نحوه نگهداری از جوجه اردک در خانه + لیست غذا و درمان سرماخوردگی جوجه اردک

50

نحوه نگهداری از جوجه اردک در خانه + لیست غذا و درمان سرماخوردگی جوجه اردک

نگهداری از جوجه اردک از علاه مندی های کودکان و گاهی بزرگسالان است که باید روش ها و نکاتی را برای نگهداری از انها بکار بست. ما درر این بخش ار سایت حرف تازه برای شما از نگهداری و محل زندگی و دمای محیط و لیست کامل غذا و درمان خانگی سرماخوردگی و همه نکاتی را که باید در نگهداری از این جوجه را بلد باشید ذکر کردیم

نحوه نگه داری از جوجه اردک در آپارتمان

محل زندگی آنها باید به طور منظم تمیز شود و آب آنها هر روز تعویض شود.

انتخاب لانه مناسب برای جوجه اردک‌ها در آپارتمان، اولین نکته‌ای است که والدین با آن درگیر هستند. برای تهیه لانه می‌توانید از قفس مرغ استفاده کنید یا اینکه از یک کارتون مقوایی محکم یا جعبه چوبی برای ساخت لانه استفاده کنید. اندازه مناسب لانه  ۳۵ در ۳۵ سانتیمتر با ارتفاع بلند است. البته به طور قطع هر چه لانه بزرگتر انتخاب شود، جوجه‌ها فضای بیشتری برای حرکت و بازی خواهند داشت. از جعبه‌های دارای سوراخ زیاد استفاده نکنید تا بتوانید به راحتی گرمای لازم برای نگهداری را تامین کنید.
لانه را به خوبی عایق‌بندی کنید و کف آن را با خرده‌های چوب، کاغذ سفید، خز نرم یا علوفه خشک بپوشانید. از روزنامه و کاغذ‌هایی که دارای جوهر چاپ است، در لانه استفاده نکنید، زیرا با نوک زدن جوجه اردک به آن‌ها، مواد سمی وارد بدن او می‌شود.

اردک‌ها علاقه زیادی به آب دارند و حتی دوست دارند غذای خودشان را داخل آب بخورند، پس پیشنهاد می‌کنیم غذای آن‌ها را خیس کرده و در داخل لانه بگذارید.

از دادن هسته میوه‌ها، بذر گیاهان، باقی مانده غذا‌های چرب و نمک‌دار و تنقلاتی مانند بیسکوییت، چیپس، پفک، شکلات و … به جوجه اردک پرهیز کنید.

نگهداری طیور در آپارتمان تقریبا امکان پذیر نیست و معمولا نگهداری از پرنده های زینتی کوچک ( نگهداری طوطی، فنچ، مرغ عشق، قناری و…) در این مکان ها امکان پذیر است.

جوجه اردک

تشخیص جنسیت جوجه اردک

معمولا تشخیص نر و ماده بودن کار سختی است و بعضی ها با تجربه و تخصص از قسمت مقعد پرنده می توانند این کار را انجام دهند که آن هم با کمی خطا همراه است. برای تشخیص جنسیت اردک بهترین زمان حدود ۲۰ روزگی یا همان اصطلاحا صغیری است که با گرفتن بال پرنده اگر صدای اردک بلند بود ماده و اگر خیلی ضعیف بود نر است.

پوشک جوجه اردک

اخیرا پوشکی برای ماکیان طراحی شده است. افرادی که خیلی د
چندین اردک بخرید.این پرنده ها  بهترین گزینه برای خرید به عنوان حیوان خانگی هستند زیرا آنها باید به تدریج بیاموزند که کجا غذا بخورند، کجا استراحت کنند و کجا دفع کنند. حتما باید بیش از یکی خریداری کنید زیرا اردک ها حیواناتی اجتماعی هستند و در این حالت احساس امنیت و شادی بیشتری می کنند و در صورتی که در دسته های چندتایی نگهداری شوند حتی در صورت بیمار شدن شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

نکات مهم در خریدن جوجه اردک

همواره برای خرید به سراغ مزارع بروید و توجه داشته باشید که جوجه اردکها می باید سرحال، گوش به زنگ، دارای چشمانی براق، پف کرده، تمیز و دارای توانایی زیادی در فرار کردن و دویدن باشند.

