ماجرای صدور گواهینامه موتور برای بانوان چیست؟

1

ماجرای صدور گواهینامه موتور برای بانوان چیست ؟

گواهینامه موتور برای زنان از چند سال پیش نیز مورد بحث بوده و اما حکمی از سوی دیوان عدالت اداری در شبکه های مجازی و رسانه ها منتشر شده که حکایت از دادن مجوز و صدور  مجوز برای بانوان دارد .

دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ضمن بر شمردن مجموعه‌ای از استدلال‌ها از جمله اینکه رانندگی موتور سیکلت قائم به جنس نیست از پلیس خواست برای زنان مقاضی گواهینامه موتورسیکلت صادر کند.
گواهینامه موتور برای زنان

صدور گواهینامه موتور برای زنان

تاریخ این حکم دیوان عدالت اداری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دوم خرداد امسال را نشان می‌دهد. بر اساس این حکم نیروی انتظامی موظف است برای زنان همچون مردان گواهینامه موتورسواری صادر کند.
دیوان عدالت اداری: پلیس باید برای زنان گواهینامه موتور صادر کند/ موتورسواری زنان جرم نیست +سند

گواهینامه موتور برای زنان

 

 

حکم دیوان عدالت اداری برای موتورسواری زنان

دیوان عدالت اداری در بخشی از حکم خود نوشته است: قید مقرر در ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که بیان کرده: صدور گواهینامه برای مردان بر عهده پلیس است نافی صلاحیت آن مرجع مبنی بر اختیارات و وظایف صدور گواهینامه برای بانوان نیست و به عبارت دیگر اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند.

در بخشی دیگر از این حکم آمده است: رانندگی برای زنان جامعه ایران اعم از رانندگی خودرو‌های سبک و سنگین و یا موتور سیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری در هیچ یک از مقرارت موضوع منع نشده است و با عنایت به اصل اباحه رانندگی موتورسیکلت نیز برای آنان مباح تلقی می‌گردد.
ماجرای گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان از آن دست داستان‌های پیچیده و با ابعاد حقوقی گسترده است که هنوز نتوانسته به مرحله مشخصی برسد.

گواهینامه موتور برای زنان

به گزارش روزنامه هفت صبح، از یک سو برخی زنان که متقاضی اخذ گواهی نامه موتورسیکلت هستند می‌گویند در جایی از قانون عنوان نشده که گرفتن گواهینامه موتورسیکلت برای زنان جرم است.

در همین رابطه حکم یکی از شعبات دیوان عدالت اداری منتشر شده که نشان می‌دهد این شعبه در پاسخ به شکایت یک زن از اصفهان نسبت به عدم صدور گواهینامه موتور سیکلت حق را به شاکی داده و پلیس را ملزم به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان کرده است.
حکم یکی از شعبات دیوان عدالت اداری منتشر شده که نشان می‌دهد این شعبه در پاسخ به شکایت یک زن از اصفهان نسبت به عدم صدور گواهینامه موتورسیکلت حق را به شاکی داده و پلیس را ملزم به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان کرده است.

1 دیدگاه در “ماجرای صدور گواهینامه موتور برای بانوان چیست؟

  1. عسل گفت:

    تا دیروز ایران عربستان روبخاطر ندادن گواهینامه به زنان منع میکرد مسخره میکرد الان خودش جای پای اون گذاشته حتی از اون بدتر الان تو عربستان هم گواهی موتور برای زنان صادرم میشه

نظرات