مرخصی نوروزی زندانیان – زندانیان به تعطیلات کرونایی می روند

0

مرخصی نوروزی زندانیان ، دقایقی پیش ابلاغیه مهم از سوی رئیس قوه قضائیه برای نحوه مرخصی زندانیان در شرایط فعلی و همچنین نوروز پیش رو صادر شد. این ابلاغیه بصورت بخشنامه ای است که نحوه مرخصی زندانیان را تا ۱۵ فروردین اعلام کرده و لازم الاجراست. در ادامه ی مطلب، برای از اطلاع از اینکه کدام زندانیان امسال و در شرایط بحرانی فعلی، به مرخصی می روند با ما همراه باشید.

مرخصی نوروزی زندانیان - زندانیان به تعطیلات کرونایی می روند

 

مرخصی نوروزی زندانیان

دقایق پیش نحوه مرخصی کرونایی زندانیان برای نوروز پیش رو ابلاغ شد، به گزارش حرف تازه به نقل از خبر آنلاین، هرسال به مناسبت فرا رسیدن سال نو هجری شمسی و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط خاصی، مرخصی اعطا می شود.

آیت الله زئیسی

به همین منظور امسال نیز به مناسبت تعطیلات نوروزی ۹۹ و همچنین شرایط فعلی کشور، بخشنامه ای از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده است.

ابلاغیه تعطیلی زندانیان برای نوروز 99

در این بخشنامه اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان تا ۱۵فروردین دیده شده است

 

مرخصی کرونایی با دستنبد و پابند الکترونیکی

دیروز، “حسن نوروزی”، سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس هم، در رابطه با “مرخص کردن زندانیان برای کاستن از خطر فراگیری کرونا” گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید در این وضعیت به زندانیان مرخصی داده شود تا از تراکم زندان‌ها، کاسته شود.

او در ادامه گفت: باید به زندانیان حداقل به مدت یک هفته مرخصی داده شود تا از شیوع بیماری کرونا در زندان ها کاسته شود، این‌کار باری از دوش معاونت زندان ها برمی‌دارد.

حسن نوروزی

نوروزی گفت: بحث دستبند و پابند الکترونیک را در مجلس به تصویب رساندیم که این نشان می‌دهد سیاست ما به سمت‌ کاستن جمعیت زندان‌هاست. حبس فقط زندانی کردن نیست، حبس به معنای محدود کردن نیز هست.

او در پایان افزود: باید به زندانیان مرخصی داده شود و از دستبند و پابند الکترونیک استفاده شود و بخش خصوصی هم باید در این امر ورود کند. این تصمیم برای انقلاب، مملکت و نظام‌ مفید است.

نظرات