بیوگرافی و عکس های علیرضا تیانی خیابانی شاعر

1

بیوگرافی و عکس های علیرضا تیانی خیابانی شاعر

علیرضا تیانی خیابانی معروف به دکتر علیرضا خیابانی شاعر و فعال اقتصادی و را در سایت حرف تازه با بیوگرافی کامل از فعالیت و کارخانه داری تا شعر و تحصیلات در ترکیه و استادی دانشگاه و آثار اشعار و خانواده و عکس های شخصی را مشاهده کنید.

بیوگرافی علیرضا تیانی خیابانی

علیرضا خیابانی شاعر و کارخانه دار و شاعر ایرانی و فرزند اکبر تیانی خیابانی در ۵ آبان ماه سال ۱۳۳۷ در شهر تبریز به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول می باشد و به پروفسور عیلرضا خیابانی مشهور است.

علیرضا تیانی خیابانی

از فعالیت اقتصادی تا شاعری

دکتر خیابانی ۲ سال اول زندگی خود را در کوچه ی قره باغی های محله ی منصور تبریز سپری کرد و سپس به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و به همین دلیل تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را در تهران به پایان رساند.
پرفسور خیابانی در سال ۱۳۶۴ مدرک دانشگاهی خود را در کارشناسی ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول دریافت کرد و بعد از بازگشت از ترکیه وارد بازار کار شد.

او بعد از بازگشت به ایران به همراه برادران خود یک شرکت تولیدی نساجی به راه انداخت.
جناب علیرضا تیانی خیابانی ذوق هنری و استعداد عجیبی در شعر و ادبیات دارد و این عالاقه باعث شد تا او به سمت شعر و اشعاری به زبان ترکی و آذری و فارسی سوق داده شود.

او همزمان با مشغله ها و دغدغه های اقتصادی مختلف، شعر و ادبیات را نیز جدی گرفت و شعرهای خود را با تخلص “تیانی” یا “خیابانی” منتشر کرد.

 

علیرضا تیانی خیابانی

همسر علیرضا تیانی خیابانی

وی متاهل است و دارای فرزند می باشد.

دکترای افتخاری و استاد دانشگاه

پروفسور خیابانی به واسطه تلاشها و کارهای ادبی-هنری خود در سال ۱۳۸۵ با تاییدات جراح و تورکولوق بزرگ کشورمان “مرحوم پروفسور دکتر جواد هیئت” موفق به اخذ دکترای افتخاری ادبی دانشگاه باکو شد و پس از آن در سال ۱۳۸۶ به صورت افتخاری به استادی همان دانشگاه برگزیده شد.

همچنین در سال ۱۳۸۶ به درجه افتخاری استادی از همان دانشگاه ناییل می گردد.

علیرضا تیانی خیابانی

نام خانوادگی تیانی

پدر دکتر خیابانی ، اکبر تیانی در “ریخته گری تیان” بسیار ماهر و استاد بود که از همین روی نام خانوادگی “تیانی” به این خانواده داده شد چرا که نسبت دادن فعالیت های پدر خانواده به خاندان او در تبریز پیشینه ای قدیمی داشته و نام های فامیلی با شغل افراد نامگذاری میشد.

علیرضا تیانی خیابانی

آثار و اشعار

پالان دوزان
یمنی دوزان
نعل بندان
شکرچی لر
پانبیقچیلار
میسگرلر
کاغاذچیلار

و … از آن جمله هستند.

عکس های علیرضا خیابانی

در ادامه چند تصویر را مشاهده کنید.

علیرضا تیانی خیابانی

علیرضا تیانی خیابانی

علیرضا تیانی خیابانی

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های علیرضا تیانی خیابانی شاعر

  1. 10 گفت:

    این فرد همسایه ماست دیروز دیدمش بخدا راست میگم!

نظرات