند.

نقد فیلم سه کام حبس

در «سه کام حبس» از نمایش هیچ اتفاق بدی دریغ نمی شود و هیچ شخصیتی وضعیت و احوال نسبتا سالمی ندارد؛ مرد معتاد است و توزیع کننده ی شیشه، ساختمان بیمارستان خرابه ای در حال تعمیر است، سرباز رشوه می گیرد، فاضلابِ خانه بی توقف لجن بیرون می دهد، پرستار مروفین کش می رود، کارفرما حق کارگرش را نمی دهد، دکتر بیش از جان بیمار فکر جیب خودش است و…. این تصویرها را می توان تا چند صفحه ی دیگر هم ادامه داد چون فیلمساز اندازه ی دراماتیک شدن وقایع را نگه نمی دارد. تعادل، اشاره و کنایه ای در کار نیست. همه چیز در اغراق خلاصه می شود.

در «سه کام حبس» مضمون ها و البته فلاکت ها شمردنی نیست؛ فقر، گرانی، فساد، قتل، اقدام به تجاوز، اعتیاد، رشوه، دزدی و…. انگار فیلمساز نمی داند هر قصه ی فرعی یا حادثه ای برای جذاب کردن فیلمنامه این احتمال را ایجاد می کند که مضمون ناخواسته ای به قصه اضافه شود. اش فیلم سالور آن قدر شور شده که قاعده های بدیهی فیلمنامه نویسی را رعایت نمی کند و برای عبور از موانع و بن بست ها و برای شدت بخشیدن به دُز سیاهی جامعه در فیلم، دست به دامان تصادف ها و حادثه های ناگهانی می شود. حتی اگر سطحی باشد و باورپذیر نباشد.

نقد فیلم

فقط کافی است نگاه کنید به این ایده ی باورنکردنی فیلمساز در نمایش اینکه حتی خانم جلسه ای داستان هم به خاطر گرفتاری پسرش مشتری شیشه ی شوهر زنی است که این خانم را مراد و الگوی زندگی اش می داند. در نگاه به اثر هنری نباید به نیت ها و گفته های مولف ارجاع داد اما فیلمساز در گفت وگوهای مطبوعاتی اش گفته فیلمش «دقیقا وضعیت امروز جامعه است» اما ظاهرا فراموش کرده این آینه ای که از تلخی ها تصویر کرده، آن قدر سیاه است که برای تماشاگر فیلم هیچ رغبت تماشا و راه نجاتی در آن پیدا نیست. علی سیف الهی/ روزنامه سازندگی

اسامی بازیگران فیلم سه کام حبس

عوامل

بیوگرافی بازیگرن فیلم سه کام حبس

محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

دیگر عوامل

نویسنده و کارگردان : سامان سالور، تهیه کننده : ساسان سالور، مدیر فیلمبرداری : مسعود سلامی، مدیر صدابرداری : مهدی ابراهیم زاده، طراح گریم : ایمان امیدواری
طراح صحنه : سحر شهامت، طراح لباس : غزاله معتمد، برنامه ریز : آرش حسن پور، منشی صحنه : آزاده جهانبخش، عکاس : محمد بدرلو، مدیر تولید : ساسان سالور
مدیر تدارکات و دستیار اول تولید : پرویز کاظم لو، سرمایه گذار : سیاوش امین پور.

عوامل فیلم

 

جوایز و افتخارات

این فیلم توانست نامزد بهترین نقش اول زن برای پریناز ایزدیار، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای سمیرا حسن پور، بهترین فیلم‌برداری برای مسعود سلامی و همچنین نامزد بهترین چهره پردازی برای ایمان امیدواری در سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شود.

نظرات