وضعیت تعطیلی مدارس شنبه ۹ آذر ۹۸

0

وضعیت تعطیلی مدارس شنبه ۹ آذر ۹۸

تعطیلی مدارس ۹ آذر ۹۸ : مدارس تمامی مقاطع در سطح شهر تهران و دیگر شهرستانهای استان تهران به استثنا فیروزکوه دماوند و پردیس فردا شنبه تعطیل است.

مدارس تهران تعطیل شد

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را هم فردا تعطیل اعلام کرد.

طرح مناطق آلودگی هوا در تهران از در منزل اعِمال می شود.

با توجه به بررسی‌های گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و همچنین شاخص‌های آلایندگی در سطح استان تهران برای فردا شنبه نهم آذر ماه کلیه مدارس استان تهران در تمامی مقاطع (ابتدایی ، متوسطه اول و دوم) بجز سه شهرستان فیروزکوه، دماوند وپردیس تعطیل خواهد بود. پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک نیز فردا تعطیل خواهند بود.

مدارس البرز هم تعطیل شد

مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از تعطیلی مدارس البرز در روز شنبه نهم آذرماه خبر داد.

مدارس مشهد هم تعطیل شد

با توجه به تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد و احتمال افزایش آلاینده های جوی کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی ، در نواحی هفتگانه مشهد و مناطق تبادکان و رضویه فردا “شنبه نهم آذر ماه۹۸” در هر دو نوبت “صبح” و”بعد از ظهر” تعطیل می‌باشند.

مدارس ابتدایی ارومیه هم فردا تعطیل شد

با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان آذربایجان غربی و به دلیل احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مدارس ابتدایی ارومیه روز شنبه ۹ آذر ۹۸ در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس اصفهان تعطیل شد

فردا شنبه ۹ آذر مدارس اصفهان و برخی از شهرستانها تعطیل است

تمامی مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین شهر، فولادشهر ،باغ بهادران، خمینی شهر،نجف آباد،شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار ، مبارکه و شهر سجزی تعطیل است.

مدارس شهر قم هم در روز شنبه تعطیل شد

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و به جهت پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده ها، تمامی مدارس شهر قم و سلفچگان در دوره های مختلف تحصیلی شنبه ۹ آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام میگردد.

تمامی مدارس مناطق و بخش های مرکزی،کهک ،خلجستان و جعفریه فعال خواهند بود.

درپی وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در شهرستان ایذه، با تصمیم مدیریت بحران خوزستان، مدارس شهرستان اندیکا نیز در نوبت صبح تعطیل اعلام گردید.
پیش‌تر مدارس شهرستان ایذه و سوسن تعطیل اعلام شده بود.

 

تعطیلی مدارس

تقی آبادی معاون عمرانی استانداری تهران گفت با توجه به جوی پایدار و سکون نسبی هوا احتمال تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه زیاد است.

براساس پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی داشته است شرایط به همین ترتیب خواهد بود و در صورت ادامه این شرایط احتمل تعطیلی مدارس در روز شنبه زیاد است.

وی تصریح کرد: آخرین وضعیت در ارتباط با تعطیلی مدارس فردا بعدازظهر در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری تهران ادامه داد: در صورت تداوم آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه زیاد است و این موضوع فردا اعلام می‌شود.

تقی‌زاده گفت: همچنین محدودیتی برای تردد کامیون‌ها در سطح معابر تهران درنظر گرفته شده است که این محدودیت برای ناوگان عمومی نیست.

شاخص کیفیت هوا به علت افزایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در بعضی از مناطق شهر تهران در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها و در سرتاسر شهر تهران در حد ناسالم برای گروه‌های حساس است.

جهت حفظ سلامتی کلیه شهروندان بخصوص افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و همچنین افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

کارشناس هواشناسی:

جمعه و شنبه هوای تهران بهتر از امروز نمی‌شود، اما یکشنبه و دوشنبه احتمال تعطيلی وجود دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی در تهران هم‌اینک به مرز ۱۷۰ رسیده است و هوای تهران ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام شده است.

تهران هشتمین شهر امروز جهان از نظر آلودگی هوا با شاخص ۱۶۹

البته تهران امروز به شاخص ۱۷۶ هم رسید که در این جدول سومین شهر آلوده جهان هم شناخته شد!

نظرات