زمان پیش فروش بلیت قطار برای نوروز ۹۷

1

زمان پیش فروش بلیت قطار برای نوروز ۹۷

پیش فروش بلیت قطار برای نوروز ۹۷ : میرحسن موسوی امروز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در غرفه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی قطار گردشگری چند روزه تهران- شیراز- اصفهان- یزد- تهران خبر داد و گفت: این قطار در مدت زمان ۴ شب و ۵ روز در این مسیر سیر می‌کند.

بلیت قطار برای نوروز

(خبر جدید ۹۶/۱۱/۱۱)

میرحسن موسوی امروز در جمع خبرنگاران از پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی برای بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ خبر داد.

وی بیان کرد: در این راستا پیش‌فروش اینترنتی و همچنین حضوری بلیت قطار ‌از ساعت ۸ صبح روز ۱۵ بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

موسوی بیان کرد: روز ۱۵ بهمن‌ماه فقط پیش‌فروش بلیت قطارهای تهران ـ مشهد و بالعکس انجام می‌شود و از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ بهمن‌ماه پیش‌فروش بقیه مسیرها نیز اضافه می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در راستای بهینه‌سازی خدمات امسال نیز ۲۴۸ دستگاه واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال از سیر خارج شد.

موسوی افزود: در ایام نوروز پیش‌ِرو، به طور متوسط روزانه ۲۴۲ رام قطار اعزام می‌شود و کل قطارها برای دوره پیک نوروزی ۴۸۴۰ رام قطار خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵٫۷ درصدی ظرفیت‌ قطارها گفت: تعداد صندلی ایجادی برای قطارهای نوروزی یک میلیون و ۸۷۳ هزار صندلی است.

* قیمت بلیت قطار برای نوروز افزایش نمی‌یابد

معاون مسافری راه‌آهن همچنین درباره‌ قیمت بلیت قطارهای نوروزی بیان کرد:‌ طبق مصوبه راه‌آهن، افزایش قیمت با درخواست و پیشنهاد شرکت‌های ریلی مطرح می‌شود و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بررسی همه‌جانبه موضوع، نسبت به نرخ‌گذاری تصمیمات را اخذ می‌کند.

موسوی با تأکید بر اینکه قیمت بلیت قطارها برای ایام نوروز افزایش نمی‌یابد، افزود: تاکنون پیشنهادی از سوی شرکت‌های ریلی بابت افزایش قیمت نداشته‌ایم‌.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تاکنون افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های قطار اعمال نشده است، ادامه داد:‌ در راستای افزایش استقبال از قطار به عنوان حمل و نقل ایمن و پاک، نوروز امسال نیز افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌ها نداریم.

* پیش‌فروش بلیت قطار از طریق سامانه‌های اصلی «سفیرریل» و «رجا»/ اعطای مجوز فروش اینترنتی به ۲۵ شرکت‌

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد:‌ پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارها از طریق سامانه‌های فروش سفیرریل و‌ رجا انجام می‌شود، همچنین ۲۵ شرکت که راه‌آهن به آنها مجوز فروش اینترنتی بلیت داده است و نام آنها در سایت راه‌آهن موجود است، فروش را انجام می‌دهند.‌‌


وی ادامه داد: سازمان این قطار چند روزه ۴ تخته لوکس است که با مشارکت بخش خصوصی از دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: ظرفیت این قطار ۱۶۰ نفر است که در اولین سیر آن ۱۸ بهمن ماه از تهران حرکت می‌کند و ۲۲ بهمن ماه به تهران بازمی‌گردد.

موسوی قیمت بلیت این قطار را با احتساب هزینه صبحانه، نهار، شام و یک شب اقامت در هتل شیراز ۵۹۰ هزار تومان اعلام کرد.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: فعلا سه رام قطار در این مسیر راه‌اندازی خواهیم کرد که در صورت استقبال مردم و بخش خصوصی این تعداد قطار افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت از سال ۹۳ نسبت به راه‌اندازی قطارهای گردشگری ریلی اقدام کردیم.

موسوی افزود: ۲۳ قطار گردشگری بین‌المللی تاکنون از مرزهای رازی در غرب کشور و سرخس در شرق کشور وارد ایران شده‌اند و از شهرهای مختلف نظیر شیراز، تهران، یزد، زنجان، اصفهان و مشهد بازدید کرده‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در راستای ارتقای روحیه نشاط مردم از سال ۹۷ قطارهای گردشگری داخلی راه‌اندازی شد که در این باره می‌توان به تور یک روزه مشهد – نیشابور،‌قطار گردشگری اهواز -تنگه پنج، قطار گردشگری تهران- سوادکوه، قطار بیابانگردی تهران- بادرود، قطار گردشگری گرگان- اینچه‌برون، قطار گردشگری تبریز- رازی، قطار گردشگری تبریز – جلفا، قطار گردشگری زنجان و قطار خاص گردشگری شب یلدا اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همچین نوروز سال ۹۷ قطار بین‌ المللی گردشگری مجددا وارد ایران می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری در امر گردشگری ریلی خواستاریم نسبت به حضور در این بخش استقبال کنند و راه‌آهن نیز در این حوزه مشوق‌هایی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ گردشگر خارجی و ۷۰ هزار نفر گردشگر داخلی از قطارهای گردشگری استقبال کردند.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از اواخر بهمن ماه خبر داد و گفت: از دو هفته پیش ستاد سفرهای نوروزی در راه‌آهن تشکیل شد.

1 دیدگاه در “زمان پیش فروش بلیت قطار برای نوروز ۹۷

  1. بلیط اتوبوس گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون

نظرات