تعلیق فدراسیون جودو ایران از سوی فدراسیون جهانی جودو + موارد تعلیق و بیانیه

0

تعلیق فدراسیون جودو ایران از سوی فدراسیون جهانی جودو + موارد تعلیق و بیانیه

تعلیق فدراسیون جودو ایران در خبرهای چند روز پیش خبر داغ شده و حال فدراسیون جهانی جودو نوشت: به دنبال اتفاقی که در آخرین مسابقات جهانی جودو

در توکیو ۲۰۱۹ رخ داد، فدراسیون جودو ایران از همه مسابقات، فعالیت‌های اداری و اجتماعی را که توسط فدراسیون بین المللی جودو و اتحادیه‌های آن سازمان یافته یا مجاز شده است، را معلق اعلام می‌کند.

تعلیق فدراسیون جودو

جزئیات تعلیق فدراسیون جودوی ایران

فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد بعد از اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ توکیو رخ داد که طی آن سعید ملایی بنا به ادعای فدراسیون جهانی از طرف مقامات ایرانی مجبور به کناره‌گیری از رقابت خود شد، اقدام به تعلیق جودوی ایران از حضور در کلیه رقابت‌های بین‌المللی کرد.

طبق بیانیه منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی جودود، تعلیق محافظتی در نظر گرفته شده برای فدراسیون جودودی ایران، با وجود اینکه هنوز نهایی نشده، از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است و فدراسیون جودوی ایران هم می‌تواند نسبت به این حکم به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) اعتراض کند. محدودیت زمانی برای اعتراض به این حکم، ۲۱ روز از زمان ابلاغ این حکم است.

بیانیه فدراسیون جهانی جودو

این رفتارها در تضاد کامل با مفاد نامه‌ای است که به تاریخ ۸ می ۲۰۱۹ به فدراسیون جهانی جودو ارسال شد که امضای سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودوی ایران در پای آن قرار داشت.
در آن نامه اینطور ذکر شده بود که ما تمایل داریم که این را تایید کنیم که کمیته المپیک ایران کاملا به منشور المپیک و اصول آن پایبند است و فدراسیون ایران کاملا آن را رعایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه فدراسیون جهانی مدعی شد: ایران علاوه بر این، نقض آشکار و جدی اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را انجام داده و اهداف و اساس فعالیت فدراسیون جهانی را رعایت نکرده است.
بدون هیچ پیش داوری و یا اتهام احتمالی، این رفتارها موارد زیر را نقض کرده است:

– اساسنامه فدراسیون جهانی جودو و به ویژه، بند ۱.۲.۲ (در خصوص اصل جهان‌شمولی و بی‌طرفی سیاسی فدراسیون جهانی جودو) و بند ۱.۲.۴ (رد هر گونه تبعیض‌نژادی به هر دلیلی مخصوصاً دلایل مرتبط با نژاد، قومیت، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب و سیاست یا سایر باورها، ملیت، منطقه اجتماعی، ثروت، زادگاه یا هر عامل دیگری)

– مقررات ورزشی فدراسیون جهانی جودو به ویژه، بند ۱.۲.۲ (تبانی بازی‌ها و دست بردن در روند مسابقات)

– آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون جهانی جودو

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی جودو چنین اعمالی را غیر قابل تحمل دانسته و متعاقباً مطابق با بند ۲۸ اساسنامه این فدراسیون، تصمیم به آغاز یک فرآیند انضباطی علیه فدراسیون جودوی ایران و ارجاع این پرونده به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو گرفت.

نظرات