روش های سرخ کردن و بلانچ کردن و فریز کردن بامیه برای پخت خورش

0

روش های سرخ کردن و بلانچ کردن و فریز کردن بامیه برای پخت خورش

بامیه از آن دست خوراکی هایی است که خیلی از افراد ترجیح می دهند در مهمانی های خود از آن استفاده نکنند.

چرا که بعضی ها به خصوص کودکان و جوانان از آن استقبال نمی کنند!

در حالی که اگر بدانید این خوراکی کوچک چه تاثیراتی بر سلامت بدن، زیبایی پوست و مو می گذارد، مطمئنا آن را جزء برنامه غذایی هفتگی تان قرار خواهید داد!

بامیه که از آن به عنوان «بمب خاصیت» هم یاد می شود، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را بیش از آنچه فکرش را بکنید، کاهش می دهد.

سیستم ایمنی بدن را قوی می کند، بهترین داروی قند است زیرا لوزالمعده را فعال می کند.

بامیـه می تواند ناراحتی های روده و معده ازجمله زخم معده را درمان کند و این خوراکی با مزه سبز رنگ با قدرتی که دارد مفاصل را نرم می‌کند و از رماتیسم و آرتروز جلوگیری می کند.

بامیـه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج خواص فراوانی بر سلامت انسان دارد.

بامیه

سرخ کردن بامیه :

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید به صورتی که خیلی کوتاه نشوند و سپس با کمی روغن تفت بدهید به صورتی که خیلی کم نرم شوند سپس اجازه بدهید سرد شوند و داخل کیسه های زیپ لاک یا کیسه فریزر بسته بندی کنید.

بلانچ کردن بامیه :

ابتدا بامیه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه جوشاندن آن ها را داخل آب سرد بریزید و آبکش کنید وقتی آب آن رفت داخل کیسه بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

بامیه

 

قرار دادن بامیه ها در آب و نمک :

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس یکی دو ساعت داخل آب سرد و نمک قرار بدهید و زیر آب بشویید و وقتی آب آن ها رفت داخل کیسه فریز کنید.

فریز کردن به صورت خام :

ابتدا بامیه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس آن ها را داخل کیسه بریزید و فریز کنید.

بامیه

 

جوشاندن بامیـه ها :

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید می توانید داخل آب نمک یا آب ساده بجوشانید و سپس آبکشی کنید و وقتی سرد شد آن را داخل کیسه فریز کنید.

نکته برای فریز کردن :

در هر صورت سعی کنید هوایی داخل پاکت نباشد که باعث جمع یا سفت شدن بامیـه یا هر سبزیجاتی شود.

نظرات