طرز تهیه سالاد مرغ مدیترانه ای ؛ سالادی رنگارنگ و جذاب

0

طرز تهیه سالاد مرغ مدیترانه ای ؛ سالادی رنگارنگ و جذاب

سالاد مرغ مدیترانه ای : یک سالاد نیمه گرم لذیذ که میتواند بعنوان یک غذای سالم در وعده اصلی سرو شود و یا همراه با غذا بسیار خوشمزه و جذاب و چشم نواز است.

 

مواد لازم برای مزه‌دار کردن مرغ به سبک مدیترانه‌ ای :

سه قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ، سه قاشق غذاخوری جعفری تازه خردشده ، سه حبه سیر له‌شده ، یک ق چایخوری پودر پاپریکا ، نصف ق چایخوری پونه خشک یا آویشن ، نمک و فلفل

طرز تهیه سالاد مرغ مدیترانه ای :

همه مواد فوف رو باهم مخلوط کنید و سینه مرغ رو اضافه کرده و زیر و رو کنید تا مواد به همه جای مرغ برسه ، روشو سلفون کشیده و چندساعت بذارید بمونه تا مرغ مزه‌دار بشه و بعدش تو ماهیتابه نچسب که داغ شده دوطرفشو بدون روغن کبابی کنید ، یا تو ماهیتابه گریل بذارید.
سس سفید کنارش هم ترکیب ماست یونانی ، کمی شوید تازه خردشده ، آبلیموی تازه ، روغن زیتون ، پودر فلفل قرمز و کمی هم نمک.
ذرتها هم با مقدار خیلی کمی آب روحرارت ملایم پخته شده و سس روش هم ترکیب ماست و مایونز و نمک فلفل بهمراه پودر آویشن و پاپریکا.
سیب‌ مینیهای سایز کوچک رو با تمیز شسته و با پوست از وسط نصف شدن ، روشون روغن و نمک ریختم و گذاشتم تو سرخ‌کن بدون روغن ، البته ابزار چرخشی وسطش هم جدا شده.
میتونید بچینید تو سینی فر و با حرارت ۱۸۰درجه بذارید تو فر و هر یه ربع ساعت زیر و رو کنید تا هردوطرفش برشته و طلایی بشه و مغزبشن.

در آخر مرغ را برش بزنید به همراه گوجه های گیلاسی، بلال، سیب زمینی ها، هویج رشته شده، خیار حلقه شده، پیاز حلقه شده، برش های لیمو، زیتون و…. در ظرف چیده و سرو کنید.

نظرات