تعویق پرداخت اقساط بانکی تا ۳ ماه بعلت کرونا + نحوه پرداخت بعد از تعویق

0

تعویق پرداخت اقساط بانکی تا ۳ ماه بعلت کرونا + نحوه پرداخت بعد از تعویق

تعویق پرداخت اقساط بانکی تا ۳ ماه به علت کرونا طی ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت و ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه و کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

جزئیات تعویق سررسید اقساط بانکی

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت:

در جلسه عصر روز ۱۳ اسفند ۹۸ شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب و کارها خصوصاً فعالیت‌ ها و حرف خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر هتل‌ ها، رستوران‌ ها، بخشی از حمل‌ و نقل و امثال آنها) اتخاذ کرد.

تعویق پرداخت اقساط بانکی تا 3 ماه بعلت کرونا + نحوه پرداخت بعد از تعویق

نحوه پرداخت وام های بانکی بعد از تعویق

به این صورت که اقساط تسهیلات و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماههای اسفند ۹۸ و فروردین اردیبهشت و ۹۹ ماه بدون وضع هرگونه جریمه و کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

کلیه بانک‌ ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مؤظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند. بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانک‌ها خواهد بود و در صورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد.

برای کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در ایران، عبدالناصر همتی از مدیران بانک ها خواست که در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، مراعات مشتریان را بکنند.

علی ربیعی در نشست خبری ویدئویی خود اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌ های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

شورای پول و اعتبار عصر با اکثریت اعضاء مصوب نمود که سررسید اقساط تسهیلات بانکی به مدت ۳ ماه به تأخیر بیفتد.

نظرات