چگونه رمز یکبار مصرف و رمز پویا بانک ملت را بگیرم؟ +آموزش تصویری

0

چگونه رمز یکبار مصرف و رمز پویا بانک ملت را بگیرم؟ +آموزش تصویری

دریافت رمز پویا بانک ملت را در ادامه با یه روش و شیوه مختلف براب مشتریان و کاربران این بانک توضیح میدهیم تا به راحتی رمز پویای خود را از بانک ملت بگیرند

راهنمای فعالسازی و دریافت رمز پویا بانک ملت (رمز یکبار مصرف) با سه روش

راهنمای دریافت رمز پویا بانک ملت

از سال ۹۷ رمز پویا و بک بار مصرف برای تمامی دارندگان کارت های حساب بانکی اجباری شده و بانک ملت نیز به همین خاطر اقدام به ایجاد امکاناتی برای مشتریان خود کرده است که ما سه روش را برای شما همراهان عزیز بیان میکنیم

در چند سال اخیر کلاهبرداری های اینترنتی با روش های مختلفی اقدام به برداشت پول از حساب اشخاص مختلف کرده اند و این موضوع سبب شده تا ضرر هنگفتی به افراد وارد شود. بانک مرکزی به همین منظور و برای کاهش این جرائم طرحی ایجاد کرد که تمامی دارنده های کارت بایستی اقدام به تهیه رمز یکبار مصرف بکنند

دریافت رمز پویا از برنامه رمزنگار بانک ملت

بانک ملت نیز جهت استفاده مشتریان از امکانات جدید اقدام به ایجاد برنامه موبایلی به نام رمزنگار کرده است تا افراد بتوانند علاوه بر دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملت کارهای خود را در زمینه رمز های اول نیز به راحتی انجام دهند.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

نصب و فعالسازی اپلیکیشن رمز نگار ملت

برای استفاده از این برنامه به باجه خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید و کد فعال سازی را دریافت کنید.
شما می توانید پس از دریافت و نصب رمزنگار ملت کد فعالسازی را دریافت کنید و پس از این مرحله هنگام هر عملکرد خود از رمز امنیتی استفاده کنید.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۱- کاربر پس از دانلود و نصب اپلیکیشن رمز نگار از وبسایت رسمی بانک ملت یا سایت ایران اپ به آدرس برنامه رمزنگار ملت، میبایست شماره موبایل خود را به همراه کد فعال سازی که از دستگاه خودپرداز دریافت کرده وارد نماید، سپس دکمه فعال سازی را لمس کند.شماره موبایل، همان شماره ای است که شما در برای دریافت پیامک های بانک ملت قبلا فعال کرده اید، برای دریافت کد فعال سازی رمز پویا نیاز است که به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید.

۲-  در صفحه اصلی خودپرداز گزینه “رمز کارت” را انتخاب نمایید.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۳- گزینه “فعال سازی رمز پویا را انتخاب کنید.

۴-  منتظر بمانید تا دستگاه شماره تلفن همراه دارنده کارت را از مرکز بازیابی کند.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۵-  در صفحه بعد شماره تلفن دارنده کارت جهت تایید نمایش داده میشود.

۶-  در صورتی که کاربر گزینه “بله” را انتخاب کند پیغامی مبنی بر ارسال کد فعال سازی به شماره همراه وی و همچنین مدت زمان اعتبار کد مزبور به کاربر نمایش داده می شود.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۷- همزمان پیامکی با سرشماره بانک ملت برای موبایل کاربر ارسال می گردد.

حال کد فعال سازی که دریافت کردید را در سامانه اپلیکیشن رمزنگار وارد کنید تا فعال سازی کامل شود.

گام دوم: فعال‌سازی رمز یکبار مصرف

۱- در این قسمت شماره تماس خود و رمز پیامک شده را وارد کنید. برای تأیید این کد در گوشی خود، تا ۲۴ ساعت مهلت دارید. در غیر این صورت باید با مراجعه به دستگاه خودپرداز مجدداً رمز خود را دریافت کنید.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۲-پس از فعال‌سازی و قبل از ثبت کارت پیغامی به شما نشان داده می‌شود که رمزهای پویا تنها در تراکنش‌های مالی قابل استفاده بوده و در فرایندهای تغییر رمز، تنها رمز ایستا معتبر است.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۳-بعد از علامت تأیید مشخصات کارت خود را وارد کنید و روی گزینه ثبت کارت کلیک کنید.

۴-پس از آن به قسمت تنظیمات رفته و از فعال بودن رمز یکبار مصرف خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

۵-در قسمت تنظیمات بانکی دو گزینه برای تنظیمات رمز اول و دوم وجود دارد که بنا به نوع درخواست خود تنظیم و پس از آن ذخیره تنظیمات را انتخاب کنید.

۶-اگر می‌خواهید رمز دوم یکبار مصرف خود را تغییر دهید، بخش «دریافت رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب کنید.

۷-در این قسمت مدت زمان و سقف برداشتی رمز یکبار مصرف را تعیین کنید و پس از آن بر گزینه «درخواست رمز یکبار مصرف» کلیک کنید.

بعد از درخواست، به مدت زمان تعیین شده برای شما رمز یکبار مصرف ارائه می‌شود.

چگونه رمز پویا بانک ملت را بگیریم؟

 

دریافت رمز پویا با توکن یکبار رمز

بهتر است بدانید که توکن یکبار رمز یک دستگاه کوچک به اندازه کف دست شماست که با هر بار استفاده از آن می توانید رمز خود را از بانک ملت دریافت کنید.
اگر قصد دارید تا از این روش استفاده کنید باید حداقل یک بار به شعبه بروید و حسابی در آنجا باز کنید و از کارمند آن جا درخواست تولید رمز یکبار مصرف بکنید.
این روش هزینه دار است و برای تولید رمز یکبار مصرف باید هزینه ای به بانک بپردازید.

دریافت رمز یکبار مصرف و رمز پویا از طریق کد کد#۷۱۲*

یکی دیگر از امکاناتی که بانک ملت در اختیار مشتریان خود قرار داده یکبار رمز همراه است. البته این برنامه به گونه ای است که شما با مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی و فعال کردن رمز یکبار مصرف گزینه یکبار رمز همراه را انتخاب کنید تا همیشه بتوانید با شماره گیری کد دستوری USSD رمز یکبار مصرف خود را از بانک ملت دریافت کنید.
توجه داشته باشید که این روش یک نکته مثبت دارد و آن هم این است که دیگر لازم نیست تا اپلیکیشن موبایل بانک را بر روی گوشی خود نصب داشته باشید و فرقی بین گوشی هوشمند و یا قدیمی برای این روش وجود ندارد زیرا تنها لازم است که کد#۷۱۲* را شماره گیری کنید و گزینه سوم یعنی یکبار رمز همراه را انتخاب کنید.

دریافت رمز پویا از طریق پیامک

روش سوم برای دریافت رمز یکبار مصرف روش یکبار رمز پیامکی است که تفاوت چندانی با روش قبلی ندارد.
اگر شما رمز یکبار مصرف را از یکبار رمز همراه فعال کرده باشید لازم نیست مجدد به سراغ فعال کردن این پروسه بروید.
پس از این هر موقع که بخواهید هر گونه عمل بانکی انجام دهید تنها لازم است تا رمز یکبار مصرف خود را از طریق پیامک دریافت کنید.

نظرات