کرونا، سربازی را به تعویق انداخت

0

با انتشار کرونا در سطح کشور و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، بسیاری از مادران و پدرانی که قرار بود پسران خود را در روزهای آتی به خدمت سربازی اعزام کنند، نگران مبتلاشدن انها به ویروس کرونا در سربازی، پادگان ها و خوابگاه ها بودند. به همین دلیل و باتوجه به شرایط بحرانی کشور، سردار دکتر “حسن عراقی‌زاده” معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح اعلام کرد که اعزام سربازی به تعویق افتاده است. برای اطلاع از شرایط آن باما همراه باشید.

کرونا، سربازی را به تعویق انداخت

 

کرونا سربازی را به تعویق انداخت

به گزارش حرف تازه و به نقل از خبرگذاری صداوسیما، سردار دکتر “حسن عراقی‌زاده” معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت: اعزام مشمولان سربازی تا دو ماه به تعویق افتاده و ابلاغ شده است تا تمام دوره‌های آموزشی سربازان به مدت حداقل دو ماه متوقف شود؛ یعنی مشمولان خدمت سربازی که قرار بود در روز‌های آینده برای گذراندن دوره‌های آموزشی به پادگان‌های مربوطه اعزام شوند، اعزام آن‌ها تا اول اردیبهشت سال ۹۹ به تعویق افتاده است؛ اما آن‌هایی که چند روزی بیشتر به اتمام دوره‌های آموزشی آن‌ها باقی نمانده، تا اتمام دوره آموزشی البته با رعایت تمام نکات بهداشتی، در پادگان‌ها باقی می‌مانند.

حسن عراقی‌زاده

سردار عراقی زاده اظهار کرد: یگان‌هایی هم که باید در محل مأموریت خود حضور داشته باشند، حضور آن‌ها در محل‌های خدمت ادامه خواهد داشت؛ چون برقراری امنیت کشور تعطیل‌بردار نیست.

حسن عراقی‌زاده

وی تصریح کرد: به رده‌های تابعه نیرو‌های مسلح ابلاغ شده است تا افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، مثل جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی و عروقی که در نیرو‌های مسلح حضور دارند، از حضور در محل کار خودداری کنند و به مرخصی بروند؛ البته این مرخصی جز مرخصی‌های استحقاقی سالیانه آن‌ها منظور نمی‌شود.

 

 پیشگری های لازم از ابتلا به کرونا

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت:​ برای مقابله و پیشگیری، دستورالعمل خاصی به مراکز آموزشی، پادگان‌ها و ستاد‌ها حدود شش دستورالعمل به امضای سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ کردیم تا چگونه محیط را برای پرسنل نیرو‌های مسلح، ایمن کنند.

کرونا در سربازی

نظرات