طرز تهیه کیک زردآلو خانگی؛ فوق العاده خوشمزه ویژه عصرانه تابستانی

0

طرز تهیه کیک زردآلو خانگی؛ فوق العاده خوشمزه ویژه عصرانه تابستانی

کیک زردآلو : اگر از طرفداران کیک های میوه ای خصوصا میوه های تابستانی هستید، حتما این کیک لذیذ و خوشمزه را در منزل بپزید و همراه با چای نوش جان کنید.

خواص زردآلو برای سلامتی شامل توانایی آن برای درمان سوء هاضمه، یبوست، گوش درد، تب، بیماری‌های پوستی، سرطان و کم خونی است. روغن زردآلو برای درمان عضلات بیمار و زخم‌ها مفید خواهد بود.

کیک زردآلو

 

مواد لازم کیک زردآلو :

تخم مرغ ۳ عدد
آرد دو ونیم پیمانه
شکر ۱ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
روغن یک سوم پیمانه
وانیل کمی
ب پ دو و نیم قاشق مرباخوری
زردآلو ۱۰-۱۲عدد
کره ۱۰۰گرم
مواد لازم سس زردآلو
زردآلو ۵عدد
شکر۵-۱۰ ق غ خ
نشاسته ذرت در صورت لزوم ا ق غ خ

طرز تهیه کیک زردآلو :

زردآلوها رو پوست بکنین و پوره کنین، شکر روغن و کره رو به مدت ۳-۵دقیقه با همزن زده، وانیل رو اضافه میکنیم و تخم مرغ هارو دانه دانه اضافه میکنیم و هر کدام را یک دقیقه با همزن میزنیم ماست را اضافه کرده ک در حد مخلوط شدن بهم میزنیم آرد الک کرده و ب پ رو اضافه میکنیم و در نهایت زردآلوها رو اضافه میکنیم مواد رو توی قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰درجه و به مدت۴۵-۶۰ دقیقه بپزید.اجازه بدین خنک بشه بعد از قالب دربیارین.

برای تهیه سس:

هسته های زرد آلوهارو دربیارین و به همراه شکر و نصف لیوان آب بپزین، و با گوشتکوب برقی پوره کنین، از صافی مواد رد میکنیم اگه سس رقیق بود میتونین نشاسته ذرت رو با نصف لیوان آب ترکیب کرده تا صاف بشه و به مواد اضافه کنین روی حرارت بذارین تا به غلظت فرنی برسه و بعد روی کیک سرد بریزین.

پ.ن: کیک های میوه ای اصولا بافت سنگینی داره بهتره از قالبهای میان تهی استفاده کنین.

نظرات