پایان ماجرای پویه نوریان و سعید عابد راننده اسنپ

0

پایان ماجرای پویه نوریان و سعید عابد راننده اسنپ

راننده اسنپ به عالت نداشتن حجاب و بدحجابی یک مسافر ، به او تذکر می دهد تا حجاب خود را کامل کند که با واکنش این دختر مسافر همراه می شود ماجرای کامل را در سایت حرف تازه بطور کامل از زبان خود راننده و واکنش اسنپ به این ماجرا و واکنش کاربران و فعالان را بخوانید.

ماجرای راننده اسنپ و مسافر بدحجاب

یک دختر در صفحه توییتر خود مدعی شده بود راننده اسنپ به دلیل بدحجابی او را وسط بزرگراه پیاده‌کرده‌ است

این اکانت در کنار این ادعا، عکس و مشحصات کامل راننده اسنپ را در شبکه مجازی خود منتشر کرد تا بقیه نیز او را بشناسند.
تعداد زیادی از کاربران معتقد بودند انتشار عکس راننده اسنپ، نقض حریم شخصی راننده و غیرقانونی است.
همه این‌ها در حالی بود که چندی بعد این دختر اعلام کرد که اسنپ با او تماس گرفته و بابت رفتار راننده مذکور از خانم عذرخواهی کرده است.

راننده اسنپ

سعید عابد راننده اسنپ کیست

«سعید عابد» راننده ۵۴ ساله اسنپ که بازنشسته است و این روزها برای کسب درآمد بیشتر در اسنپ مشغول است
او درباره این اتفاق گفت: «روز ۱۶ خرداد برای من تقاضایی از سمت این خانم در شهرک قائم تهران آمد که من آن را پذیرفتم. وقتی رسیدم، این خانم همان ابتدا در خیابان بدون روسری بود و من به خودم گفتم طبق روال گذشته وقتی سوار ماشین شد از ایشان تقاضا می‌کنم که به خاطر جریمه نقدی که برای ماشین‌هایی که چنین تخلفی دارند انجام می‌شود، روسری‌اش را سر کند.
هنوز ۱۵۰ متر از محل سوار شدن خانم فاصله نگرفته بودیم که من از ایشان تقاضا کردم که روسری خود را سر کنند.
اما ایشان با لحن تندی گفتند که شما بهتر است در کار دیگران دخالت نکنید و رانندگی‌تان را بکنید.

پیاده شدن از ماشین

بعد از شنیدن این جمله من نگه داشتم و گفتم که با این حساب من نمی‌توانم شما را برسانم و دقیقاً همان بلوار قائم و در حالی که تنها ۱۵۰ متر از مبدا فاصله گرفته بودیم، نگه داشتم که خود خانم از ماشین پیاده شدند و من از ایشان نخواستم از ماشین پیاده شوند. حتی گفتم که می‌توانم ایشان را به مبدا برگردانم.»

شکایت میکنم

آقای عابد درباره ادامه برخورد این خانم درباره تقاضای سرکردن روسری اضافه کرد: «بعد از پیاده شدن این خانم به من گفت که من با اسنپ تماس می‌گیرم و شکایت می‌کنم.

تماس با پلیس ۱۱۰

اما بعد از آن با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و به پلیس گفت که یک نفر در بلوار قائم با این شماره پلاک مزاحم من شده است.
من هم همان موقع به پلیس زنگ زدم و ماجرا را شرح دادم که پلیس گفت همانجا بمانید تا مامور بیاید.
اما این خانم بعد از تماس رفت و من هم نیم‌ ساعت منتظر ماندم و وقتی دیدم پلیس نمی‌آید به ناچار رفتم.

تماس با پشتیبانی اسنپ

همان لحظه با پشیبانی اسنپ تماس گرفتم و اپراتور پشتیبانی به من گفت شما کار درستی انجام دادید و طبق قوانین رفتار کردید

راننده اسنپ

افشای اطلاعات شخصی راننده اسنپ

تا پیش از انتشار این توییت توسط رفتار این خانم به جز خانواده، هیچ‌کس از اقوام و آشنایان نمی‌دانست که من در اسنپ هستم و الان همه از این موضوع با خبر شدند.
من در طول این مدت که در اسنپ مشغول بودم حتی درخواست افرادی که در نزدیکی محل سکونت اقوام و دوستانم زندگی می‌کردند را قبول نمی‌کردم اما حالا این خانم با این کار همه را با خبر کرد.
البته من شرمنده نیستم. من بازنشسته هستم و مثل خیلی‌های دیگر که در این شرایط اقتصادی نیازمند درآمد بیشتر هستند، در اسنپ مشغول شدم.

