نرخ عوارضی آزادراه تهران شمال اعلام شد +‌جزئیات

0

نرخ عوارضی آزادراه تهران شمال با تعرفه ۲۵ هزار تومان برای ایام معمولی و عادی و ۳۵ هزار تومان برای ایام پیک و روزهای اوج سفر تعیین گردید

آزادراه تهران شمال از جمله مسیرهای پر تردد کشور است که نرخ و تعرفه آن  از ۵ اسفند ۹۸  برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.

نرخ عوارض آزادراه تهران شمال از ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان +‌جزئیات

تعرفه عوارضی آزادراه تهران شمال

نرخ عوارض آزاد راه تهران- شمال برای خودروهای سواری در روزهای عادی ۲۵ هزار تومان و در روزهای اوج سفر یعنی در روزهای چهارشنبه عصر تا شنبه صبح و ایام تعطیل، ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین دیگر خودروها از جمله وانت ۳۵ هزار تومان، مینی بوس ۴۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۵ هزار تومان برای تردد از این آزادراه باید پرداخت کنند.

بر اساس اخبار اعلام شده قطعه نخست آزاد راه تهران- شمال چهارشنبه (ششم اسفند ماه) ساعت هشت صبح با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود و هم زمان با افتتاح نیز این نرخ‌ها به صورت رسمی ابلاغ و اجرا خواهد شد.

قطعه یک آزاد راه تهران- شمال بعد از ۲۴ سال، بهمن امسال به بهره‌برداری آزمایشی رسید و قرار است سه‌شنبه، ششم اسفندماه ۹۸ به صورت رسمی افتتاح شود.

طول قطعه یک آزاد راه تهران – شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.

ارزش فعلی آزادراه تهران- شمال  ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

نرخ عوارضی آزادراه تهران شمال اعلام شد

روزهای پیک آزادراه تهران شمال چه روزی است؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز پیک از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه لغایت پایان روز جمعه و همچنین روزهای تعطیل در نظر گرفته شده است.

کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض

اسلامی خاطرنشان کرد: کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض (ETC) برای دریافت عوارض، معادل مبلغ یک هزار ریال برای عوارض تا ۲۰هزار ریال،‌ مبلغ دو هزار ریال برای نرخ‌های عوارض بالاتر از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال و مبلغ سه هزار ریال برای عوارض بیش از ۳۰ هزار ریال لحاظ شده است.

وی یادآور شد: پرداخت کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض ETC از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل سامانه لازم الاجرا است که مبلغ آن از نرخ‌های مصوبی جدول فوق‌الذکر کسر و به حساب شرکت سرمایه‌گذار در استقرار سامانه مورد اشاره منظور می‌شود.

نظرات