نحوه نگه داری از جوجه اردک در آپارتمان

محل زندگی آنها باید به طور منظم تمیز شود و آب آنها هر روز تعویض شود.

انتخاب لانه مناسب برای جوجه اردک‌ها در آپارتمان، اولین نکته‌ای است که والدین با آن درگیر هستند. برای تهیه لانه می‌توانید از قفس مرغ استفاده کنید یا اینکه از یک کارتون مقوایی محکم یا جعبه چوبی برای ساخت لانه استفاده کنید. اندازه مناسب لانه جوجه اردک ۳۵ در ۳۵ سانتیمتر با ارتفاع بلند است. البته به طور قطع هر چه لانه بزرگتر انتخاب شود، جوجه‌ها فضای بیشتری برای حرکت و بازی خواهند داشت. از جعبه‌های دارای سوراخ زیاد استفاده نکنید تا بتوانید به راحتی گرمای لازم برای نگهداری از جوجه اردک را تامین کنید.
لانه را به خوبی عایق‌بندی کنید و کف آن را با خرده‌های چوب، کاغذ سفید، خز نرم یا علوفه خشک بپوشانید. از روزنامه و کاغذ‌هایی که دارای جوهر چاپ است، در لانه استفاده نکنید، زیرا با نوک زدن جوجه اردک به آن‌ها، مواد سمی وارد بدن او می‌شود.

اردک‌ها علاقه زیادی به آب دارند و حتی دوست دارند غذای خودشان را داخل آب بخورند، پس پیشنهاد می‌کنیم غذای آن‌ها را خیس کرده و در داخل لانه بگذارید.

از دادن هسته میوه‌ها، بذر گیاهان، باقی مانده غذا‌های چرب و نمک‌دار و تنقلاتی مانند بیسکوییت، چیپس، پفک، شکلات و … به جوجه اردک پرهیز کنید

جوجه اردک

آب دادن به جوجه اردک

همواره ظرف تمیزی را برای قرار دادن آب در لانه آماده داشته باشید و در طول روز آب را تعویض کنید.

زمان شنا دادن

اردک‌ها عاشق آب، شنا کردن و بازی کردن در آب هستند. تشت پلاستیکی تمیزی را برای شنا کردن جوجه‌ها در نظر بگیرید. مراقب باشید تا زمانی که جوجه‌ها خیلی کوچک هستند امکان غرق شدن آن‌ها در آب وجود دارد، پس عمق تشت را کم در نظر بگیرید یا کف آن را با سنگریزه پر کنید.
از تنها گذاشتن جوجه اردک‌ها در هنگام شنا خودداری کنید، زیرا آن‌ها از خطرات احتمالی آگاه نیستند و امکان غرق شدن و خفگی وجود دارد.

دمای مناسب برای نگهداری

بهترین دما برای پرورش جوجه اردک دمای ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است. زمانی که جوجه‌های اردک بزرگتر شوند دامنه تحمل دمایی آن‌ها بیشتر شده و دمای صفر تا ۳۰ درجه را نیز تحمل می‌کنند.

جوجه اردکم نره یا ماده؟

یکی از سوالات مهم نحوه تشخیص جنسیت جوجه اردک است. اگرچه این کار نیاز به تخصص کافی دارد، ولی ما چند ترفند برای تشخیص جنسیت این پرنده را آموزش می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند:

۱- رنگ جوجه اردک: وجود رنگ‌های درخشان در ناحیه سر یا بال‌ها نشان دهنده اردک نر و رنگ‌های ساده و مات معمولا نشانه ماده بودن جوجه اردک است.

۲- شکل دم: دم جوجه اردک ماده صاف و کشیده است؛ در حالی که دم جوجه اردک نر، حالت تاب خورده دارد.

