شرایط سفر اربعین ۹۸ با جزئیات کامل

0

شرایط سفر اربعین ۹۸ با جزئیات کامل

سفر اربعین ۹۸ با جزئیات کامل و زمان شروع ثبت نام و پایان و آدرس سامانه سماح و نحوه ثبت نام و مبلغ و هزینه سفر را در سایت حرف تازه بخوانید.

شرایط سفر اربعین ۹۸

ثبت نام سفر اربعین ۹۸ از تاریخ اول شهریور ماه آغاز می شود و با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای ثبت نام اقدام کنید

با نزدیک شدن ماه محرم و عزادارای سلار و سرور شهیدان امام حسین ع به ایام پیاده روی اربعین نزدیک می شویم و امسال نیز همچون سال های گذشته افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند تا این سفر را در سلامت و امنیت کافی طی کنند.

سفر اربعین 98

حذف ویزای اربعین

اکنون که برای سهولت بیشتر زائران هزینه ویزای اربعین طبق قرارداد دو کشور حذف شده است و برای اربعین نیز نیاز به دریافت ویزا نیست؛ بنابراین زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

ثبت نام در سامانه سماح

اگر گذرنامه شما معتبر است می‌توانید با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و باتوجه به اینکه برای اربعین ویزا و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه باید امنیت و سلامت زائران در این سفر تامین شود باید تمامی زائران برای بحث بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند.

مدارک لازم برای سفر اربعین ۹۸

بعد از آنکه زائران در سامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

زمان شروع ثبت نام سفر اربعین ۹۸

باتوجه به اینکه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز می‌شود طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات الزامی است تا ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شود و زائران از اول شهریور ماه می‌توانند ثبت نام خود را برای اربعین انجام دهند.
سازمان حج با اعلام این‌که ثبت‌نام اربعین در این سامانه از اول شهریورماه آغاز می‌شود، فرایند آن را تشریح کرد: متاقضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

سفر اربعین 98

پرداخت ۱۰۰ هزار دینار عراق برای بیمه و ارز

رییس ستاد مرکزی اربعین پیش‌تر اعلام کرده بود طبق مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق است.

سازمان حج و زیارت در این مرحله هزینه‌ای را برای ثبت‌نام رسما اعلام نکرده است.

زمان شروع پیاده روی اربعین ۹۸

ستاد مرکزی پیش‌تر خبر داده بود: نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر ماه صفر (برابر با ۱۹ شهریورماه تا هفت آبان‌ماه)، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می‌کند

نظرات