طرز تهیه کیک ردولوت خانگی؛ کیک قرمز مخملی ویژه مراسم عاشقانه

1

طرز تهیه کیک ردولوت خانگی؛ کیک قرمز مخملی ویژه مراسم عاشقانه

کیک ردولوت که به کیک قرمز مخملی معروف است بیشتر برای مراسم عاشقانه نظیر سالگرد ازدواج یا ولنتاین آماده و مصرف میشود. در ادامه این پست آموزشی حرف تازه با دستورپخت این کیک بسیار خوشمزه و خوشرنگ آشنا شوید و آنرا در منزل برای عزیزانتان بپزید.

کیک ردولوت

 

مواد لازم کیک ردولوت :

۳۲۵ گرم آرد
۳۲۵ گرم شکر
نصف قاشق چایخوری نمک
۱ و ۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین
۲۵ گرم پودرکاکائو
۱۵۰ گرم کره
۳ عدد تخم مرغ
۳۰۰ میلی شیر
وانیل نوک قاشق چایخوری
۱/۵ قاشق غذاخوری سرکه
رنگ قرمز خوراکی ترجیحا مارك فو ( یك ق سوپ خوری)
( رنگ زیاد بزنید كیكتون به جای قرمز قهوه ای میشه )
چیزی از دستور قابل حذف نمیباشد

کیک ردولوت

 

طرز تهیه کیک ردولوت :

آرد و شکر و جوش شیرین و نمک و کاکائو را مخلوط کرده وکره را که نگینی خرد کرده ایم اضافه کرده با نوک انگشتان مخلوط می کنیم تا مثل دانه های شنی شود بعد یکی یکی تخم مرغ ها را افزوده و با همزن برقی میزنیم و به ترتیب شیر و وانیل و سرکه ورنگ قرمز را اضافه کرده هم میزنیم و قالب را چرب كرده کاغذ روغنی پهن کرده مایه کیک را در قالب ریخته در فر از قبل گرم شده در ۱۸۰ درجه بمدت ۴۵ دقیقه میپزیم. (قالب من ٢٠ سانتی گالوانیزه با ارتفاع ١٠ بود)

بعد از پخت و خنك شدن از قالب خارج كرده برش میزنیم.

معمولا با باترکریم یا کرم پنیر تزئین میشود. من با خامه فرم گرفته خامه كشی كردم مقداری از كیك رو پودر كردم و رو و كنار كیك برای پوشش دهی استفاده كردم.

طرز تهیه کِرِم چیز فراستینگ :

داخل یک ظرف، پنیر خامه ای و پنیر ماسکارپونه را با همزن بزنید تا کاملا نرم شود. سپس پودر قند و وانیل را اضافه کرده و با همزن بزنید تا به صورت کرمی شود. خامه را اضافه و مجددا هم بزنید (فقط یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که اگر از خامه ای استفاده می کنید که به سرعت فرم نمیگیرد پس بهتر است خامه را جداگانه بزنید تا کاملا فرم گرفته سپس به کرم پنیر اضافه کنید). کرم را بچشید و اگر دوست داشتید به آن پودر قند بیشتری اضافه کنید تا شیرین تر شود. (مقدار شیرینی آن به شما بستگی دارد. همچنین با توجه به ذائقه خود میتوانید فقط از پنیر خامه ای یا فقط از ماسکارپونه استفاده کنید.)

1 دیدگاه در “طرز تهیه کیک ردولوت خانگی؛ کیک قرمز مخملی ویژه مراسم عاشقانه

  1. صحرا گفت:

    من دیروز عصر (جمعه ۹۸/۴/۲۸ ) این کیک رو درست کردم واقعا خوش طعم بود ممنون از پیشنهاد خوبتون از این خوشمزه ها بیشتر معرفی کنید

نظرات