چه افرادی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خواهند مرد؟

0

باگسترش ویروس “کرونا” در سطح جهان، تعداد مبتلایان به آن روز به روز افزایش می یابد. اما همیشه، ابتلا به کرونا ویروس به مرگ ختم نمی شود. حال با ورود این ویروس خطرناک به ایران، این سئوال پیش می آید که پس چه کسانی از ابتلا به ویروس کرونا خواهند مرد؟! در ادامه این مطلب با مجله ” حرف تازه ” همراه باشید تا به جواب سئوال خود برسید. در ادامه ما به بررسی بیشترین قربانیان کرونا می پردازیم.

چه کسانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خواهند مرد؟

 

مرگ بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش حرف تازه، مقامات بهداشت چین، اولین گزارش عمده خود را در خصوص ویروس کرونا که به طور رسمی COVID-۱۹ نام‌گذاری شده را منتشر کرده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، مقاله‌ای را بر اساس ۷۲ هزار و ۳۱۴ فرد مبتلا به این ویروس در جهان و ۴۴ هزار و ۶۷۲ فرد مبتلا شده در چین، و همچنین ۱۰۲۳ مورد مرگ گزارش شده، گردآوری کرده‌اند که نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر تا کنون ۲.۳ درصد بوده است.

مرگ بر اثر ابتلا به کروناویروس

 

چه کسانی بر اثر ابتلا به کرونا می‌میرند؟

در آخرین مقاله ای که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین آماده کرده است، آمده است: احتمال مرگ و میر با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، هیچ کشته‌ای در بین کودکان زیر ۹ سال دیده نمی‌شود، در حالی که میزان مرگ و میر در بین افراد سنین ۱۰ تا ۳۹ سال، ۰.۲ درصد بود.

گفتنی است که این میزان در بین افراد ۶۰ تا ۶۹ سال، به ۳.۶ درصد افزایش یافته، در حالی که در بین گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال، ۸ درصد و افراد ۸۰ سال به بالا، ۱۴.۸ درصد گزارش شده است.

شایان ذکر است که افراد مبتلا به بیماری‌های دیگر نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند و در این گزارش آمده که مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های مزمن تنفسی، بالاترین نرخ مرگ را داشته‌اند.

مردان قربانی کرونا

 

مردان، بیشترین قربانی کرونا

در این مقاله نکته قابل توجهی ذکر شده است که میزان مرگ و میر در بین مردان با نرخ ۲.۸ درصد، بیشتر از زنان با نرخ ۱.۷ درصد بوده است.

نظرات