طرز تهیه قرابیه کنجدی ؛ شیرینی خوشمزه کشور ترکیه

0

طرز تهیه قرابیه کنجدی ؛ شیرینی خوشمزه کشور ترکیه

قرابیه کنجدی : قرابیه از شیرینی های معروف و خوشمزه کشور ترکیه است که در مدلهای متنوع و با انواع مغزها آماده میشود. در این پست با طرز تهیه شیرینی کنجدی آشنا شوید.

 

مواد لازم قرابیه کنجدی

۱استکان روغن مایع
۲۰۰ گرم کره یا مارگارین
۱تخم مرغ(زرده اش برای داخل قرابیه و سفیده اش برای روی قرابیه)
۱استکان سرپر پودر شکر
۱پاکت وانیل(۵گرم یا مقداری وانیل شکری)
۱پاکت بگینک پودر(۲/۵ق چ یا ۱۰ گرم)
۲قاشق غذاخوری پودر کاکائو
۳لیوان آرد اگر کم آمد اضافه کنید
۱قاشق غذاخوری نشاسته(گندم یا ذرت)
۱استکان کنجد
شکلات چیپسی

 

طرز تهیه قرابیه

کره که به دمای اتاق رسیده و نرم شده را با پودر شکر و زرده تخم مرغ و روغن مایع در یک ظرف با هم ترکیب کنید.بگینک پودر و نشاسته هم اضافه کنید و آرد را با احتیاط و با کنترل در این مخلوط بریزید و ورز دهید (به طوری که خمیر بدست آمده نرم و منسجم باشد و به دست نچسبد )
وقتی خمیر آماده شد ۱مشت از خمیر را کنار برای درست کردن گلهای روی شیرینی کنار بگذارید و باقی مانده خمیر را پودر کاکائو بزنید .سپس تکه های بزرگی از خمیر کاکائویی برداشته بین دو تا کاغذ روغنی بگذارید و به ضخامت ۱ سانت با وردنه باز کنید.با کاتر یا قالب گرد یا دهانه یک استکان خمیر را قالب بزنید و اضافات و کناره ها را بردارید و دور خمیرگرد را با سفیده تخم مرغ آغشته کنید و بعد در کنجد بزنید و این کار را تا تمام شدن تمام خمیر های کاکائویی گرد ادامه دهید.به خمیر سفیدی که جدا کرده اید ۲ قاشق آرد اضافه کنید و آن را ورز دهید .بعد آن را هم بین دو کاغذ روغنی گذاشته و آن را نیز باز به ضخامت نیم سانت باز کنید .با قالب گل (مینا یا پاپاتیا) قالب بزنید. وسط همه قرابیه ها کاکائویی را سفیده تخم مرغ بمالید و از گلهای خمیری سفید وسط آنها بگذارید و وسط گلهای خمیری را شکلات چیپسی بگذارید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید.

‌نکته ‌: به دلیل نازک بودن قرابیه ها سریع پخته میشوند پس مداوم آنها را در فر کنترل کنید .(تا زمانی که کمی رنگ آنها تغییر کند و طلایی شود بپزیدحدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه)

نظرات