بیوگرافی و عکس های رسول خطیبی مربی فوتبال

0

بیوگرافی و عکس های رسول خطیبی مربی فوتبال

رسول خطیبی فوتبالیست و مربی ایرانی فوتبال را در بیوگرافی کامل شخصی و ورزشی و عکس های شخصی و فوتبالی و سوابق و کارنامه باشگاهی و مربیگری و همسر و فرزندانش را مشاهده کنید.

بیوگرافی رسول خطیبی

رسول پاکی خطیبی فوتبالیست و مربی ایرانی فوتبال در ۳۱ شهریور ۱۳۵۷ در تبریز به دنیا آمده و در پست مهاجم توپ می زد و اکنون سرمربی ماشین‌سازی تبریز و جوانترین مربی فوتبال می باشد.
حسین خطیبی برادر بزرگترش است‌

رسول خطیبی

سوابق باشگاهی

خطیبی فوتبال حرفه ای را با باشگاه تراکتورسازی شروع کرد و درخشش در میادین باعث شد تا در ۱۴ سالگی عضو تیم ملی نوجوانان شد.
او در دوران بازیکنی در تیم هایی پاس تهران، هامبورگ، استقلال تهران (قرضی)، استقلال تهران (قرضی)، سپاهان اصفهان،الشارجه الامارات، الظفره،گسترش فولادتبریز، تراکتورسازی تبریز (قرضی)، ماشین‌سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز، تیم ملی امید ایران و تیم ملی ایران توپ زده است.

رسول خطیبی

رسول خطیبی با تیم فوتبال ماشین‌ سازی تبریز در فصل ۹۱–۱۳۹۰ لیگ دسته اول به مقام سوم رسید.
همچنین در فصل ۹۲–۱۳۹۱ لیگ دسته اول با تیم گسترش فولاد تبریز را به مقام قهرمانی رساند که منجر به صعود مستقیم این تیم به لیگ برتر فوتبال ایران شد.
از افتخاراتش در دوران مربیگری کسب عنوان مربی سال فوتبال ایران از طرف کانون مربیان ایران می باشد.
بعد از آن از سال ۱۳۹۳ با قراردادی ۳ ساله، به تیم تراکتورسازی تبریز رفت، اما در ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ از سرمربی‌گری تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برکنار شد.
فوتبالیست با سابقه کشورمان بعد از برکناری در سال ۱۳۹۴ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال سیاه‌جامگان انتخاب شد ، اما در میانه‌های فصل از این تیم جدا شده و هدایت ماشین‌سازی را بر عهده گرفت و به لیگ برتر صعود کرد .
اما نتایج بدی که در این تیم کسب کرد منجر به استعفای او شد.

 

رسول خطیبی

همسر رسول خطیبی

وی چندین سال پیش ازدواج کرده و دو فرزند پسر به نام فراز و فرزام دارد

رسول خطیبی

همسر و فرزندان رسول خطیبی

دوران مربیگری

بعد از دوران بازیکنی و خداحافظی از فوتبال به مربیگری پراخته و تاکنون هدایت تیم هایی ماشین‌سازی تبریز، گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی تبریز، سیاه‌ جامگان را برعهده داشته است

رسول خطیبی

لژیونری از اروپا تا باشگاه های عربی

این بازیکن تبریزی تجربه بازی در باشگاه های اروپایی و عربی را دارد.
در سال ۷۸ به مدت دو سال در تیم هامبورگ آلمان بازی کرد و در نیم فصل لیگ آلمان بطور قرضی به استقلال تهران و سپس بعد از جام جهانی در سال ۸۴ در تیم های عربی چون الامارات و الشارجه و الظفره حضور داشت.

رسول خطیبی

خداحافظی و بازنشستگی از فوتبال

آخرین بازی او در یک بازی رسمی در ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ زمانی‌که به عنوان بازیکن و سرمربی در گسترش فولاد تبریز حضور داشت، در بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و پس از آن از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد و اکنون به عنوان سرمربی‌ فعالیت دارد.

رسول خطیبی

بازیکن تیم ملی ایران

او از سال ۱۹۹۹ به تیم ملی پیوسته و اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ و در مقابل تیم ملی فوتبال کویت به انجام رساند.
در کارنامه فوتبالی وی حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ و مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در تیم ملی دیده می شود.
۲۷ بازی ملی و ۵ گل ملی حاصل تلاش او در تیم ملی بوده است

رسول خطیبی

بنز سوار نشدن و جوانمردی

فقط به خاطر یک پسربچه ۱۰ ساله است که سوار آن بنز نمی شوم.
روزی پشت فرمان اتومبیلم نشسته بودم که پشت چراغ قرمز گیر افتادم.
در این فاصله تا سبز شدن چراغ راهنمایی، یک خانواده کوچک از کنار اتومبیلم عبور می کردند که ۱۰ ساله داشتند.
پسرک یک نگاهی به بنز من کرد و بعد به پدرش نگاه انداخت و گفت: ببین بابا! این آقا چه بنز خوشگلی داره اما تو حتی یک پیکان هم نداری.
از آن تاریخ به بعد، هرگز سوار بنزم نشدم و یک پرشیا خریدم تا دل کسی نشکند.
نباید طوری در جامعه ظاهر شوم که پدر و مادری نزد بچه اش شرمنده یا بچه ای پیش پدر و مادرش غصه دار شود. برای همین از آن روز به بعد پرشیا سوار می شوم تا دیگر آه پسر بچه ای را نبینم.

عکس های رسول خطیبی

عکس های بیشتر در ادامه مشاهده کنید.

فراز پسر رسول خطیبی

رسول خطیبی

رسول خطیبی

رسول خطیبی

رسول خطیبی

رسول خطیبی

نظرات