۳- صدای جوجه اردک: بعد از یک ماهگی با شنیدن صدای جوجه اردک می‌توانید ماده یا نر بودن آن را تشخیص دهید. صدای جوجه اردک نر، ضعیف و آرام و صدای جوجه اردک ماده بلند و رساست.

جوجه اردک

تشخیص جنسیت جوجه اردک به روش کلوآک:

در این روش جوجه اردک را به صورت سر و ته با یک دست بگیرید و با دست دیگر دو انگشت شست و اشاره را در میان پا‌های جوجه اردک بگذاردید، سپس کلوآک (محل یا محفظه‌ای که مجاری ادراری، تناسلی و گوارشی پرنده به آن ختم می‌شود) را با انگشت شست و اشاره فشار دهید تا مدفوع از داخل آن خارج شود. بعد انگشت اشاره را داخل کلوآک کنید و آن را بچرخانید؛ اگر در داخل کلوآک زائیده‌ای به اندازه ۳-۲ میلیمتر تشخیص دادید، جوجه نر است و اگر جوجه فاقد این زائده بود، ماده است.
یک روش دیگر تشخیص جنسیت جوجه اردک روش نای است که نیاز به تخصص و مهارت دارد و انجام آن توسط افراد مبتدی باعث آسیب به پرنده خواهد شد.

بیماری‌ های جوجه اردک

اردک‌ها پرندگان قوی و مقاومی هستند و در صورت نگهداری صحیح، کمتر از سایر پرندگان دچار بیماری می‌شوند.
استفاده از واکسن نیوکاسل در هفته اول و ۱۵ روزگی و تکرار آن در یک ماهگی به سالم ماندن پرنده کمک می‌کند. همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی اردک‌ها، در دو ماه اول بعد از شنا و آب بازی کردن جوجه، پر‌ها را با حوله تمیز خشک کنید.
برای پیشگیری از مبتلا شدن پرنده به وبای پرندگان، همواره بستر پرنده را خشک و تمیز نگه دارید و جوجه اردک‌ها را دور از دیگر پرندگان و حیوانات خانگی مانند گربه نگهداری کنید.
نکته ۶: یه نکته جالب درباره نگهداری از جوجه اردک در منزل که به تمیزی محل نگهداری این پرنده کمک می‌کند، استفاده از پوشک مخصوص اردک است. به تازگی پوشک‌هایی برای ماکیان طراحی شده است و افرادی که تمایل به نگهداری از این پرنده‌ها در منزل دارند، می‌توانند از این پوشک استفاده کنند تا منزلشان کثیف نشود.

تعیین سن جوجه اردکها

برای نگهداری از جوجه اردک تشخیص سن ضروری است. طول عمر این پرنده بین ۲ تا ۲۰ سال متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله محل پرورش آن بستگی دارد. در شرایط مناسب، یک اردک وحشی می‌تواند تا ۲۰ سال زندگی کند، ولی اردک‌های پرورشی و در محیط آپارتمان حداکثر ۱۰ سال زندگی خواهند کرد. اردک‌هایی که در محیط بسته زندگی می‌کنند، طول عمری بین ۲ تا ۱۲ سال خواهند داشت.
اردک‌ها تا سن دو ماهگی قادر به شنا کردن نیستند و بعد از آن می‌توانند شنا کنند.

نگه داری اردک ها در زمستان

اردک ها می توانند سرما را تحمل کنند اما باد برای آن ها مناسب نیست. اردک ها را دور از وزش باد نگه دارید.

آغل یا آلونک اردک ها را در زمستان به طور کامل نپوشانید. و پنجره یا دریچه ای مناسب برای تهویه ی هوای آغل قرار بدهید.

اردک شنا کردن را حتی در روزهای سرد زمستان دوست دارد در روزهای گرم فصل زمستان به اردک اجازه شنا کردن بدهید.

جوجه اردک

لیست غذای جوجه اردک

نکته ی مهم در غذا دادن به اردک ها این است که از دادن مواد دارویی به آنها جدا خودداری کنید. در حالی که دادن اینگونه داروها به مرغ و خروس در بعضی موارد حتی توصیه می شود. البته این برای حیوانات مزرعه توصیه می شود، اما نه برای حیوان خانگی!

