عکس استوری چشم نظر اینستاگرام و مطالبی درباره چشم زخم و پیشگیری از آن

2

عکس استوری چشم نظر اینستاگرام و مطالبی درباره چشم زخم و پیشگیری از آن

استوری چشم نظر : چشم‌ زخم یا چشم حسد یا چشم شیطان (به انگلیسی Evil Eye) و آن عبارت است از نگاه حسودانه به یک شیء یا به انسان که بسیاری به آن اعتقاد دارند و در فرهنگ بسیاری از کشورها به چشم می‌خورد.

بر اساس این باورها چشم‌زخم باعث بدشانسی یا رخداد بد می‌شود و نمادش به شکل تک‌چشم است. در زبان فارسی به آن چشم زخم و در زبان عربی نظر و در زبان یونانی το μάτι و به اسپانیاییmal de ojo، و در زبان ایتالیایی malocchio و در آخر هاوایی به آن stink eye گفته می‌شود.

در فرهنگ‌های مختلف برای گریز از چشم حسد راهکارهای مختلفی ارائه می‌شود. درکتب باستانی نیز از آن سخن به میان آمده‌است مخصوصاً در ایران بزرگ و خاورمیانه و قاره آسیا و در اقوام مختلف طلسم‌های برای دوری از چشم حسد درست می‌کنند و از نماد آن که به صورت یک تکته شیشه ای که در وسط آن شبیه چشم است در منازل و در محل کار استفاده شده و به دیگران هدیه داده می‌شود.

چشم زخم گونه‌ای از بدخواهی است به گونه‌ای که در بسیاری از فرهنگ‌ها این عقیده وجود دارد که فرد شور چشم می‌تواند عامل بدشانسی یا صدمه به دیگرانی که با مورد نفرت یا دشمن‌ی اویند گردد. این عمل چشم زدن یا نظر زدن نامیده می‌شود و در مقابله با آن طلسم‌هایی ابداع شده‌است که نظرقربانی خوانده می‌شوند. این اصطلاح اشاره بر این دارد که صدمات و بداقبالی‌های وارده از طریق نگاه دشمنانه یا بدخواهانه به دیگران وارد می‌گردد.

برای دور بودن از چشم بد و جلوگیری از چشم خوردن و چشم نظر باید حتما از سنگ ها استفاده کرد. چون روزانه حوادث و بلایای بی شماری در کمین ما هستند که سر منشاء بسیاری از آنها چشم بد دیگران است.

از امام صادق(ع) روایت شده است: اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار بگویید: ماشاء‌الله لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. در برخی روایات گفته می‌شود که تکبیر بگویید تا تأثیر چشم زخم از بین برود و در امان باشید. همچنین برای دفع چشم زخم سوره یس را نوشته و همراه داشته باشید.

یکی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است که اگر به گونه آسیب زا و زیان ‌بار باشد از آن به چشم زخم یاد می‌شود. چشم زخم به معنای آسیبی است که چشم بد به کسی بزند. چشم زدن و چشم زخم واقعیت دارد. اما نمی توان بطور یقین هر اتفاقی که در زندگی انسان رخ می دهد به چشم زخم نسبت داد.

حکمت و مقدرات را نیز نباید نادیده گرفت. چشم زخم آزاری است که به سبب دیدن بعضی از مردم و تعریف کردن ایشان کسی را یا چیزی را به وجود می آید، که در عرب به آن عین الامه گویند. ممکن است چشم زخم انسان نسبت به خودش نیز تاثیر گذار باشد. زیرا چشم انسان وسیله ارتباطی بین انرژی و شی یا شخص است. در درون انسان، انرژی های مثبت و منفی وجود دارند که حامل صفات درونی و ملکات انسانها هستند. به عنوان مثال، نگاه افراد سلیم النفس (اولیاء الهی) دارای انرژی مثبتی است که با آن می توانند انسان را متحول کنند.

از طرف دیگر افرادی که دارای صفات رذیله کبر، حرص و یا حسد هستند، در نگاه خود انرژی منفی دارند می توانند به وسیله چشم، به چیزی یا انسانی دیگر، آسیب برساند. از این رو چشم زخم یکی از انواع شر می باشد. انسان‌هایی که دارای چشم زخم هستند نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت، مگر آن که اراده الهی به این تعلق داشته که چشم زخم مردم در ایشان اثر نگذارد. بنابراین می‌توان گفت که چشم زخم امری حقیقی و پذیرفته شده است.

در روایات ساده‌ترین دستور برای رفع چشم زخم خواندن سوره ناس و فلق می باشد و پیامبر اسلام(ص) این سوره‌ها را برای امام حسن و امام حسین علیهماالسلام به عنوان تعویذ قرائت می فرمود.

امام رضا علیه السلام در پاسخ سوال راوی که پرسید آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ حضرت فرمود: آری، هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از گزند آن حفظ می‌کند.

استوری چشم نظر

عکس استوری چشم نظر روی درخت

استوری چشم نظر

عکسهای سنگ نظر چشم برای استوری اینستا

استوری چشم نظر

عکس سنگ چشم زخم برای اینستاگرام

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

 

استوری چشم نظر

2 دیدگاه در “عکس استوری چشم نظر اینستاگرام و مطالبی درباره چشم زخم و پیشگیری از آن

  1. . گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  2. . گفت:

    مطلب خوبی بود

نظرات