برنامه کامل بازیها و جدول نتایج هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن

0

برنامه کامل بازیها و جدول نتایج هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن

هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن از ۲۵ مهر ماه ۹۸ شروع شده و بازیها در حال برگزاری است که ایران در اولین رقابت خود مقابل کره جنوبی به پیروی دست یافت

قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۵ اردیبهشت ماه ۹۸ در دوحه قطر برگزار شد و طی آن تیم ملی هندبال کشورمان در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت سه تیم قدر تمند هندبال آسیا همگروه شد.

هندبال انتخابی المپیک

همگروه های ایران در مسابقات

در این قرعه کشی تیم ها در ٢ گروه ٤ تیمی قرار گرفتند. طبق این قرعه، تیم ملی كشورمان در گروه دوم با با تيمهای قدرتمند بحرين، كره جنوبي و كويت هم گروه شد.
در ديگر گروه تيمهای قطر، عربستان، هند و هنگ كنگ قرار گرفتند.

رقابتهای انتخابی هندبال المپیک از ۲۵ مهر الی ۵ آبان امسال در دوحه قطر برگزار میشود و تیم قهرمان مسابقات بعنوان نماینده هندبال آسیا در المپیک توکیو انتخاب خواهد شد و تیمهای دوم و سوم این رقابتها به مسابقات سه گروهی مرحله دوم انتخابی (پلی آف) با نمایندگان قاره های اروپا، افریقا و امریکا راه خواهند یافت تا در جدالی سخت برای تیم های آسیایی، تکلیف ۶ تیم باقیمانده منتخب جهان در المپیک توکیو مشخص شوند.
ژاپن با توجه به میزبانی المپیک ۲۰۲۰ از حضور در رقابتهای انتخابی معاف است.

در گروه اول مسابقات، تیمهای ایران، بحرین، کوریای جنوبی و کویت همگروه هستند و در گروه دوم هم تیمهای عربستان، هند، هانک کانگ و قطر شرکت دارند.

کره جنوبی در رقابت های قهرمانی آسیا ۹ عنوان قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و همچنین یک مقام سومی و همچنین سابقه حضور در ۷ دوره المپیک را دارد و از این حیث پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود.

تیم ملی هندبال ایران در نخستین مسابقه خود توانست با نتیجه ۲۸ بر ۲۷ از سد کره‌ جنوبی عبور کند.

نیمه اول این مسابقه با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به سود شاگردان علیرضا حبیبی خاتمه پیدا کرد.
تیم ملی هندبال ایران در بازی بعدی خود روز یکشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف بحرین خواهد رفت.

نیمه نخست این بازی با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به سود ایران به پایان رسیده بود.

زمان بازی ایران در هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو

دومین بازی کشورمان روز یکشنبه راس ساعت ۱۸:۳۰ مقابل بحرین خواهد بود.

برنامه بازی‌های تیم ملی در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

یکشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰: ایران ۲۶- ۲۹ بحرین : باخت ایران مقابل بحرین

تیم ملی هندبال ایران که کره جنوبی را مغلوب کرده بود، در دومین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک که به میزبانی قطر در حال برگزاری است، مقابل بحرین قرار گرفت و در یک بازی فشرده شکست را پذیرا شد. این مسابقه در نیمه نخست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به سود بحرین خاتمه پیدا کرد. دیدار ایران و بحرین در نهایت ۲۹ بر ۲۶ به سود بحرین تمام شد تا کار صعود ایران از این گروه، گره بخورد.

سه‌شنبه، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰: ایران ۳۶ – ۳۶ کویت

تساوی بازی ایران و کویت ۳۰ مهر ۹۸

تیم ملی هندبال ایران با تساوی مقابل کویت نتوانست نتیجه ای برای صعود و راهیابی به نیمه نهایی انتخابی المپیک را کسب کند

هندبالیست های ایرانی که شروع خوبی در انتخابی المپیک به میزبانی قطر داشتند و حریف قدرتمند خود یعنی کره جنوبی را شکست دادند، در گام دوم برابر بحرین شکست خوردند و امروز در آخرین مسابقه به مصاف کویت رفتند.

نتیجه تلاش ۲ تیم بعد از پایان مسابقه تساوی با نتیجه ۳۶ بر ۳۶ بود. این تساوی اما برای شاگردان علیرضا حبیبی کافی نبود تا مجوز صعود آن ها به مرحله نیمه نهایی صادر شود.

بدین ترتیب رویای المپیک برای هندبال ایران به پایان رسید و هندبالیست ها بدون اینکه حتی به نیمه نهایی برسند، به کشور بازخواهند گشت.

کره جنوبی در دیدار مسابقه این گروه توانست بحرین را با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ شکست دهد تا در نهایت همین ۲ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یابند.

تنها تیم قهرمان این مسابقات مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب خواهد کرد.

 

نظرات