آنها باید رژیم غذایی مرکب از مواد جامد به علاوه سبزیجات و میوه های خرد شده در دسترس داشته باشند که انرژی موردنیاز آنها را کاملا تامین کند.

پایه غذای اردک می تواند از غلات باشد (گندم، برج، جو و ذرت) که به صورت خام، بوداده و پخته می توان استفاده شوند ولی بهترین حالت جوانه زده آنهاست.

در کنار آن باید از میوه و سبزیجات مختلف بهره برد و پروتئن های حیوانی به میزان کمتر می تواند در جیره حیوان قرار گیرند

آن‌ها در پنج ماهگی قادر به پرواز خواهند بوداردک‌ها پرندگانی همه‌چیز‌خوارند، با این وجود غذاهای مناسب برای جوجه اردک عبارتند از:

پس‌مانده غذای خودتان مانند خرده نان یا خرده برنج
هویج رنده شده
خیار رنده شده
پودر ذرت
پوره تخم مرغ یا تخم اردک
میوه‌هایی مثل انگور قرمز، پرتقال، گوجه و کدو برای تنوع غذایی جوجه اردک توصیه می‌شود. استفاده از تکه‌های کوچک ماهی نیز یک غذای دوست داشتنی برای جوجه‌ اردکهای شما خواهد بود.

• حبه های غذایی غیر دارویی یه صورت خیس خورده برای اردک های بالغ

• ذرت بو داده

• گوجه فرنگی

• پنیر خانگی

• میوه های تازه مانند هویج قطعه قطعه شده

• تخم مرغ قطعه قطعه شده

• حلزون های باغچه

• انواع کرم ها

مواد خوراکی ممنوعه برای جوجه اردک

• هسته ی میوه ها و بذر گیاهان

• غذاهای چرب یا نمک دار

• شکلات

• و هرچیزی که شکم اردک شما را پر کند ولی مغذی نباشد.

 

50 دیدگاه در “نحوه نگهداری از جوجه اردک در خانه + لیست غذا و درمان سرماخوردگی جوجه اردک

  1. محمد گفت:

    سلام من یک جوجه اردک دارم یکیش مرد اون یکی یکم بی تابی می‌کنه

  2. ناشناس گفت:

    سلام جوجه اردکای من خیلی بد غذا شدن دو سه روزه و فقط سبزیجات میخوان .. سیب زمینی و برنج و دونه نمیخورن نمیدونم چیکار کنم و همش جیک جیک میکنن غذا میخوان و همچنان نمیخورن چیزی آ

  3. علي رضا گفت:
    1
    2

    سلام من ٢ تا جوجه اردك دارم تقريبا ١/٥ ماهه
    يكيشون رو بچه كوچيكم گرفته تو دستش و پرتش كرده الان جوجه داره لنگ ميزنه ديگه جيك هم نميزنه غذا هم نميخوره بايد چي كار كنم كه خوب شه
    ممنون از راهنماييتون

  4. نوشی گفت:
    3
    2

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من ازتون یسوالی داشتم
    من پریروز یه اردک خریدم بهش میخوره یک ماهش باشه
    از روزی ک گرفتم تا الان بیشتر مواقع عطسه میکنه ولی ترشح بینی یا چشم یا چیز دیگه ای نداره
    بنظرتون مشکلی داره یا اوکیه؟
    حالش خوبه و تغذیشم خوبه ولی این عطسش منو نگران کرده
    ممنون میشم جوابمو بدید

  5. ... گفت:
    2
    1

    سلام من دو تا اردک دارم الان هم یک ۱۶ روز هم هست که دارمشون فقط یکیشون رفت داخل ظرف آبش بعد هم کلی داره می لرزه سرما خورده یا نه چون داخل خونه هوا مناسب هست و بعدش هم با حوله خشکش کردم

  6. Negin گفت:
    5
    2

    سلام
    من ی جوجه اردک خریدم حدود ²⁰ روزه توی آب هم ننداختم
    الان آب ریزش بینی داره و همش میخوابه غذا میخوره و سالمه فقط عطسه میزنه و آبریزش بینی داره
    ی سوال دارم اینک ب نظرتون سرما خورده:/
    ولی بگم ک روز قبلش ی چیزی خیلی هم محکم ن ولی خورد تو سرش متاسفانه 😅😭💔

