مخدر سالویا چیست؟ + عوارض مصرف مخدر سالویا و تبدیل شدن به زامبی

0

مخدر سالویا چیست؟ + عوارض مصرف مخدر سالویا و تبدیل شدن به زامبی

مخدر سالویا توهم زاترین و وحشتناک ترین مخدری است که در دسته گیاه مریم گلی قرار دارد و بعد از مصرف فرد را به زامبی تبدیل میکند و فرد دست به جنایت میزند

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: همچنین شمال کشور ایران نیز که مستعد رشد گیاه مریم گلی است به مراتب گیاهانی مانند سالویا کشت و برای معرفی به جوانان، در فضاهای مجازی تبلیغ می شود. مصرف کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت ها می زنند، در واقع این ماده ریشه جنایی دارد. به طوریکه حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی ها و آدم خوارها می شود.

کاشت سالویا فقط در زمین‌های خیلی خاص و مرغوب امکان پذیر است و به همین دلیل در شمال کشور به شدت در حال رواج است. حتی خیلی از افراد در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای فروش و فرستادن این ماده تبلیغ می‌کنند و شماره تلفن می‌دهند. بیشتر شماره‌هایی که می‌دهند نیز مربوط به شمال کشور است.

مخدر سالویا

عوارض مصرف مخدر سالویا

اثرات توهم زایی سالویا مشابه با مواد توهم زای مانند LSD، مسکالین، مجیک ماشروم است. خیلی اوقات مصرف کننده توصیف می کند که به یک شی تبدیل شده است.

۱- توهم تبدیل شدن به یک شی

۲- تحریف فضایی

۳- احساس تغییر زمان یعنی جهش در دوران کودکی و مانند آن

۴- از دست دادن هویت بطور موقت

۵- ازدست دادن احساسات شخصی بطور موقت

۶- خنده زیاد و مداوم

۷- سفر به مکان و سیاره و زمان دیگر

۸- تجربه زندگی شخص دیگر

۹- تبدیل شدن به زامبی

۱۰- احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده و…

۱۱- بسیاری دیگر از عوارض جسمی و روانی مصرف مخدر سالویا است

۱۲- از دست دادن کنترل، حرکتی و در نتیجه باعث سرگیجه و سقوط شود .

مخدر سالویا چیست؟

سالویا یکی از قویترین مواد مخدری است که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک روانگردان قوی از آن استفاده می شود. این گیاه از خانواده نعنایان است که دارای یک روانگردان بسیار قوی به نام سالوینورین می باشد.

تاثیر قوی این گیاه با تدخین برگ های خشک شده این گیاه به سختی حاصل می شود به همین دلیل از عصاره آن که دارای قدرت بالایی می باشد استفاده می شود. بسیاری از کسانی که برای اولین بار این ماده را مصرف می کنند به دلیل عدم یافتن حالت دلپذیر و لذت بخش از مصرف دوباره آن منصرف می شوند.

مخدر سالویا

مشخصات و مواد تشکیل دهنده گیاه سالویا

سالویا گیاهی که در غرب به نام نعناع خانواده مشهور (جز دسته مریم گلی ) است. در برگ و ساقه این گیاه ماده مخدر روانگردانی وجود دارد که دارای اثرات بسیار مشابه ال اس دی و گراس و حشیش است.

سالوینورین A و سالوینورین B بطور طبیعی هنگام مصرف این گیاه تولید می شود .

خاصیت توهم زایی بالا و خطرناک

این گیاه یک ماده روانگردان طبیعی بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می‌شود. برخلاف روانگردان‌های دیگر از جمله LSD، قارچ جادویی و … که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می‌کنند، توهمات سالویا، هم دیداری و شنیداری است هم لمسی و به عبارتی ۳ بعدی است.

مجازات خرید و فروش داروهای حاوی موادمخدر با امکان وابستگی

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در فهرست شماره ۲ نیز، موادی دسته بندی شده اند که رابطه مستقیمی به سوء مصرف در انسان دارد، این مواد دارای کاربرد دارویی و درمان و مورد تایید وزارت بهداشت است اما باید تحت مراقبت شدید مجاز پزشکی باشد و همچنین امکان وابستگی شدید و متوسط و خفیف فیزیکی و روانی در مصرف کننده دارد که مجازات های جدول شماره ۲ یا سه مجازات های موضوع ماده چهار و موضوع پنج را در بر می گیرند.

بنابر اظهارات ترحمی، در جدول شماره سه نیز موادی قرار می گیرند که امکان وابستگی و سوء مصرف این مواد وجود دارد اما مصرف دارویی تحت نسخه پزشک برای این موضوع است.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: به طور مثال در فهرست شماره ۳ موادی مانند ترامادول دسته بندی شده اند، ماده دارویی که مورد مصرف و تجویز پزشکی قرار دارد اما با سوء مصرف و فروش خارج از شبکه به عنوان مخدر معرفی می شود و زمانی که به عنوان مخدر مورد استفاده قرار می گیرد در جدول شماره ۳ و مشمول مجازات های موضوع ماده چهار (هر کس بنگ و چرس و تریاک و شیره و سوخته تریاک را وارد کشور و یا صادر یا تولید یا توزیع و یا خرید و فروش کند و یا در معرض فروش قرار دهد با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد مذکور به مجازات محکوم می شود

۱- تا ۵۰ گرم، تا ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق

۲ – بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم، از چهار میلیون تا ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و یک تا پنج سال حبس.

۳ – بیش از ۵۰۰ گرم تا پنج کیلوگرم، ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و سه تا ۱۵ سال حبس.

۴ – بیش از پنج کیلوگرم، اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم)

۵ـ (هر کس تریاک و دیگر مواد مذکور در ماده ۴ را نگهداری یا مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد به مجازات محکوم می شود:

۱ – تا ۵۰ گرم، تا ۲۰۰ هزار ریال جریمه نقدی و تا ۳۰ ضربه شلاق.

۲ – بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم، سه تا هفت میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۶۰ ضربه شلاق و شش ماه تا سه سال زندان.

۳ -بیش از ۵۰۰ گرم تا پنج کیلوگرم، هفت میلیون تا ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۴۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ تا ۱۰ سال زندان.

۴ – بیش از پنج کیلوگرم، ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۲۵ سال زندان و در صورت تکرار، اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم) قانون مجازات مبارزه با مواد مخدر قرار خواهند گرفت.

نظرات