علائم کرونا چه فرقی با آنفولانزا و سرماخوردگی دارد؟ + علائم هر دو

0

فرق کرونا با آنفولانزا و سرماخوردگی چیست و از کجا بفهمیم که کرونا ویروس گرفتیم یا دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شده ایم
با ما در مجله حرف تازه همراه باشید تا علائم اصلی کرونا ویروس ووهان با بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی را بدانید

از کجا بفهمم کرونا گرفتم یا آنفولانزا ؟

علائم کرونا ویروس که منبع اصلی آن از شهر ووهان است ، علائمی شبیه به یک آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید شباهت دارد که همین امر باعث شده تا تشخیص بیمار از فرد سالم مشکل شود، اما دقت کنید اگر این نشانه ها و علائمی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی و تنگی نفس و سرفه های خشک و تب داشتید باید تحت پیگیری قرار بگیرید

علائم کرونا چه فرقی با آنفولانزا و سرماخوردگی دارد؟ + علائم هر دو

علائم اصلی کرونا ویروس

– تب

– سرفه (خشک)

– نفس تنگی یا مشکل تنفسی

– درد عضلات

– خستگی و بی حالی

علایم نادر کرونا ویروس

– حالت تهوع و استفراغ

– سردردی

– سرفه خون آلود

– اسهال

علایمی که کمتر ویروس کرونا با خود دارد:

– جاری شدن آب بینی

– گلو دردی

اگر مرتب عطسه می زنید، شما فقط سرما خورده اید و اگر مرتب عطسه می کنید و آب ریزش بینی دارید، احتمالاً دچار زکام یا سرماخوردگی و یا آنفولانزای معمولی هستید.

فرق کرونا با آنفولانزا و سرماخوردگی

از آنجا که ویروس جدید کرونا در درجه اول دستگاه تنفسی تحتانی (شش ها) را تحت تأثیر قرار می دهد، بیشتر باعث به سرفه خشک، تنگی نفس و یا پنومونی (عفونت ریه یا سینه بغل) وجود دارد، اما گلو درد و آب ریزش بینی نزد فرد مبتلا وجود ندارد.

علایم ممکن است ظاهر شوند، اما حتمی نیستند.در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علایم در بدن شان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است.

آنفلوانزا اغلب به همراه تب بالای ۴۰ درجه و به همراه درد پشت و درد عضلانی می باشد، اما علائم ویروس کرونا تب خفیف تر به همراه تنگی و کوتهای تنفس و سرفه های مداوم و عمیق می باشد.

فرق علائم کرونا با آنفولانزا و سرماخوردگی

فرق علائم کرونا و آنفولانزا در چیست؟

انستیتوت روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز ممکن است طول بکشد.

بسیاری اوقات دکتران نیز نمی توانند به سادگی فرق بین یک سرماخوردگی ساده و آنفولانزا با تشخص کنند.

اگر مشکوک هستید به پزشک بروید

در صورتی که مطمئن نیستید یا ترس دارید، لطفا به دکتر مراجعه کنید. وی نمونه ای از بلغم یا افرازات دهان شما را به لابراتوار می فرستد تا از نظر ویروس های تنفسی بررسی شود. این باعث می شود که دکتر به وضاحت بداند شما به چه بیماری مبتلا شده اید.

علائم سرماخوردگی ساده:

در سرماخوردگی ساده، معمولا خارش گلو وجود دارد، بینی آب ریزش دارد و بعدا سرفه شروع می شود.
چندین روز طول می کشد تا علایم گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار، یا سرفه های خشک، تب و سردرد ظاهر شده و خوب شوند. در این وضع گوش ها وزوز می کنند و فرد احساس ضعف می نماید.

علائم کرونا و آنفولانزا و سرماخوردگی

علائم آنفولانزا:

آنفولانزای واقعی شما را یک باره گرفتار کرده و علایم اش بروز می کنند. سر و تمام اندام بدن درد می کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید. گلو درد می کند، تب تا ۴۱ درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً با لرز همراه می باشد. احساس گرسنگی نمی کنید، کاملاً احساس می کنید خورد و خمیر شده اید، می خواهید در رختخواب دراز بکشید و می توانید ساعت ها بخوابید.

علایم آنفلوآنزا معمولا شامل تب و لرز، خستگی شدید و بدن درد است، حالت تهوع هم از دیگر علایم ابتلا به این بیماری است. توجه داشته باشید که آب‌ریزش بینی معمولا از علایم سرماخوردگی است و نه آنفلوآنزا. علایم مشترک این دو هم شمال سرفه، گلودرد و سردرد است.

کروناویروس هم علایمی تقریبا مشابه را دارد، با این تفاوت که معمولا سرفه‌های افراد مبتلا به این ویروس سرفه‌های خشک است. تحقیقی که چند هفته پیش در نشریه لانست منتشر شده بود نشان داد که اصلی ترین علایم ابتلا به ویروس کرونا تب، سرفه و تنگی نفس است. تنها ۵ درصد مبتلایان با آب ریزش بینی و گلودرد مواجه شدند.

شباهت های علائم کرونا با آنفلوانزا

ویروس کرونا ۲۰۱۹ جدید عضو جدید خانواده کرونا ویروس هاست و شباهتی با ویروس آنفلوانزا ندارد، اما از نظر روند بیماری زایی و علائم بالینی تا حدودی به یکدیگر شبیه دارند.

ویروس کرونای جدید همانند ویروس آنفلوانزا توانایی ایجاد عفونت در بخش تحتانی دستگاه تنفسی را دارد، در صورتی که کرونای انسانی که قبلا شناسایی شده بود تنها محدود به بخش فوقانی دستگاه تنفس و بنابراین عفونت خفیف و محدودی مشابه سرماخوردگی ایجاد می کرد.

از تفاوت های اساسی و مهم آنفولانزا و سرماخوردگی با کرونا ویروس ووهان تنگی نفس است که از این رو گفته میشود کسانی که مشکل ریوی و عفونی دارند نیاز به مراقبت ویژه تری نسبت به افراد عادی دارند.

نکته جالب در کرونا ویروس ووهان این است که خوشبختانه افراد زیر ۱۴ سال به این بیماری دچار نمیشوند.

نظرات