  7. علی گفت:
    3
    2

    سلام‌ عزیز‌
    اردک‌ زیر‌ دو‌ هفته‌ رو‌‌ تو‌ اب‌ نمیزارن‌
    بعد‌ شما‌ شستیش‌ ‌و خشک‌ کردن‌‌ با‌ سشوار‌‌ خیلی‌ خطرناکه‌ اونا‌ الان‌سرما‌ خوردن‌
    جاشون‌ را‌گرم‌ کن‌ دما‌ بالای ‌۳۲‌درجه‌
    تتراسایکلین‌ دامی‌ از‌ داروخانه‌ حیوانات‌ بخر‌‌ یک‌ چهارم‌ توی‌ مقداری‌ اب‌ حل‌ کن‌ و با‌ سرنگ‌
    بهشون‌ بده‌ صبح‌ و شب‌
    قیمتشم‌ خیلی‌ کمه‌ حدود ‌۱۰‌تومان‌
    ‌بهترین‌ راه‌ اینه‌ که‌ ببری‌ دامپزشک‌ یا‌ ز‌‌ دامپزشک‌ انلاین‌ مشاوره‌
    بگیری‌ رایگانه‌

  8. سبحان گفت:

    سلام من ۲ تا جوجه اردک دارم و قرار هست ۶ تا دیگه بخرم چه دارو ایی بدم تا اردک هام نمیمیرن یا مریض نشن یا کز نشن یا نمیرین چه دارو ایی بدم تا نمیرین و سالم باشند من یک فامیل دارم که قبلاً مرغ و خروس داشته و به من گفت برای اینکه اردک هات نمیرن به اون ها تریاک بده من الان تریاک بدم یا نه یا ویتامین ها بدم اگه تریاک خوبه چند بار در روز بدم تریاک خوب هست برای اردک و ایا تریاک اردک را سالم نگه میداره و ایا ام ها نمیمیرن ایا تریاک خوب است بدم اردک را تا همیشه سالم می‌کنه
    لطفاً راهنمایی خوب بفرمایید

  9. مینو گفت:
    1
    0

    ممنون از توضیحاتتون
    سوالی دارم یه مدت پای جوجه اردکم آسیب دید اما خوب شد اون مدت شنا نکرد الان ک بزرگتر شده هم میذارم توی تشت شما نمیکنه خوشش نمیاد؟؟
    چی کنم

  10. پرنیان گفت:
    4
    3

    سلام. من دوتا جوجه اردک خریدم امروز عصر با اب ولرم حمامشون کردم ولی همش میلرزیدن و هیچی نمیخوردن و حرکت هم نمیکردن . نیم ساعت بعد با سشوار خشکشون کردم اما باز همونجوری هستن و جیک جیک خیلی ضعیف میکنن . لطفا بگید که باید چیکار کنم ؟

  11. زهرا گفت:
    0
    2

    سلام من دوتا جوجه اردک خریدم الان ی هفتس .
    یکیشون سرما خورده صداش گرفته اسهال داره بینیشم فس فس میکنه چی کار باید کنم تا حالش بهتر بشه؟

  12. Nava گفت:
    0
    11

    سلام اردکم سرماخورده چه دارویی بهش بدم؟تروخدا بگید😭

  13. فلطمه گفت:

    دوتا اردک گرفتم یکیشون مرد خیلی خست هبه نظر میرسید ولی این کمتر خستس لطفا بگین چیکار کنم این نمیره الان گذاشتمش لای یه پارچه ی گرم و نرم میخوا دبخوابه

  14. رضائی گفت:
    1
    1

    سلام من یه جوجه اردک یک ماهه دارم الان یه چند روزه همش میشینه امروز کف پاشو نگاه کردم دیدم باد کرده ممکنه علائم میخچه باشه اگر هست درمانش چیه لطفا راهنمایی کنید🙏

  15. زهرا گفت:
    3
    1

    سلام
    جوجه اردک ما یک ماه که خریدیمش اولش خیلی جیک جیک میکرد و دنبال آدم میامد اما الان دیگه ورجه ورجه نمکنه. کمتر جیک جیک میکنه و خیلی کم میلرزه بدنش‌ هم نهیف تر شده
    به نظر خودم افسرده است
    اگه براش جفت بخریم حالش خوب میشه؟؟؟؟!!