قانون مداری

من دقیقاً قانون کشورم و حتی قانون اسنپ را به ایشان تذکر دادم اما این خانم حریم شخصی مرا فاش کرده است.
اگر این خانم برای تمام شدن ماجرا این حرف را زده که هیچ، اما اگر واقعاً اسنپ از ایشان عذرخواهی کرده باشد که نمی‌دانم باید چه بگویم.

عذرخواهی اسنپ از دختر بدحجاب

اسنپ ​​در اقدامی عجیب از دختر هنجار شکنی که با بدخوانی عرف جامعه را نادیده گرفت، عذرخواهی کرد.
سهیل کریمی مستندساز نیز نسبت به برخورد تاکسی اینترنتی اسنپ با راننده شاغل واکنش نشان داده خواستار تقدیر از ظهر راننده قانونمدار شد.
وی همچنین تأکید کرد: اگر اسنپ از سعید عابد (راننده مذكور) تقدیر نمی شود، پویش تحریم اسنپ راه میاندازیم.

راننده اسنپ

مسئولان اسنپ پس از بررسی موضوع، با راننده قانونمدار برخورد و از مسافر هنجارشکن عذرخواهی کرد که اگر این ادعا درست باشد، لازم است مسئولین مربوطه به این موضوع ورود و با شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ برخورد کنند.

جرم افشای حریم شخصی راننده اسنپ

افشای عکس و اطلاعات راننده اسنپ بر اساس اساسنامه، قوانین و مقررات اسنپ، جرم بوده و مسافران پس از اتمام سفر خود نباید هیچ گونه استفاده از اطلاعات راننده داشته باشند و این اطلاعات را در گوشی ذخیره کنند.

اسنپ ​​با انتشار اطلاعاتی به انتقادات پاسخ داد و تأکید کرد که از راننده با انتشار اطلاعات شخصی شخص دلجویی به عمل آمده و از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفر خود راضی است.

راننده اسنپ

متن قوانین و اعلان اسنپ

طبق قوانین اسنپ، کاربران متعهد به رعایت قوانین اسلامی، اخلاقی و اجتماعی هستند. همچنین حفاظت از حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات شخصی هر یک از طرفین از مهمترین اهمیت اسنپ محسوب می شود.

راننده اسنپ
در صورت بروز اختلاف بین هر یک از کاربران مسافر و راننده، اسنپ با تمام امکانات (از جمله تماس با مرکز ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند متعهد سازی) تلاش زیادی برای حفظ رضایت هر دو طرف و رفع اختلاف ایجاد شده کار میگیرد.
از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی ما دلجویی به عمل آورده و آنها با رضایت شخصیشان در ناوگان اسنپ فعالیت خود را ادامه می دهد

راننده اسنپ

بیوگرافی پویه نوریان مسافر اسنپ

پویه نوریان دختر بدحجابی بود که در خودروی راننده اسنپ به نام سعید عابد سوار شده بود که با حواشی زیادی همراه شد.

وی با سعید عابد دیدار کرد و در این دیدار از عابد معذرت خواهی کرد. عابد نیز چند هدیه از جمله قرآن، مفاتیح، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اشعارحافظ و کتاب سلام بر ابراهیم را به او هدیه داد.

راننده اسنپ

بیوگرافی سعید عابد راننده اسنپ

سعید عابد راننده اسنپ ۵۴ ساله که مدتی است به عنوان راننده اسنپ بعد از بازنشستگی فعالیت میکند.

بعد از آتش به اختیار عمل کردن وی در موضوع دختر بی حجاب از او در مراسمی تجلیل شد.

راننده اسنپ

مراسم از سعید عابد راننده اسنپ آمر به معروف و ناهی از منکر پیش از ظهر امروز در محل سازمان بسیج اقشار برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور و سعید عابد راننده اسنپ آمر به معروف و ناهی از منکر، جمعی از معتمدین بازار و فعالان اقتصادی نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، طبق اعلام روابط عمومی سازمان بسیج اصناف، با وجود برنامه ریزی های قبلی، مدیرعامل اسنپ در این مراسم حضور پیدا نکرد.

نظرات