بیوگرافی و عکس های حاج مهدی اکبری مداح

2

بیوگرافی و عکس های حاج مهدی اکبری مداح

حاج مهدی اکبری مداح و نوحه خوان اهل بیت را در این بخش از سایت حرف تازه با بیوگرافی کامل مذهبی و شخصی و خانواده و نحوه شروع مداحی و شغل و کسب و کار و آدرس اینستاگرام و همسر و فرزندانش را به همراه عکس های شخصی را میخوانید.

بیوگرافی حاج مهدی اکبری

مهدی اکبری مداح و ذاکر اهل بیت و نوحه خوان در سال ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۵۷ در مشهد مصادف با نیمه شعبان به دنیا آمده و همسایه امام رضا ع است

حاج مهدی اکبری

شروع مداحی

حاج مهدی اکبری در سنین کودکی همراه با خانواده در جلسات و مراسم های مذهبی شرکت می کرد.
ابتدا با قرائت قرآن کریم در جلسات مذهبی وارد موضوعات اجرایی مراسم ها شد و پس از چند سال نوحه خوانی و مدیحه سرایی را آغاز کرد.

حاج مهدی اکبری

نحوه ورود به عرصه مداحی

من ابتدا از سال ۷۰ تا ۷۲ شروع به قرائت قرآن کردم و از سال ۷۲ هم شروع به روضه خوانی و نوکری کردم

حاج مهدی اکبری

اساتید و راهنما

خيلی ها مرا راهنمایی کردند ، در ابتدا دعای مادرم و بعدش به کمک عزيزی به نام آقا رضا تختی چی و کم کم که وارد اين کار شدم ، خيلی ها تو خوندن ، تومطلب، تو انتخاب شعر کمکم کردن ولی خوب کلاس جايی نرفتم.

پاکت های هنگفت

اين صحبت ها بين مردم وجود دارد که می گويند مداحان معروف در مناسبت های مذهبی (مخصوصا ايام عزاداری) رقم های کلانی به عنوان دستمزد می گيرند.
والا اينی که بعضی ها ميگن نمی گيرين شايد دروغ باشه ولی مبلغ کلان من تا حالا به دستم نرسيده و البته روضه سيد الشهدا بی قيمته و صله دادن از زمان امام رضا(ع) بوده که امام رضا شاعرو روضه خوان دعوت می کردن تو روضه جدشون سيد الشهدا(ع) بهش صله می دادند
اين چيزی نيست که آدم بخواد روش قيمت بذاره يا بگه من اينقدر می گيرم و ميام ولی خوب اينم که يه روضه خوان از يه شهر دور دعوت کنند بره اونجا براشون روضه بخونه و صله هم بهش ندن
يکی از افتخار روضه خوانها به نظر من اينه که روزیشون سر سفره ی امام حسينه.

حاج مهدی اکبری

شغل و کسب و کار

از اواسط سال ۷۲ تا ۷۷ در حوزه ی علميه بودند و بعد تا سال ۸۵ وارد سپاه شده و الان به عنوان مداح در هيئت ها نوحه خوانی میکند و شغل آزاد دارد

مداحی حاج مهدی اکبری

اولين روزه ای که گوش کردم روضه ی حاج آقای ارضی بوده که روضه ی حضرت زهرا(س) خوندن و خود من هم به روضه ی حضرت زهرا(س) خيلی علاقه دارم.

ورزش کونگ فو و باستانی

من يه ۲ سالی هست که ورزش نکردم.
اون اوايل کونگ فو کار می کردم که يه شب داشتم می رفتم هيئت ، شب شهادت حضرت زهرا(س) بود که تصادف کردم و پام شکست و بعد از اون هم نتونستم اون ورزش رو ادامه بدم و بعد از اونم چند سالی باستانی کار می کردم که بعد از اونم فعلا وقت ورزش پيدا نکردم.

حاج مهدی اکبری

هيئت علمدار

هيئت علمدار سال ۸۱ بود که با يکی از دوستان عزيزمون به نام آقای جواد جعفری صحبتی شد و قرار شد يه همچين هيئتی بر پا بشه
نه اسمی بوده که از داخل قرآن در بيارن و يا يه عده بشينن انتخاب کنن.
يه سيد بزرگواری به نام آقا سيد محمد انجوی که تو شيراز هستن و مسئول موسسه رهپويان وصال هستند.
ايشون به من گفتن چه اسمی واسه هيئت ميخوای بذاری ، منم گفتم علمدار، ايشون گفتن علمدار کربلا يا علمدار حسين که من گفتم فقط علمدار و از سال ۸۱ شام رحلت خانم حضرت ام البنين هيئت علمدار تاسيس شد.

حاج مهدی اکبری

آدرس هیات علمدار

مشهد ، چهار راه شيرودی ، حسينيه حضرت زينب (س)

همکاری با شاعران

دوستان زيادی هستند ولی کسانی که ما بيشتر باهاشون کار می کنيم ، آقای مهدی زراعتی (در ساری) ، مجيد ساعی (در مشهد) ، محمد اسداللهی(در بابل) هستند.

کار بسیار زیبای حاج مهدی در مراسم محرم ۹۸ در هیات علمدار که بازتاب گسترده ای داشت همخوانی با عزاداری و عاشق امام حسین مبتلا به سندروک دان لبود که دلها را به لرزه درآورد و دل عاشق واقعی امام حسین ع را شاد کرد.

 

حاج مهدی اکبری

عکس های حاج مهدی اکبری مداح و ذاکر اهل بیت

در ادامه چند تصویر از حاج مهدی اکبری مداح مشهدی را مشاهده کنید

حاج مهدی اکبری

حاج مهدی اکبری

حاج مهدی اکبری

حاج مهدی اکبری

حاج مهدی اکبری

2 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های حاج مهدی اکبری مداح

  1. سید مصطفی آل طه گفت:

    با ادب و مشتی هستن
    روضه رو درست بنویسید ادمین گرامی

  2. علیرضا گفت:
    6
    1

    سلام

    انسان بزرگوار و فرهیخته و مخلصی هستند.

    سلامت باشند.

    آمین

    .

نظرات