    1. zizi گفت:

      سلام دوست عزیز
      یه جوجه اردک دیگه بخرید
      معمولا اردک ها بیشتر در محیط بیرون و فضای باز راحت تر هستند و محیط آپارتمان مناسب نیست

  16. Ttttt گفت:

    سلام من یه اردک دارم حدود یک ماهه هستش الان دیدم آبریزش بینی داره دارو ی یرما خوردگی بچه بهش بدم خوب میشه؟

  17. س گفت:

    جوجه اردکام دارن میمیرم توروخدا بگین چیکارکنم من خیلی دوسشون دارم 😭
    خیلی بیحالن غذا نمیخورن اب نمیخورن بزور بهشون قطره سرماخوردگی دادم
    اصلا حالشون خوب نیست 😭 💔

    1. zizi گفت:

      دوست عزیز اگر دسترسی به دامپزشک ندارید از داروخونه مخصوص حیوانات براشون دارو بگیرید اونا خودشون راهنماییت میکنن
      اگر این هم برات مقدور نیست از مشاوره آنلاین کمک بگیر متخصصان نگه داری پرندگان به شما کمک میکنن و راهنماییت میکنن
      انشاله جوجه اردک هاتون حالشون خوب بشه

  18. amir ali گفت:

    سلام اردک من سرما خورده ۲تان حالشون واقعا بده

  19. ر.پ گفت:

    سلام من جوجه اردکم سرماخورده کوچولو عه همش جیک جیک میکنه بی حاله اصلا حالش خوب نیست کمکم کنید لطفا
    بگید تو خونه. نه چطور درمانش کنم خواهش میکنم

  20. Mahsa گفت:

    سلام خدمت ادمین و دوستان عزیزم من شیش جوجه اردک دارم براشون مولتی ویتامین مخصوص طیور میدم براشون خوب و قیمتش ارزونه وو برای سرماخوردگی شونم میتونید از پودر پوسته تخم مرغ در غذاشون و شربت سرما خوردگی اطفال بدیدخیلی مفیده و حتما حالشون رو خوب میکنه در ضمن مولتی ویتامین و شربت رو به آب اضافه کنید به اندازه پنج یا شیش قطره.من هر سال حدود شانزده یا هفده جوجه اردک از اردکام به دنیا میارم خیلی لذت بخش وباشکوهه

  21. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من دیروز جوجه اردک خریدم حس میکنم دارن زیاد عطسه میکنن کاری میتونم براشون انجام بدم یا اینکه باد ملایم سشوار بگیرم روشون؟

  22. یلدا گفت:
    3
    1

    سلام وقت بخیر من دو جوجه اردک دارم که نزدیک دو هفته شونه یکیش عطسه می‌کنه و آبریزش بینی هم داره و مدام دهنش رو باز و بسته می‌کنه من نه شرایط رفتن به دامپزشکی و نه به داروخانه مخصوص حیوانات را دارم لطفاً کمکم کنید ازتون خواهش میکنم خیلی خیلی خیلی زیاد دوستش دارم خیلی میترسم طوریش بشه لطفاً یک دارویی بگین من بهش بدم خوب بشه لطفاً لطفاً زود پاسخ بدید لطفاً چون خیلی خیلی زیاد میترسم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  23. سحر گفت:

    سلام من دیروز اردک خریدم
    بعد همون روز بردم گذاشتمش تو تشت اب خیلی دوست داشت
    اما امروز غذا نمیخوره هی میره تو اب میشینه چشماش رو هم میبنده چیکار کنم توروخدا کمک کنید

  24. سینا گفت:

