قیمت سفته امسال چقدر است ؟ + محل خرید و نحوه محاسبه

0

قیمت سفته امسال چقدر است ؟ + محل خرید و نحوه محاسبه

قیمت سفته و نحوه محاسبه و محل خرید حضوری و اینترنتی و نحوه پر کردن سفته و و نرخ روز را بر اساس سال جاری در سایت حرف تازه بخوانید.

سفته یکی از اوراق بهادار است که در داد وستد و ضمانت های اداری و کاری کاربرد دارد و این روزها بیشتر برای ضمانت افراد در اداره ها و محل های کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

سفته

قیمت سفته ۹۸

در سالهای قبل از ۹۶ بانک ملی و تمامی بانک ها به ازای هر یک میلیون تومن باید ۳ هزار تومان پرداخت می کردند مثلا به ازای هر ۳ میلیون سفته باید ۹ هزار تومن پرداخت می شد.

با مصوبه مجلس شورا در مورخ ۹۴/۰۳/۳۰ قرار شد قیمت سفته از سال ۹۶ به بعد نیم دهم درصد مبلغ اسمی باشد و به اینصورت محاسبه گردد :

*به ازای هر یک میلیون تومان ۵۰۰ تومان پرداخت گردد ( یعنی در حال حاضر برای خرید یک سفته با مبلغ اسمی ۵ میلیون تومان لازم است ۲۵۰۰ تومان پرداخت گردد).
* برای دریافت سفته ۱۰ میلیون تومانی باید مبلغ ۵ هزار تومان مبلغ اسمی به بانک پرداخت شود
*برای دریافت سفته ۲۰ میلیونی باید مبلغ ۱۰ هزار تومان مبلغ اسمی سفته به بانک صادر کننده پرداخت گردد تا سال ۹۸ نیز همچنین محاسبه می شود.

موارد استفاده از سفته

امروزه دریافت سفته در بیشتر شرکت های خصوصی و یا نشریات چاپی کشور و ادارات و مغازه ها و فروشگاه ها، یکی از شروط جذب نیروهای جدید می باشد. دریافت سفته حتی در دانشگاه ها نیز رواج پیدا کرده است.

سفته چیست

سفته سندی بسیار مهم می باشد که لازم است پیش از ارائه به هرجایی از قوانین و شرایط و ضوابط مربوط به آن آگاه گردید بسیاری از افراد هستند که در زمان استخدام نیاز به ارائه سفته دارند ولی از شرایط و قوانین آن اطلاعی ندارند این عدم آگاهی از شرایط آن خوب نیست و حتما اگر فردی در منبع نامعتبری سفته گذاری کند به دردسر خواهد افتاد.

سفته

قیمت سفته بانک ملی

نحوه محاسبه قیمت سفته

طبق ماده ۳۰۷ سفته یا فته طلب سند یا مدرکی است که فرد امضا کننده را ضامن اجرای تعهدات خود در زمان امضا می کند به موجب این سند امضا کننده حتما می بایست در زمانی که فرد دارنده سفته درخواست کند مبلغ تعیین شده در سفته را بپردازد.

محل خرید سفته

سفته را می‌شود از هر جایی تهیه کرد، از دستفروش‌ های بازار گرفته تا بعضی از دکه‌ های روزنامه‌ فروشی ،اما مطمئن‌ ترین محل برای تهیه این سند، شعبه‌ های بانک ملی است.

خرید اینترنتی سفته از طرفی بعضی از کارشناسان بانکی اعتقاد دارند که توزیع کننده اصلی سفته دارایی است و بانک ها تنها عامل فروش سفته هستند و از زمانی که نرخ سفته طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی پائین آمده است اداره دارایی که مسئول چاپ سفته می باشد.

به دلیل مقرون به صرفه نبودن چاپ سفته ، رغبتی به چاپ سفته های قیمت پایین ندارد و در حال حاضر سفته های با نرخ بالا عمدتا ۳۰ تا ۶۰ میلیونی در دسترس می باشد.

قیمت روز سفته بانک ملی

جدول سقف برای سفته به این معنی است که در داخل برگ های هر سفته بسته به مبلغ درج شده روی آن تا رقم مشخص می توان نوشت.

مثلا اگر روی سفته ای نوشته باشد ده میلیون ریال این سفته برای تعهد حداکثر ۱ میلیون تومان می باشد و نمی توان رقمی مثلا ۲ میلیون تومان نوشت. همین موضوع شاید استفاده از سفته را محدود کرده باشد.

 

سفته

نحوه وصول سفته سال ۹۸

دارنده سفته می بایست در تاریخ سررسید سفته برای وصول وجه خود اقدام نماید در اینجا دو حالت مفروض است یا شخص دهنده سفته وجه را می پردازد که در اینصورت دیگر موردی نمی ماند در غیر اینصورت دارنده سفته باید در طی مدت ۱۰ روز از تاریخ سر رسید موعد سفته ، فرآیندی تحت عنوان واخواست را طی نماید.

واخواست ارائه اعتراض نامه کتبی در مورد رسیدگی به عدم پرداخت سفته از سوی شخص صادر کننده آن می باشد. واخواست نامه ها برگه هایی هستند که از سوی وزارت دادگستری تهیه و تنظیم می گردند.

واخواست نامه های مخصوصی نیز جهت ارائه اعتراض در بانک های موجود می باشد. به وسیله واخواست نامه ها اعتراض به صادر کننده سفته به صورت کتبی به وی اطلاق می گردند.

در این بخش چک صیاد و تفاوت چک صیاد با چک های قدیمی را بخوانید

نظرات