    ببخشید من دوتا اردک دارم عطسه میگنن ولی آبریزش بینی ندارن اشکال نداره؟

  25. مهسا گفت:

    سلام من ۲تا جوجه اردک دارم حدودا ۷روزه
    یکی شون وفتب میخاد بخوابه ایستاده میخابه و هی تِلو تِلو میخوره توی خواب و انگار ب سمت عقب میخاد بیوفته دلیلش چیه؟

  26. .... گفت:

    سلام جوجه اردک من سرما خورده چیکار کنم که سرماخوردگیش سریع خوب شه لطفا زود جواب بدید

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      میتونید از داروخانه های مخصوص حیوانات دارو تهیه کنید و یا با مشاوره آنلاین با دامپزشکان کمک بگیرید.
      نگران نباشید انشاله حالش بهتر میشه
      موفق باشید

  27. さこら گفت:

    سلام من دو اردک ۸ ماهه دارم یکی شون نر و ان یکی ماده ماده ۱ماهی میشه تخم میزاره اردک نر کمی سرما خورده توی بینی ایش کمی بسته شده لطفا کمکم کنید😭😭😭

  28. ژهرا گفت:

    سلام. من بهار. مخواه اردک بخرم. میشه ی. جیره بندی غذایی. دقیق. بدین

  29. امیر گفت:

    سلام اردک من سرما خرده است باید چه کار کنم تا خوب بشه لطفا جواب بدین

  30. مهدیار گفت:

    سلام اردک من خیلی اشتهای بالایی داره هر چقدر براش بلغور گندم میریزم داخل آب می خوره ولی فرداش که بهش سر می زنم کل لونشو پر کرده از مدفوعای شل و خیس من خیلی ناراحتشونم مدفوعاش خیلی زیاده می خواستم بپرسم که بیماریی تحدیدشون نمیکنه با تشکر

  31. زهره گفت:

    اردک من یک پایش درد گرفته و اونو بالا نگه میداره وموقع نشستن هم پاش رو کج میکنه

    1. زهرا گفت:

      خوب میشه واسه منم کلا یه پاش فلج شده بود
      از داروخونه مخصوص حیوانات داور گرفتم خوب شد.
      شما هم آدرس داروخونه ای که مخصوص حیوانات و پرندگان هست رو سرچ کنید و با مشورت دکتر داروخونه بهش داور بدید بخوره

  32. میترا گفت:

    منم میخوام بخرم میشه ادرس یه ادرک فروشی بدین؟

  33. نرگس گفت:

    از دهنش آب میاد و کمی هم کسل شده و راستی جوجه اردک چهار پنچ روزش و امروز گذاشتم تو ساک و با خودم بردم بیرون تو رو خدا جوابم بدید من خیلی دوسش دارم

  34. . گفت:

    سلام جوجه اردکم داخل آب سرد افتاد یکساعته داره بشدت میلرزه چیکارش کنم نمیره؟

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      با سشوار ملایم از فاصله دور خشکش کن تا سرما نخوره
      اردکا معمولا در آب سرد شنا میکنن و آب رو دوست دارن

  35. ملیکا گفت:

    سلام من ۲ تا اردک دارم ۲۰ روزه فک کنم هنوز کوچیکن امروز دیدم آبریزش بینی دارن توروخدا بگین من چیکار کنم عاشقشون هستم
    داروخانه یا دامپزشک نمیتونم ببرمشون راهی برای درمانش توی خونه بهم بگین لطفاااااا ممنون

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگه شرایط رفتن به دامپزشک رو ندارید حتما از دامپزشک های مشاور به صورت انلاین کمک بگیرید که اگه سرچ کنید حتما براتون مواردی که نیاز دارید رو میاره
      اما داروخونه های مخصوص حیوانات هم میتونن کمکتون کنن
      انشاله که بهبود حاصل بشه و اردک های خوشگلتون حالشون خوب بشن
      با تشکر

  36. مریم گفت:

    سلام … ممنون از سایت خوبتون و تشکر .. من دو تا جوجه اردک به نام های الکس و الکسا دارم الکسا صدایی به شکل سرفه از خودش در میاره و امروز متوجه شدم آبریزش بینی هم داره ولی فکر نمیکنم سرما خورده شاید هم خورده باشه من خیلی دوستشون دارم التماس میکنم بگید چه کار کنم نزدیک دو ماهشونه و خیلی هم نازن تورو خدا بگید تشکر

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      انشاله حالشون بهتر بشه
      حتما با مشاور اینترنتی دامپزشکی مرتبط با پرندگان صحبت کنید و یا از داروخونه های مربوطه براشون دارو بگیرید.

  37. پرهام گفت:

    سلام من دو روز پیش سه تا جوجه اردک خریدم سرحال و یکیشونم کوچولو تر از بقیه بود
    از دیشب کوچولوعه دیگه نمیدوعه
    و ۲ سوم چشاش بازن غذا هم کم میخوره یه ذره از مدفوع شم به باسنش میچسبه ولی خشک نمیشه قدرت پاهاش هم کم شده و بهضی مواقع روی اون قسمت ساق پا یا یه همچین چیزی میشینه صدا شم خیلی کم شده الانم از بقیه جداش کردم که اگه بیماری داشته باشه به بقیه منتقل نکنه راستی سوراخ های دماغشم یه ذره خیسه هی سرشو میاره پایین و هی میبره بالا ترو خدا بهم بگین چشه من خیلی دوسش دارم و بگین که بیماریش به انسان ها منتقل میشه چون من اوایل حالت هاش یه ذره بوسش کردم و تازه دیروز هم بردمشون حموم و نمیدونم چرا اینجوری شده باسشوار هم کامل خشکشون کردم اون زود تر از همه خشک شد ترو خدا زود جواب بدین نگرانم🙏🙏🙏

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      معمولا نگهداری جوجه اردک در آپارتمان و محیط خونه با بزرگتر شدنشون باعث دردسر میشه اما میتونید همونطوری که در بالا به دوستان دیگه گفتم از داروخونه های مخصوص مشاوره بگیرید و دارویی که تجویز میکنه رو بدید بخورن. انشاله که خوب بشن
      متشکرم ازتون و سپاس

  38. Raha گفت:

    سلام ، من ۲ تا جوجه اردک خریدم ، خیلی سر حال و بازیگوشن و دنبال من راه میرن ولی یکیشون چشمش بستست و بعضی وقتا باز میکنه و امروز توی ظهر توی افتاب یه ظرف اب گرم براشون گذاشتم یکم شنا کردن اون که چشمش بیمار بود هی چشمشو میخواروند با پاهاش ، منم گذاشتمشون تو قفس جلوی خورشید ، چند ساعت بعدش چشمش باز شده بود و خوب به نظر میرسید ولی شب که اومدم پیششون دیدم چشمش کاملا بستس و قی کرده و از بینی هر دوشون اب میاد ، فکر کنم سرما خوردن ولی نمیدونم باید چیکار کنم میشه کمکم کنین ؟

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز حتما با دامپزشک مشورت کنید.

  39. مهسا گفت:
    1
    1

    سلام ببخشید من حوجه اردکی دارم که دیروز بهش چربی دادن دوساعت بعد اورد بالا امروز صبح پنیر دادم بالا نیاورد ولی ساعت ۷ شب دادم بهش دادم پنیرو اورد بالا نمیدونم چش شده؟؟؟ ولی برنج و گوجه میخوره بالا نمیاره

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگه فرصت بردن به دامپزشک رو ندارید میتونید به داروخانه مخصوص حیوانات مراجعه کنید و مشورت کنید و
      یا به صورت مشاوره اینترنتی مشکل جوجه اردکتون رو به دامپزشک و یا متخصصین بگید
      این داروخانه ها داروهای مخصوص برای درمان همه حیوانات رو دارند
      سرچ کنید که نزدیکترین داروخانه به منزلتون کجا واقع هست
      انشاله که بهبودی حاصل بشه

  40. فرزانه گفت:

    سلام سوالی درباره درمان فلجی اردک داشتید از واتس آپ پیام بدید تا راهنماييتون کنم

نظرات